معنی اسم هیوا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام هیوا جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام هیوا، عموماً برای پسران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند پسر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام هیوا، به دلیل ریشه کردی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام هیوا تا به الان تقریبا 25,062 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
پنجشنبه، 24 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم هیوا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم هیوا

جنسیت پسر
نام به انگلیسی hiva
تلفظ نام به انگلیسی “ /hivā/ "
تلفظ به فارسی هیوا
افراد دارای این نام 25,062
ابجد 22
ریشه نام کردی
 

ریشه اسم هیوا

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام هیوا کردی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " هیوا " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام هیوا  به صورت“ /hivā/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام هیوا بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام هیوا

 
معنی اسم هیوا در فرهنگ اسم ها:
معنی: امید، آرزو، ( کردی، hiwā ) امید، فریاد، صدای بلند
 
معنی اسم هیوا در فرهنگ فارسی:
امید و آرزو، نامی کردی که اگر بر روی پسر باشد به معنی امید است و اگر بر روی دختر بگذارند آرزو معنی می‌دهد. در ترکی نام میوه‌ای است مانند به.
 
معنی اسم هیوا در ثبت احوال:
(کردی، hiwā ) امید.
 

حروف ابجد نام هیوا

ابجد نام هیوا شامل عدد " 22 "، ابجد وسیط آن شامل عدد" 22 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 13 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «هیوا»

هامون
هوراد
همایون
هونام
هیراد
هیرسا
هاتف
هایکا
هادی
هومن
 

نام های هم آوا دختر با اسم «هیوا»

هستی
هما
هلیا
هورمهر
هورشا
هیلا
هانا
هلن
هلنا
هدی
هدیه
هلما
هیما
هیلدا
هانیه
همتا
 

خصوصیات کلی اسم هیوا

یکی از نکاتی که درباره اسم هایی با رنگ بنفش وجود دارد این است که فیلسوفان بزرگ تاریخ دارای نامهایی به رنگ بنفش بودند! این امر به گونه ای مورد اثبات قرار گرفته است که رنگ بنفش را به رنگی اسرار امیز به ویژه در علم  نجوم مبدل کرده است. اگر شما نامی به رنگ بنفش دارید دارای خصوصیاتی همچون علاقه مند به فلسفه، علاقه مند به علم ماور الطبیعه و علم نجوم هستید و هم چنین بسیار مصمم به دنبال جستجوی چیزهای عجیبی هستید که هر آدمی توانایی تفکر و درک آن مورد را ندارد. همین توانایی هایی موجب میشود که شما از دیگران فاصله بگیرید و تنهایی را به همراهی با کسانی که خلق و خوی متفاوت با شما دارند را ترجیح دهید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.