معنی اسم فرناز و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام فرناز جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام فرناز ، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام فرناز ، به دلیل ریشه فارسی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام فرناز تا به الان تقریبا 104,490 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
شنبه، 19 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم فرناز و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم فرناز

جنسیت دختر
نام به انگلیسی far naz
تلفظ نام به انگلیسی /far nāz/
تلفظ به فارسی فَرناز
افراد دارای این نام 104,490
ابجد 338
ریشه نام فارسی
 

ریشه اسم فرناز

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام فرناز فارسی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " فَرناز " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام فرناز به صورت“ /far nāz/  " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام فرناز بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام فرناز

 
معنی اسم فرناز در ویکی پدیا:
فَرناز یکی از نام‌های ایرانی برای دختران است. فرناز واژه‌ای فارسی است. این نام از دو بخش فر و ناز تشکیل شده است. فر مفهومی کهن و به معنای آن «پشتیبانی ایزدی» است. در ایران باستان می‌پنداشتند که خدا به برخی کسان نیرو و صفاتی ویژه عطا می‌کند که باعث پیروزی و بهروزی همیشگی ایشان می‌شود. البته اگر آن شخص (که معمولاً از پادشاهان ایر ان بود)، کردارهای ناشایستی انجام می‌داد و از خط الهی خارج می‌شد، فر خود را نیز از دست می‌داد. از آنجا که واژه فر در فارسی خیلی مواقع در عبارت «فر و شکوه» بکار رفته، امروزه بسیاری فر را در همان معن ی شکوه می‌گیرند. بخش دوم این نام، یعنی ناز، به معنی رفتاری دلربا و عشوه‌گرانه است. در کل معنی فرناز را به تعبیر امروزی می‌توان به «کسی که دارای نازی باشکوه است» معنی کرد.
 
معنی اسم فرناز در واژه نامه آزاد:
شکوه ناز ، دارای ناز زیبا ، فراوانی ناز
 
معنی اسم فرناز در ثبت احوال:
[فر = شکوه و جلال که در بیننده شگفتی و تحسین پدید آورد، زیبایی و برازندگی + ناز = حالت یا رفتاری خوشایند و جذاب همراه با خودنمایی و اِکراه ظاهری، معمولاً برای جلب توجه دیگری، کرشمه و غمزه] 1-روی هم به معنای حالت و رفت ار توأم با ناز و کرشمه و غمزه که موجب شکوه و جلال است و در بیننده شگفتی و تحسین پدید می‌آورَد؛ 2- ناز و غمزه‌ی زیبا و برازنده.
 

حروف ابجد نام فرناز

ابجد اسم فرناز شامل عدد " 338 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 26 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 23 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «فرناز »

فربد
فرزاد
فرهود
فرود
فرجاد
فرجود
فرداد
فرساد
فرشاد
فرشید
فرمند
فرنود
فرهاد
فرید
 

نام های هم آوا دختر با اسم «فرناز »

فریال
الناز
فارا
فرگل
فرنوش
فرنیا
فروزان
فروغ
فریبا
فریما
فاطیما
فرحناز
فلور
فریسا
 

نام افراد مشهور با اسم «فرناز» 

نام کسوت
فرناز رهنما بازیگر
 

خصوصیات کلی اسم فرناز

رنگ نام فرناز نارنجی می باشد. خصوصیات افراد دارای این نام شامل این میشود که در لحظه زندگی می کنند و زندگی خود را تلف نمیکنند و در کنار سود و بهره بردن از استعداد و توانایی های ناب و بی نظیر خود در صدد خوشحال کردن اطرافیان و اشخاص دیگر نیز هستند. بسیاری از افراد به خاطر این رفتار و خلق و خوی شما عاشق این هستند که در کنار شما باشد و با شما وقت بگذرانند و همچنین علاقه شدیدی به این دارند که صحبت های جذاب و گیرای شما را در مورد خود بدانند و به همین علت همیشه شما را به عنوان شخصی قابل اعتماد و خودمانی می پندارند.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.