معنی اسم تینا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام تینا جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام تینا ، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام تینا ، به دلیل ریشه فارسی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام تینا تا به الان تقریبا 112,662 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
شنبه، 19 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم تینا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم تینا

جنسیت دختر
نام به انگلیسی tina
تلفظ نام به انگلیسی /tinā/
تلفظ به فارسی تینا
افراد دارای این نام 112,662
ابجد 461
ریشه نام فارسی
 

ریشه اسم تینا

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام تینا فارسی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " تینا " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام تینا به صورت“ /tinā/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام تینا بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام تینا

 
معنی اسم تینا در ویکی پدیا:
تینا، از نام‌های اصیل ایرانی است، این نام از زمان‌های قدیم (زمان کوروش هخامنشی) در بین ایرانیان رایج بوده‌است، تینا، الهه عشق و به معنی ناز و ادا (عاشق نوازش) است، و در مواردی به عنوان نمادی از عشق به گل سرخ نیز تعبیر شده‌است، تینا از محدود اسم‌هایی است که به صورت آوایی و با بیانی یکسان در زبان‌های مختلف دنیا وجود دارد، ودر واقع یک اسم بین‌المللی است، که در هر زبان معانی مختلفی دارد: تینا در زبان فرانسوی به معنای ملکه مهربان، در زبان کر دی به معنی دختر تنها، در زبان اسپانیایی به معنی عشق، در لاتین، اسم گلی در اعماق اقیانوس و در زبان‌های ایتالیایی و آلمانی به معنی سرسبزی و طراوت است. در زبان عربی نیز این نام وجود دارد، در این زبان، تینا از تین گرفته شده، بطوری که خداوند در سوره تین می‌فرمایید والتین و الزیتون، که در لغت تین به معنی انجیر می‌باشد و در جایی نیز به نام کوهی در دمشق و در حدیثی از پیامبر به شهر مدینه تعبیر شده‌ است. باید توجه داشت که در زبا ن عربی هم کلمه تین و هم کلمه طین وجود دارد، که حالت اول به معنی انجیر و در حالت دوم به معنی گل (خاک و آب) است و نباید آن‌ها را با هم اشتباه گرفت. تینا در زبان پهلوی به معنای آزادی می‌دهد و در زبان لاتین پرتقالی به معنی گل جهنمی می‌دهد.
 
معنی اسم تینا در لغت‌ نامه دهخدا:
عشق بازی و ناز و کرشمه
 
معنی اسم تینا در فرهنگ نام‌ ها:
به لفظ زند و پا زند گل سرخ است؛ در عربی طین.
 
معنی اسم تینا در ثبت احوال:
۱- (در زند و پازند) گل سرخ ؛ ۲- (در عربی) طین.
 

حروف ابجد نام تینا

ابجد اسم تینا شامل عدد " 461 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 17 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 11 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «تینا»

تیام
تیران
تیرداد
نیما
سینا
 

نام های هم آوا دختر با اسم «تینا»

زیبا
تابش
تاتینا
تیا
تارا
تارادیس
تالین
تَرانه
ترگل
تمنا
تیسا
تیوانا
تیساناز
تیدا
مینا
تیساگل
تاج‌مهر
تاج‌ماه
تاج‌گل
تابان
 

خصوصیات کلی اسم تینا

رنگ نام تینا نارنجی می باشد. خصوصیات افراد دارای این نام شامل این میشود که در لحظه زندگی می کنند و زندگی خود را تلف نمیکنند و در کنار سود و بهره بردن از استعداد و توانایی های ناب و بی نظیر خود در صدد خوشحال کردن اطرافیان و اشخاص دیگر نیز هستند. بسیاری از افراد به خاطر این رفتار و خلق و خوی شما عاشق این هستند که در کنار شما باشد و با شما وقت بگذرانند و همچنین علاقه شدیدی به این دارند که صحبت های جذاب و گیرای شما را در مورد خود بدانند و به همین علت همیشه شما را به عنوان شخصی قابل اعتماد و خودمانی می پندارند.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.