معنی اسم ترنم و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام ترنم جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام ترنم ، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام ترنم ، به دلیل ریشه عربی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام ترنم تا به الان تقریبا 65,877 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
دوشنبه، 21 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم ترنم و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم ترنم

جنسیت دختر
نام به انگلیسی tarannom
تلفظ نام به انگلیسی /tarannom/
تلفظ به فارسی تَرنّم
افراد دارای این نام 65,877
ابجد 690
ریشه نام عربی


ریشه اسم ترنم

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام ترنم عربی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " تَرنّم " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام ترنم به صورت“ /tarannom/  " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام ترنم بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام ترنم

 
معنی اسم ترنم در فرهنگ فارسی عمید:
آواز خواندن، زمزمه کردن به آواز خوش، آواز.
 
معنی اسم ترنم در لغت نامه دهخدا:
آواز نیکو .سرود و نغمه و ترانه و خوش خوانی.

معنی اسم ترنم در فرهنگ فارسی:
آواز، خواندن، زمزمه کردن به آوازخوش، (مصدر) سراییدن آواز گردانیدن، (اسم) آوازه خوانی، (اسم) آواز نیکو، سرود نغمه، جمع: ترنمات.
 
معنی اسم ترنم در دانشنامه اسلامی:
تَرَنُّم، در لغت به معنی خواندن شعر با صوت یا آواز خوش، اما در اصطلاح موسیقی به مفهوم خواندن هجاهایی غالباً بی‌معنی است که با عنوان «الفاظ نقرات» در تصنیف‌های کلاسیک ترکی و ایرانی در سده‌های ۹ تا ۱۲ق/۱۵ تا ۱۸م متداول بوده است. در دورۀ جاهلیت و صدر اسلام واژۀ ترنم به مفاهیمی چون صدای بغ بغوی کبوتر، غرش رعد، غژغژ کمان و همچنین اصوات آلات موسیقایی چون چنگ و عود اطلاق می‌ شده است.
 
معنی اسم ترنم در ثبت احوال:
۱- خواندن شعر، ترانه، و مانند آن‌ها به حالت موسیقایی و معمولاً با صدای پایین، زمزمه کردن یک نغمه؛ ۲- آواز، نغمه، سرود.
 

حروف ابجد نام ترنم

ابجد نام ترنم شامل عدد " 690 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 18 " و ابجد صغیر  آن شامل عدد" 15 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «ترنم»

آتیلا
تهمین
توانا
تیماس
تیرداد
تیران
تیام
تیران
آترین
تاج بخش
توماج
توکل
طاها
آتا
اتابک
 

نام های هم آوا دختر با اسم «ترنم»

تینا
تروند
ترکان
ترمه
ترگل
تابان
تبسم
ترنیان
تیارا
تارا
تَرانه
ترگل
تمنا
تیدا
تیسا
 

خصوصیات کلی اسم ترنم

رنگ نام ترنم نارنجی می باشد. خصوصیات افراد دارای این نام شامل این میشود که در لحظه زندگی می کنند و زندگی خود را تلف نمیکنند و در کنار سود و بهره بردن از استعداد و توانایی های ناب و بی نظیر خود در صدد خوشحال کردن اطرافیان و اشخاص دیگر نیز هستند. بسیاری از افراد به خاطر این رفتار و خلق و خوی شما عاشق این هستند که در کنار شما باشد و با شما وقت بگذرانند و همچنین علاقه شدیدی به این دارند که صحبت های جذاب و گیرای شما را در مورد خود بدانند و به همین علت همیشه شما را به عنوان شخصی قابل اعتماد و خودمانی می پندارند.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.