معنی اسم هلن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام هلن جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام هلن ، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام هلن ، به دلیل ریشه یونانی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام هلن تا به الان تقریبا 27,438 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
يکشنبه، 20 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم هلن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم هلن

جنسیت دختر
نام به انگلیسی helen
تلفظ نام به انگلیسی /helen/
تلفظ به فارسی هِلن
افراد دارای این نام 27,438
ابجد 85
ریشه نام یونانی
 

ریشه اسم هلن

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام هلن یونانی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " هِلن" تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام هلن به صورت“ /ālmā/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام هلن بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام هلن

 
معنی اسم هلن در لغت‌ نامه دهخدا:
در افسانه‌های یونان نام همسر منلاس بود که یونانیان به خاطر او ده سال در برابر تروا جنگیدند. گروهی او را دختر زئوس و گروهی دختر آفرودیت دانسته‌اند و در هر صورت نسب او درهم است.
 
معنی اسم هلن در فرهنگ اسم ها:
معنی: روشنایی و نور، ( اَعلام ) هلن دختر ژوپیتر خدای خدایان یونان یکی از وسوسه انگیزترین زنان میتولوژی [اسطوره شناسی] یونان است که زندگی رؤیایی اش پیوسته الهام بخش شعرا، نویسندگان و صورت نگاران بوده و شاهکارهای بسیاری به نام او بوجود آمده است، فرانسه از یونانی روشنایی، نور، در اساطیر یونان همسر منلاس پادشاه اسپارت که جنگ تروا به خاطر او روی داد.
 
معنی اسم هلن در فرهنگ فارسی:
دختر ژوپیتر خدای خدایان که بسیار زیبا بود و با منلاس پادشاه اسپارت عروسی کرد ولی پاریس پسر پریام پادشاه تروا در غیبت منلاس او را ربود و با وی ازدواج کرد . پس از مرگ پاریس بمزاوجت دیفوب که بردارش بود در آمد و بالاخره در جنگی که بین اسپارت فاتح شد و هلنا را به اسپارت باز گردانید . پس از مرگ منلاس مردم اسپارت او را از شهر خارج کردند و هلنا ناگزیر به جزیره [ کرت ] سفر کرد و در آنجا به هلاکت رسید . نام هلنا در یونان بعنوان نمونه زیبائی باقی مانده است.
 
معنی اسم هلن در ثبت احوال:
(اَعلام) هلن دختر ژوپیتر خدای خدایان یونان یکی از وسوسه‌انگیزترین زنان میتولوژی [اسطوره شناسی] یونان است که زندگی رؤیایی‌اش پیوسته الهام بخش شعرا، نویسندگان و صورت نگاران بوده و شاهکارهای بسیاری به نام او به وجود آمده است.
 

حروف ابجد نام هلن

ابجد اسم هلن شامل عدد " 85 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 13 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 13 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «هلن»

هیمن
هارون
هامون
همگون
هادان
هامان
هرمان
هاکان
هومان
هوتن
هاون
هومن
همایون
هامین
هودین
 

نام های هم آوا دختر با اسم «هلن»

هلنا
هلنسا
هلناز
مینل
هلیا
 

خصوصیات کلی اسم هلن

یکی از نکاتی که درباره اسم هایی با رنگ بنفش وجود دارد این است که فیلسوفان بزرگ تاریخ دارای نامهایی به رنگ بنفش بودند! این امر به گونه ای مورد اثبات قرار گرفته است که رنگ بنفش را به رنگی اسرار امیز به ویژه در علم  نجوم مبدل کرده است. اگر شما نامی به رنگ بنفش دارید دارای خصوصیاتی همچون علاقه مند به فلسفه، علاقه مند به علم ماور الطبیعه و علم نجوم هستید و هم چنین بسیار مصمم به دنبال جستجوی چیزهای عجیبی هستید که هر آدمی توانایی تفکر و درک آن مورد را ندارد. همین توانایی هایی موجب میشود که شما از دیگران فاصله بگیرید و تنهایی را به همراهی با کسانی که خلق و خوی متفاوت با شما دارند را ترجیح دهید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.