معنی اسم حلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام حلما جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام حلما ، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام حلما ، به دلیل ریشه عربی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام حلما تا به الان تقریبا 156,795 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
يکشنبه، 20 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم حلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم حلما

جنسیت دختر
نام به انگلیسی holma
تلفظ نام به انگلیسی /holmā/
تلفظ به فارسی حلما
افراد دارای این نام 156,795
ابجد 79
ریشه نام عربی
 

ریشه اسم حلما

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام حلما عربی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " حلما " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام حلما به صورت“ /holmā/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام حلما بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره اسم حلما

 
معنی اسم حلما در فرهنگ فارسی:
جمع حلیم. حلیم: بردبار، شکیبا، نامی از نام‌های خدای تعالی، حلیم (الحلیم)، از نام های خدا در قرآن است. بردباران، صبوران، دختران صبور، صبور، از القاب حضرت زینب.


معنی اسم حلما در فرهنگ اسم ها:
معنی: دختران صبور و بردبار، از القاب حضرت زینب ( س )، ( جمع حَلیم ) بردباران، صبوران، به ضم ح، جمع حلیم، دختران صبور
 
معنی اسم حلما در ثبت احوال:
(جمع حَلیم) بردباران، صبوران.
 

حروف ابجد نام حلما

ابجد نام حلما  شامل عدد " 79 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 19 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 16 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «حلما»

حامی
حافظ
حامد
حسن
حسین
حمید
حانان
حامین
حسام
حنان
 

نام های هم آوا دختر با اسم «حلما»

حدیث
حریر
حسنا
حمیرا
حوراحنا
حوریا
حورآسا
حَلیا
سلنا
سارا
 

خصوصیات اسم حلما

رنگ نام حلما آبی می باشد. افراد دارای این نام بسیار شگفت انگیز برای ایجاد یک زندگی مشترک هستند. به خاطر دیدی که این اشخاص به زندگی، توانایی ها و استعداد های  خود دارند میتوانند به بهترین شکل ممکن سختی ها و مشکلات را پشت سر گذاشته و در راه رسیدن به موفقیت های بالاتر گام بردارند. همین امر و اعتقاد موجب شده است که این افراد دارای شخصیت کاملا بی تعارفی باشند. یکی دیگر از خصوصیات این اشخاص قدرت بالای آنها در تحلیل مسائل متعدد می باشد که سبب شده که دیگران به سمت آنها جذب شوند و از کمک های آنها برای قرار گرفتن در راه درست و صحیح بهره ببرند. آبی رنگ آسمان بی انتها می باشد که موجب بی انتها شدن سعی و تلاش و اعتقاد این افراد برای دسترسی به موفقیت ها و اهداف شده است.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.