فیلم‌های ایرانی که در ترکیه فیلم برداری شده است!

روزانه تعداد زیادی هواپیما تهران را به مقصد استانبول ترک می‌کنند. به همین دلیل ایرلاین‌های زیادی هستند که این پرواز را ساپورت می‌کنند
چهارشنبه، 16 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
فیلم‌های ایرانی که در ترکیه فیلم برداری شده است!
کشور ترکیه بدلیل محله‌های خاص و زیبای آن و محیط سنتی، محل فیلمبرداری بسیاری از فیلم‌های ایرانی قرار گرفته است. با پخش شدن این فیلم‌ها مردم برای سفر به ترکیه بیشتر ترغیب می‌شوند. چون فیلم‌ها اکثر در مناطق زیبایی استانبول فیلمبرداری می‌شوند. در ادامه ما به معرفی برخی برخی از این فیلم‌ها و قیمت بلیط تهران استانبول می‌پردازیم.

فیلم سینمایی گل سرخ

این فیلم ابتدا با نام هولیا در سال 1399 شروع به فیلمبرداری کرد. اما برای قسمت‌های پایانی و ادامه فیلمبرداری به شهر ترکیه رفتند. اغلب قسمت‌های این فیلم در شهر‌های آنتالیا و استانبول فیلمبرداری شده است. کارگردان این فیلم مرتضی آتش زمزم نام دارد، که این فیلم یکی از پروژه‌های موفق این کارگردان به حساب می‌آید

در این فیلم بازیگرانی همچون زنده‌یاد علی انصاریان، پوریا پورسرخ، محمدرضا هدایتی، مریم امیر جلالی و بهراد خرازی ایفای نقش می‌کنند. داستان این فیلم حول محور علی انصارین می‌چرخد.

در این فیلم علی انصاریان نقش یک خواننده غیر مجاز را دارد، که اصرار به خواندن ترانه‌های انگلیسی دارد. این در حالی است که علی انصارین به زبان انگلسی تسلط ندارد و همین امر باعث جذابیت فیلم می‌شود.

در این فیلم شما محله‌های قدیمی استانبول و محله‌های بالا شهر را مشاهده می‌کنید. این مجموعه یکی از موفق‌ترین فیلم‌هایی است که در ترکیه فیلمبرداری شده است.

 
فیلم‌های ایرانی که در ترکیه فیلم برداری شده است!
 

دیدار در استانبول

فیلم دیدار در استانبول یکی از فیلم‌های قدیمی است که در ترکیه فیلمبرداری شده است. این فیلم در سال 1370 به کارگردانی افشین شوکت شروع به ساخت کرد. از نام این فیلم مشخض است که بخش اعظم این فیلم در ترکیه فیلمبرداری شده است.

به دلیل قدیمی بودن این فیلم شما می‌توانید ظاهر قدیمی این ترکیه را مشاهده کنید. بازیگرانی همچون رویا نونهالی، رضا رویگری، مرجانه دلدار گلچین، شهلا ریاحی، پروین سلیمانی و فرخ لقا هوشمند در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم داستان یک جوان را روایت می‌کند که تحمل جنگ ایران را ندارد. به همین دلیل این جوان که علی نام دارد، به ترکیه مهاجرت می‌کند. پس از سختی‌های بسیار علی همسر خود را راضی می‌کند که به ترکیه بیاید.

اما پس از سفر همسر علی به این شهر متوجه می‌شود که علی به یکی از خلافکاران ترکیه تبدیل شده است. فیلم در کوچه پس کوچه‌های استانبول و اغلب در پایین شهر فیلمبرداری می‌شود.
 

آدم برفی

فیلم آدم برفی یک فیلم با ژانری جدید بود. این فیلم یک فیلم درام با چاشنی کمدی است. فیلمبرداری این مجموعه در سال 1373 آغاز شد. فیلم آدم برفی نیز یکی از فیلم‌های قدیمی است که در ترکیه فیلمبرداری شده است. کارگردان این فیلم داوود میرباقری نام دارد که در آن زمان یکی از پروژه‌های پر طرفدار این کارگردان بود.

در این فیلم بازیگرانی همچون اکبر عبدی، آزیتا حاجیان، داریوش ارجمند، پرویز پرستویی، محمد رضا شریفی نیا و سیروس گرجستانی ایفای نقش کرده‌اند. داستان این فیلم در مورد شخصی است که قصد مهاجرت به آمریکا را دارد اما موفق نمی‌شود.

پس با پیشنهاد یکی از دوستان می‌خواهد خود را به زنی تبدیل کند که قصد ازدواج با مردی آمریکایی را دارد. در این بین این فرد به یک زن که از شوهر ترکیه‌ای خود جدا شده علاقه‌مند می‌شود. این فیلم در زمان خودش در ژانر خود منحصر به فرد بود.

 
فیلم‌های ایرانی که در ترکیه فیلم برداری شده است!
 

قیمت بلیط پرواز تهران به استانبول

روزانه تعداد زیادی هواپیما تهران را به مقصد استانبول ترک می‌کنند. به همین دلیل ایرلاین‌های زیادی هستند که این پرواز را ساپورت می‌کنند. پس دسترسی شما به بلیط تهران استانبول تا حد زیادی راحت می‌شود. شرکت‌های هوایی مانند آتا ایرلاین، پگاسوس، معراج ایرلاین و ایران ایر در این لاین هوایی فعالیت می‌کنند. در بین این شرکت‌ها معراج ایرلاین اقتصادی‌ترین قیمت را ارائه می‌دهد. این شرکت برای کسانی که قصد صرفه جویی در سفر خود را دارند بهترین انتخاب است.

قیمت بلیط‌های این مجموعه از سه میلیون و پانصد هزار تومان شروع می‌شود. اما شرکت پگاسوس یکی از شرکت‌هایی است که به نسبت قیمت بالاتری را ارائه می‌دهد. این بیشتر بودن قیمت به دلیل بالاتر بودن امکانات رفاهی و بروز بودن هواپیما است. شما با خرید بلیط از این ایرلاین یک پرواز راحت و دلچسب را تجربه خواهید کرد. برای خرید بلیط‌های شرکت هواپیمایی پگاسوس شما باید حداقل شش میلیون تومان هزینه کنید. ایران ایر و آتا ایرلاین از دیگر شرکت‌هایی هستند که بصورت روزانه به ترکیه پرواز دارند.

قیمت و امکانات رفاهی این دو شرکت بتقریب در یک سطح قرار دارد. اگر شما قصد یک سفر ایمن و آرام در کنار یک قیمت خوب را دارید، بهتر است که از این دو شرکت بلیط تهیه کنید. قیمت بلیط‌های این شرکت‌ها از چهار میلیون و پانصد هزار تومان شروع می‌شود.

تمامی قیمت‌های ذکر شده در بالا برای بلیط‌های اکونومی است. در کنار بلیط اکونومی در این مسیر هوایی بلیط بیزنسی نیز وجود دارد، که برای خرید آن‌ها باید هزینه بیشتری بپردازید. لازم به ذکر است که در هنگام خرید بلیط به سیستمی و یا چارتری بودن آن توجه کنید. زیرا پرواز‌های چارتری قابل کنسل کردن نیستند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.