معنی اسم دلارام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام دلارام جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام دلارام ، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام دلارام ، به دلیل ریشه فارسی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام دلارام تا به الان تقریبا 23,721 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
شنبه، 19 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم دلارام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم دلارام

جنسیت دختر
نام به انگلیسی delaram
تلفظ نام به انگلیسی /delārām/
تلفظ به فارسی دلارام
افراد دارای این نام 23,721
ابجد 276
ریشه نام فارسی
 

ریشه اسم دلارام

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام دلارام فارسی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " دلارام " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام دلارام به صورت“ /delārām/  " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام دلارام بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام دلارام

 
معنی دلارام در در لغت‌ نامه دهخدا:
مایه‌ی آرام دل خواه به جمال و خواه به کمال، آرامش دهنده‌ی دل، آرام بخش دل، آن که سبب آرامش دل و خاطر باشد، که دل را آسودگی بخشد، تسکین دهنده‌ی خاطر.
 
معنی دلارام در فرهنگ فارسی معین:
آرامش بخش دل، دلبر.
 
معنی دلارام در فرهنگ فارسی عمید:
آرامش‌دهنده‌ی دل، آن‌که مایه‌ی آرامش ‌خاطر باشد، معشوق، محبوب، دلبر.
 
معنی اسم دلارام در ثبت احوال:
(به مجاز) موجب آرامش خاطر، محبوب، معشوق، با آسودگی خاطر.
 

حروف ابجد نام دلارام

ابجد اسم دلارام شامل عدد " 276 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 24 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 15 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «دلارام»

داریو
دادمهر
دارا
داراب
داران
دارمان
دارنوش
داریا
دارینوش
داریوش
داشاب
داشاد
دانا
دانش
دانشیار
دانوش
دانیار
دانیال
دایان
داوید
داوود
داور
داو
 

نام های هم آوا دختر با اسم «دلارام»

دادلی
دارانا
دارینا
دارینه
دالیا
دامینه
دلسا
دانژه
دانیا
دیانا
 

خصوصیات کلی اسم دلارام

شما شخصی بسیار وقت شناس به حساب می آیید. رنگ این نام سبز است و نامی که رنگش سبز است متعلق به فردی می باشد که از لحاظ نظم فردی و نظم کاری در رتبه  بسیار بالایی قرار دارد. سعی و تلاش ذاتی ای که شما در رسیدگی به کارهای متعدد دارید در زمان مقتضی می باشد و هیچ وقت رسیدگی سریع به امور را از دست نمیدهید. زمانی که افرادی با این نام در شرکت یا کارخانه یا هر کاری که در آن حضور دارند  همه چیز متکی به زمان شناسی و وقت شناسی بسیار دقیق آنها خواهد بود. شخصیت این افراد بسیار آرام و دقیق تعریف شده است و همین امر سبب گردیده که اطرافیانتان اعتمادی بسیار زیاد به شما داشته باشند و برای حل مشکلاتشان همواره از شما مشورت بگیرند و آن را با شما در میان بگذارند. این افراد دارای توانایی های وصف ناپذیری هستند که با اتکا به آنها میتوانند به هرچیزی برسند، پس بهتر است هر روز به دنبال کسب علم و افزودن بر توانایی های خود باشید و به  آنها را پر و بال دهید که در این صورت موفقیت شما تضمینی میشود.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.