معنی اسم راضیه و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام راضیه جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام راضیه ، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام راضیه ، به دلیل ریشه عربی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام راضیه تا به الان تقریبا 701,919 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
دوشنبه، 21 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم راضیه و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم راضیه

جنسیت دختر
نام به انگلیسی raziye
تلفظ نام به انگلیسی /rāziye/
تلفظ به فارسی راضیه
افراد دارای این نام 701,919
ابجد 1016
ریشه نام عربی
 

ریشه اسم راضیه

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام راضیه ترکی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " راضیه " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام راضیه به صورت“ /rāziye/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام راضیه بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام راضیه

 
معنی اسم راضیه در فرهنگ فارسی:
خوش و پسندیده.
 
معنی اسم راضیه در لغت‌ نامه دهخدا:
مؤنث راضی، خوش و پسندیده.
 
معنی اسم راضیه در فرهنگ اسم ها:
معنی: خشنود، لقب حضرت فاطمه ( سلام الله علیها )، پسندیده، خوش، ( اَعلام ) از القاب فاطمه زهرا ( سلام الله علیها )، خرسند
 
معنی اسم راضیه در فرهنگ فارسی عمید:
۱. = راضی. ۲. خوش و پسندیده.
 
معنی اسم راضیه در دانشنامه اسلامی:
برای بانو حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) نام ها و القابی است که برخی آسمانی اند و از سوی آفریدگار تعیین شده و بعضی از سوی برگزیدگان الهی تعیین شده است. یکی از القاب آن حضرت راضیه است.
 
معنی اسم راضیه در ثبت احوال:
۱- پسندیده؛ ۲- خوش؛ ۳- خشنود؛ ۴- (اَعلام) از القاب فاطمه زهرا (سلام الله علیها).
 

حروف ابجد نام راضیه

ابجد نام راضیه شامل عدد " 1016 " و ابجد وسیط آن شامل عدد" 32 " و ابجد صغیر آن شامل عدد" 17 " می گردد.
 

نام های هم آوا با اسم «راضیه»

مرضیه
رضیه
ریاض
راتین
رایین
راوش
راشد
رافع
رامک
رادبه
دادپویه
برزویه
شیرویه
رادین
رامبد
راویز
رائین
راژان
رابین
روزبه
گران مایه
رخساره
رسا
رامسین
رامتین
 

خصوصیات کلی اسم راضیه

آرامش در همه بعدهای  زندگی کسانی که رنگ اسم آنها نیلی است به چشم میخورد. از خصوصیات این افراد میتوان به هوش بالا و داشتن حس ششم قدرتمند اشاره کرد. همچنین این افراد  علاقه ی بسیار زیادی به کمک کردن به افراد دیگر دارند و تقریبا همیشه به فکر کمک به هم نوعان خود هستند. به علاوه تمامی افرادی که نام آن ها راضیه است از توانایی حل مسئله و همینطور آرامش در انجام آنها برخوردار هستند که همین امر سبب میگردد در بسیاری از کارها و تصمیمات خود موفقیت های زیادی را کسب کنند. یکی دیگر از ویژگی های رنگ نیلی در جهان عرفان این است که مخصوص عارفانی می باشد که برای ایجاد شادی و نشاط در میان مردم قدم برمیدارند و در اصطلاح بین مردم دارای شخصیتی دوست داشتنی هستند. با این اوصاف اگر نام راضیه را برای فرزند خود انتخاب کنید در واقع میتوانید او را از همان ابتدا فردی موفق و خوشبخت تصور کنید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.