معنی اسم آتنا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام آتنا جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام آتنا ، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام آتنا ، به دلیل ریشه عربی ، یونانی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام آتنا تا به الان تقریبا 237,582 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
شنبه، 19 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم آتنا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم آتنا

جنسیت دختر
نام به انگلیسی atena
تلفظ نام به انگلیسی /ātenā/
تلفظ به فارسی آتنا
افراد دارای این نام 237,582
ابجد 452
ریشه نام عربی ، یونانی
 

ریشه اسم آتنا

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام آتنا عربی ، یونانی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " آتنا " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام آتنا به صورت“ /ātenā/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام آتنا بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام آتنا

 
معنی اسم آتنا در فرهنگ فارسی:
ربه النوع یونانی مظهر اندیشه هنرها دانش‌ها وصنعت دختر زئوس الهه ایست که اسم خود را به شهر آتن داده. وی مشابه مینرو رومیان است او با سلاح کامل از مغز پدر خود بیرون آمده. (اساطیر یونان) آتنه؛ ربه النوع یونانی، مظهر اندیشه و خرد، هنر و ادبیات، صنایع دستی، کشاورزی و جنگ دفاعی است. آتنا، دختر زئوس، الهۀ نگهبان آتن است و اسم خود را به شهر آتن داده است. وی همتای مینِروا (Minerva) در اساطیر روم باستان است. الهه زیبایی و خرد. قرار دادن، عطا کردن. (عربی) از واژه‌های قرآنی در سوره بقره، آل‌عمران و کهف به معنای عطا کن به ما، ببخش به ما.
 
معنی اسم آتنا در ثبت احوال:
۱- از واژه‌های قرآنی در سوره بقره، آل‌عمران و کهف به معنای عطا کن به ما، ببخش به ما؛ ۲- (اَعلام) (در یونان باستان) آتنا رب النوع یونانی مظهر اندیشه، هنرها، دانش‌ها و صنعت، دختر زئوس و الهه‌ای است که اسم خود را به شهر «آتن» داده.
 
معنی اسم آتنا در  فرهنگ اسم ها:
معنی: مظهر اندیشه، هنر و دانش، عطا کن ما را، از واژه های قرآنی در سوره بقره، آل عمران و کهف به معنای عطا کن به ما، ببخش به ما، ( اَعلام ) ( در یونان باستان ) آتنا رب النوع یونانی مظهر اندیشه، هنرها، دانش ها و صنعت، دختر زئوس و الهه ای است که اسم خود را به شهر «آتن» داده، دختر زئوس و الهه ای است که اسم خود را به شهر ' آتن ' داده، در اساطیر یونان، خدای اندیشه، هنر، دانش، و صنعت
 

حروف ابجد نام آتنا

ابجد اسم آتنا شامل عدد " 452 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 8 " و ابجد صغیر آن شامل عدد" 11 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «آتنا»

آتیلا
آترینا
آتان
آترینه
آتور
آتیال
آتین
آتا
آرتین
آیتن
 

نام های هم آوا دختر با اسم «آتنا»

آسنا
آتریسا
آتوسا
آدنا
آرمانا
آرمینا
آریانا
آسنا
آنا
آوینا
 

خصوصیات کلی اسم آتنا

رنگ نام آتنا صورتی می باشد. از لحاظ علم فلسفه شما شخصی شگفت انگیز محسوب میگردید چرا که از اراده بالایی برخوردار هستید. همین نیروی اراده ی شما موجب شده است که به دنبال رسیدن به آرزو و رویاهایتان باشید و به راحتی آنها را بدست آورید. با همین خصوصیاتی که تا به الان برای شما شرح دادیم میتوان گفت افرادی که نام آنها آتنا است  میتوانند یک مدیر واقعی باشند و از عهده مسئولیت های بزرگ و متعدد برآیند  و با کمک به دیگر اشخاص هم آن ها را در مسیر درست قرار دهند. اگر بخوایم از خصوصیت شما در زمینه عاطفی صحبت کنیم باید بگوییم که شما دارای قدرت بالایی هستید و از همین رو میتوانید به عمق روابط عاطفی بروید و هم چنین میتوان گفت که شما در روابط به صورت محتاط رفتار کرده و با هر شخصی بسیار سریع صمیمی نمی شوید و همیشه به صورت کاملا عقلانی و به دور از احساسات درباره طرف مقابل خود تصمیم میگیرید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.