معنی اسم هارون و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام هارون جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام هارون ، عموماً برای پسران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند پسر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام هارون ، به دلیل ریشه عبری که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام هارون تا به الان تقریبا 10,101 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
يکشنبه، 20 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم هارون و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم هارون

جنسیت پسر
نام به انگلیسی harun
تلفظ نام به انگلیسی /hārun/
تلفظ به فارسی هارون
افراد دارای این نام 10,101
ابجد 262
ریشه نام عبری
 

ریشه اسم هارون

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام هارون فارسی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " هارون" تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام هارون به صورت “ /hārun/  "  رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام هارون بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام هامون

 
معنی اسم هارون در فرهنگ فارسی عمید:
قاصد، پیک، دربان، پاسبان، نقیب.
 
معنی اسم هارون در فرهنگ فارسی معین:
پیک، قاصد، برادر حضرت موسی، نگهبان.
 
معنی اسم هارون در فرهنگ فارسی:
شاطر، پیک، قاصد که بر کمر زنگله داشته تا او را بشناسند و راهداران مانع او نگردند، پاسبان، نگهبان.
 
معنی اسم هارون در لغت‌ نامه دهخدا:
قاصد و پیک، قاصد که بر کمر زنگله داشته تا کس از راه داران و ح جاب مانع او نشوند و مردم وی را بشناسند، پاسبان، فروماندگی و حیرت، نام برادر بزرگ حضرت موسی(علیه السلام).
 
معنی اسم هارون در ثبت احوال:
۱- (در قدیم) قاصد و پیک شاه که زنگوله‌ای بر کمر می‌بست تا راه داران مانع او نشوند؛ ۲- نگهبان، پاسبان؛ ۳- (اَعلام) ۱) (در تورات) نام برادر بزرگِ حضرت موسی(علیه السلام) که به پیغمبری با وی برگزیده شد و نخستین کاهن اعظم یهودیان؛ [در قاموس کتاب مقدس هارون به معنای «کوه نش ین» آمده]؛ ۲) هارون [قرن ۲ هجری] نام یکی از فرزندان موسی ابن جعفر(علیه السلام).
 

حروف ابجد  نام هارون

ابجد اسم هارون شامل عدد " 262 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 22 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 19 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «هارون»

هوتن
همایون
هاونی
هامان
هاشم
همگون
هاکان
هامین
دامون
هادان
هامرز
هاتف
هومن
هیمن
هرمان
 

نام های هم آوا دختر با اسم «هارون»

نارون
ارون
هارا
ماهور
هاجر
 

خصوصیات  کلی اسم هارون

رنگ این نام رنگ طلایی می باشد، طلایی به رنگ طلاست و همین امر سبب میگردد که شما همانند طلا در میان اطرافیانتان بدرخشید. از خصوصیات اشخاصی که دارای این نام هستند میتوان به کمال گرایی بالا، رفتار و کلام صحیح که برگرفته از فرهنگ بالای خانواده ی شما می باشد اشاره کرد. همین موضوع سبب شده است که شما در انتخاب دوستان و اطرافیانتان محتاط تر عمل کنید و افرادی متناسب با شخصیت خودتان را در کنارتان انتخاب کنید. دیدی که شما به زندگی و جهان دارید می تواند شما را به یک معلم یا یک آموزش دهنده ی خبره و تمام عیار تبدیل کند که دانش آموزان خود را در راه رسیدن به بالاترین مقام ها و روشن ترین آینده ها تربیت خواهید کرد.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.