معنی اسم کارن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام کارن جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام کارن ، عموماً برای پسران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند پسر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام کارن ، به دلیل ریشه فارسی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام کارن تا به الان تقریبا 42,264 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
شنبه، 19 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم کارن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم کارن

جنسیت پسر
نام به انگلیسی karen
تلفظ نام به انگلیسی /kāren/
تلفظ به فارسی کارِن
افراد دارای این نام 42,264
ابجد 271
ریشه نام فارسی
 

ریشه اسم کارن

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام کارن فارسی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " کارِن " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام کارن به صورت “ /kāren/  "  رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام کارن بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام کارن

 
اسم کارن در لغت نامه دهخدا:
نام سردار قشون مهرداد شاهزاده ٔ اشکانی که با اشک بیستم (گودرز) جنگید و لشکر طرف مقابل را شکست داده بیش ازآنچه مقتضی بود آن را تعقیب کرده دور رفت و وقتی که برمی‌گشت راه او را قوای تازه نفسی قطع کرد و خود او اسیر گردید یا کشته شد.
 
معنی اسم کارن در ثبت احوال:
قارِن
 
معنی اسم کارن در فرهنگ اسم ها:
معنی: جنگجو، ( = قارِن )، ن قارِن، قارَن، نام سردار لشکر مهرداد شاهزاده اشکانی که علیه اشک بیستم ( گودرز ) قیام کرد.
 

حروف ابجد نام کارن

ابجد اسم کارن شامل عدد " 271 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 19 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 10 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «کارن»

کسری
کاردار
کامران
کامکار
کامیاب
کامیار
کاوان
کاوه
کامروز
کوشیار
 

نام های هم آوا دختر با اسم «کارن»

کاترین
کاترینا
کاتیا
کارمن
کارولین
کاشین
کامله
کاملیا
کاملین
کامه
کامیشا
کاناز
کامیلا
کانی
کارینا
 

خصوصیات کلی اسم کارن

رنگ نام کارن صورتی می باشد. از لحاظ علم فلسفه شما شخصی شگفت انگیز محسوب میگردید چرا که از اراده بالایی برخوردار هستید. همین نیروی اراده ی شما موجب شده است که به دنبال رسیدن به آرزو و رویاهایتان باشید و به راحتی آنها را بدست آورید. با همین خصوصیاتی که تا به الان برای شما شرح دادیم میتوان گفت افرادی که نام آنها کارن است  میتوانند یک مدیر واقعی باشند و از عهده مسئولیت های بزرگ و متعدد برآیند  و با کمک به دیگر اشخاص هم آن ها را در مسیر درست قرار دهند. اگر بخوایم از خصوصیت شما در زمینه عاطفی صحبت کنیم باید بگوییم که شما دارای قدرت بالایی هستید و از همین رو میتوانید به عمق روابط عاطفی بروید و هم چنین میتوان گفت که شما در روابط به صورت محتاط رفتار کرده و با هر شخصی بسیار سریع صمیمی نمی شوید و همیشه به صورت کاملا عقلانی و به دور از احساسات درباره طرف مقابل خود تصمیم میگیرید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.