معنی اسم نیما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام نیما جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام نیما ، عموماً برای پسران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند پسر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام نیما ، به دلیل ریشه مازندرانی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام نیما تا به الان تقریبا 307,737 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
يکشنبه، 20 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم نیما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم نیما

جنسیت پسر
نام به انگلیسی nima
تلفظ نام به انگلیسی /nimā/
تلفظ به فارسی نیما
افراد دارای این نام 307,737
ابجد 101
ریشه نام مازندرانی
 

ریشه اسم نیما

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام نیما مازندرانی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " نیما " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام نیما به صورت “ /nimā/  "  رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام نیما بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی  درباره نام نیما

 
معنی اسم نیما در فرهنگ اسم ها:
معنی: تخلص شعری علی اسفندیاری ( نیما یوشیج )، عادل، نامور، نیمه ماه، کوچک، نام کوهی است حوالی نور، ( اَعلام ) ) نام یکی از اسپهبدان تبرستان، ) تخلص شعری علی اسفندیاری ( نیما یوشیج ) [، شمسی] شاعر ایرانی و بنیانگذار شعر نو فارسی، دیوان شعر، مقاله ها و یادداشتها و نامه هایش چاپ شده است، تخلص شعری علی اسفندیاری ( نیما یوشیج ) شاعر نوپرداز ( ـ )، نام آور و نامور، علی اسفندیاری متخلص به نیما یوشیج شاعر معروف ایرانی قرن چهاردهم.
 
معنی اسم نیما در فرهنگ فارسی:
ریشهٔ واژه نیما، مازندرانی بوده و به معنای کمان می‌باشد. درباره‌ی نام نیما دو روایت وجود دارد اول این که نام یکی از اسپهبدان تبرستان است، دیگر این که نیما وارونه شده کلمه امین است. سیروس طاهباز معتقد است که روایت دوم در باره نام نیما درست‌تر است. ریشه این کل مه احتمالا" نیم ماه (ماه شب چهاردهم) است. نام پسر ایرانی. همچنین بعضی از ادیبان نیما را مشتق از لغت نام و به معنای نامی و نام‌دار بیان کرده‌اند. طبق لغت‌نامه دهخدا، معنی اسم نیما در لغت به معنی خرد و کوچک است و از اسامی اصیل ایرانی است. این نام در فرهن گ عمید مشتق از ماه (نیم + ماه) و به معنی نیمه ماه ذکر شده‌ است. نیما در زبان فارسی عادل و دادگر به معنی کسی که نسبت به دیگران منصف است؛ (نیم + الف صفت فاعلی) ذکر شده است. همچنین نیما نام کوهی در حوالی ن ور مازندران می‌باشد. نیما در زبان عبری مونث است! معانی آن به عبری، نعمت یا رحمت، سر رشته و ملو دی. در زبان تبتی هم نام پسرانه است و هم دخترانه و معنی آن در زبان تبتی خورشید است. در زبان مازندرانی -سمت نور و حومه- به معنی "نیامده" می‌باشد در مقابل "بیما=آمده)
 
معنی اسم نیما در ثبت احوال:
۱- نام کوهی است حوالی نور؛ ۲- (اَعلام) ۱) نام یکی از اسپهبدان تبرستان؛ ۲) تخلص شعری علی اسفندیاری (نیما یوشیج) [۱۲۷۴-۱۳۳۸ شمسی] شاعر ایرانی و بنیان‌گذار شعر نو فارسی. دیوان شعر، مقاله‌ها و یادداشت‌ها و نامه‌ هایش چاپ شده است.
 

حروف ابجد نام نیما

ابجد اسم نیما شامل عدد " 101 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 17 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 11 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «نیما»

سینا
نیشام
نیهاد
نیوان
نیک
نیکان
نیکاو
نواب
نوتاش
نورهان
نوشاب
نوشیار
نویان
نوید
نوین
نوروز
نیاک
نعیم
نامی
نامدار
 

نام های هم آوا دختر با اسم «نیما»

نیلا
نیسا
نیشا
نیتا
نینا
نیکا
نیکتا
نوا
نوشان
نوال
نوران
نگار
نورین
نوشا
نوشان
نوشه
نونا
نوشین
نوژان
نوگل
 

نام افراد مشهور با اسم «نیما » 

نام کسوت
نیما نکیسا بازیکن فوتبال
نیما بانکی بازیگر
نیما رئیسی بازیگر
نیما شاهرخ‌ شاهی بازیگر
نیما شعبان نژاد بازیگر
نیما فلاح بازیگر
نیما مسیحا خواننده
نیما نکیسا خواننده
نیما یوشیج شاعر
 

خصوصیات کلی اسم نیما

شما شخصی بسیار وقت شناس به حساب می آیید. رنگ این نام سبز است و نامی که رنگش سبز است متعلق به فردی می باشد که از لحاظ نظم فردی و نظم کاری در رتبه  بسیار بالایی قرار دارد. سعی و تلاش ذاتی ای که شما در رسیدگی به کارهای متعدد دارید در زمان مقتضی می باشد و هیچ وقت رسیدگی سریع به امور را از دست نمیدهید. زمانی که افرادی با این نام در شرکت یا کارخانه یا هر کاری که در آن حضور دارند  همه چیز متکی به زمان شناسی و وقت شناسی بسیار دقیق آنها خواهد بود. شخصیت این افراد بسیار آرام و دقیق تعریف شده است و همین امر سبب گردیده که اطرافیانتان اعتمادی بسیار زیاد به شما داشته باشند و برای حل مشکلاتشان همواره از شما مشورت بگیرند و آن را با شما در میان بگذارند. این افراد دارای توانایی های وصف ناپذیری هستند که با اتکا به آنها میتوانند به هرچیزی برسند، پس بهتر است هر روز به دنبال کسب علم و افزودن بر توانایی های خود باشید و به  آنها را پر و بال دهید که در این صورت موفقیت شما تضمینی میشود.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.