معنی اسم نازیلا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام نازیلا جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام نازیلا ، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام نازیلا ، به دلیل ریشه ترکی ، فارسی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام نازیلا تا به الان تقریبا 71,970 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
يکشنبه، 20 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم نازیلا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم نازیلا

جنسیت دختر
نام به انگلیسی nazila
تلفظ نام به انگلیسی /nāzilā/
تلفظ به فارسی نازیلا
افراد دارای این نام 71,970
ابجد 99
ریشه نام ترکی ، فارسی
 

ریشه اسم نازیلا

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام نازیلا ترکی ، فارسی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " نازیلا " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام نازیلا به صورت“ /nāzilā/  " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام نازیلا بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام نازیلا

 
معنی اسم نازیلا در واژه‌ نامه آزاد:
زیبا، دلربا، الهه زرتشت. نازیلا واژه‌ای ترکی است به معنای "نازِ ایل". معنایی نزدیک به ایلناز و الناز دارد. در زبان فارسی به معنی زیبا، دل ‌ربا، د‌ل‌بر است. به کردی به معنی ناز ایل و طایفه است در زرتشتی نام یک فرشته یا الهه زردشتی است.
 
معنی اسم نازیلا در فرهنگ اسم ها:
معنی: دختر طناز و عشوه گر، با ناز و کرشمه، با ناز
 
معنی اسم نازیلا در ثبت احوال:
با ناز و کرشمه، با ناز.
 

حروف ابجد نام نازیلا

ابجد اسم نازیلا  شامل عدد " 99 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 27 " و  ابجد صغیر آن شامل عدد " 18 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «نازیلا»

آتیلا
نامی
نایف
نافع
ناجی
ناصح
ناطق
والا
نایب
نادر
علا
کهیلا
نیما
نامجو
نامور


نام های هم آوا دختر با اسم «نازیلا»

نازنین
مهیلا
نازان
نازلی
همیلا
سهیلا
نازرخ
نازپر
ستیلا
شکیلا
نازلار
کامیلا
نازیتا
ژیلا
شیلا
 

خصوصیات کلی اسم نازیلا

رنگ نام نازیلا زرد می باشد. اگر بخواهیم اشاره ای به مهمترین و بارزترین ویژگی نام نازیلا بکنیم هوش بسیار زیادی است که این افراد دارند. همین هوش بسیار بالا و موقعیت سنجی های دقیق موجب شده است که خوش بینی بسیار زیادی به زندگی و موقعیت هایی که با آنها روبرو می شوند داشته باشند و در نتیجه موفقیت های بسیاری را به دست آورند. شخصیت بسیار والای این افراد که با هوش بسیار زیاد آن را ایجاد کرده اند موجب شده است که دوستان زیادی در اطراف خود داشته باشند و اصطلاحا دور و بر آنها همیشه پر  از دوست و آشنا باشد. اگر نام شما هم نازیلا است سعی کنید که در رسیدن به اهداف خود ابتدای مسیر را صحیح و درست  آغاز کنید چرا که هوش بسیار بالای شما میتواند تضمینی برای رسیدن به بزرگترین اهداف و بزرگترین موفقیت ها  باشد.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.