معنی اسم عارفه و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام عارفه جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام عارفه ، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. به علاوه، این امکان وجود دارد که شما نام عارفه را با دیگر نام ها ترکیب کرده و از این ترکیبات بسیار زیبا و خاص بهره مند گردید. هم چنین استفاده از نام عارفه ، به دلیل ریشه عربی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام عارفه تا به الان تقریبا 110,013 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
پنجشنبه، 24 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم عارفه و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم عارفه

جنسیت دختر
نام به انگلیسی arefe
تلفظ نام به انگلیسی /ārefe/
تلفظ به فارسی عارفه
افراد دارای این نام 110,013
ابجد 356
ریشه نام عربی
 

ریشه اسم عارفه

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام عارفه عربی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " عارفه" تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام سروش به صورت /ārefe/ رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام عارفه بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام عارفه

 
معنی اسم عارفه در فرهنگ فارسی عمید:
عارف (زن). (اسم مصدر) نیکویی.
 
معنی اسم عارفه در  فرهنگ اسم ها:
معنی: دانا، شناسنده خدا از طریق عرفان، زن عارف، ز عارف، و، ( در قدیم ) مهربانی و نیکی ( عارفت )، عارف، مؤنث عارف، آن که از راه تهذیب نفس و تفکر، به معرفت خداوند دست می یابد، آگاه
 
معنی اسم عارفه در  فرهنگ فارسی:
موثث عارف، زن شکیباوصبور، ونیزبه معنی معروف، شناخته شده، نیکویی، عمل نیکو، عطیه، مونث عارف ۱ - زنی که عارف باشد صوفیه ۲ - زن شکیبا و صبور . ۳ - ( اسم ) مهربانی نیکویی جمع عوارف .
 
معنی اسم عارفه در لغت نامه دهخدا:
( عارفة ) عارفة. [ رِ ف َ ] ( ع ص ) مؤنث عارف : امراءة عارفة؛ زن شکیبا. ( ناظم الاطباء ). و رجوع به عارف شود. || ( اِمص ) مهربانی. ( غیاث ) ( آنندراج ). نیکویی. ج ، عوارف.)شناخته شده. ( منتهی الارب ).
 
معنی اسم عارفه در فرهنگ فارسی معین:
مؤنث عارف، زن صوفی. مهربانی، نیکویی.
 
معنی اسم عارفه در ثبت احوال:
۱- زن عارف، ۲- (در قدیم) مهربانی و نیکی (عارفت).
 

حروف ابجد نام عارفه

ابجد نام عارفه  شامل عدد " 356 " ، ابجد وسیط آن شامل عدد " 32 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 23 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «عارفه»

عرشیا
عرفان
عروج
عادل
عارف
عامر
علی
علیرضا
عماد
عمران
 

نام های هم آوا دختر با اسم «عارفه»

 عرفانه
عاطفه
عذرا
عسل
عطیه
عطرسا
عطرین
عرشیان
فاطمه
عارفه زهرا
 

خصوصیات اسم عارفه

از خصوصیات بسیار بارز این افراد این است که بسیار وقت شناس هستند. اسم عارفه رنگش سبز است و متعلق به افرادی می باشد که از نظر نظم فردی و نظم کاری در رتبه ی بسیار بالایی قرار گرفته اند. سعی و تلاش ذاتی شما در رسیدگی  و دست یابی به کارهای مختلف در زمان مقتضی می باشد و هیچ وقت رسیدگی فوری کارها را از دست نمیدهید. این اشخاص وقتی در شرکت یا کارخانه یا هر اموری که در آن حضور دارند تمامی کارای آنها متکی به زمان شناسی و وقت شناسی بسیار دقیق آنها خواهند بود. این افراد دارای شخصیت آرام و دقیق هستند و همین سبب شده است که اطرافیانتان اعتمادی بسیار زیاد به آنها داشته باشند و برای حل مشکلاتشان همواره با شما مشورت کنند و آنها را با شما در میان بگذارند. بید این نکته را به شما گوشزد کنیم که شما دارای توانایی های وصف ناپذیری هستید، پس همیشه سعی کنید در راه کسب علم و افزایش توانایی های خود باشید و به آنها را پر و بال دهید که در این صورت موفقیت شما تضمینی می باشد.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.