معنی اسم هورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام هورا جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام هورا ، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام هورا ، به دلیل ریشه کردی , اوستایی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام هورا تا به الان تقریبا 1,038 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
چهارشنبه، 20 تير 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم هورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم هورا

جنسیت دختر
نام به انگلیسی hura
تلفظ نام به انگلیسی /hurā/
تلفظ به فارسی هورا
افراد دارای این نام 1,038
ابجد 212
ریشه نام کردی , اوستایی
 

ریشه اسم هورا

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام هورا کردی , اوستایی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " هورا " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام هورا به صورت“ /hurā/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام هورا بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام هورا

 
معنی اسم هورا در فرهنگ فارسی عمید:
هلهلۀ تحسین و شادی.
 
معنی اسم هورا در فرهنگ اسم ها:
معنی: هلهلۀ تحسین و شادی، ( در سانسکریت ) سورا ( هورا ) یک قسم شربت است که در بند چهار آفرینگان گهنبار از آن یاد شده و توصیه شده که آن را به نیکان بدهند، ( در کردی ) هورا به معنی غوغا است، ( در اوستایی ) مستی آور، نوشیدنی مست کننده، آشام مستی آور
 
معنی اسم هورا در فرهنگ فارسی:
هلهله تحسین وشادی، ( صفت ) کلمه ایست که باصدای بلند و ممتد برای اظهار شادی و تحسین اداکنند هلهل. شادی .
 
معنی اسم هورا در لغت نامه دهخدا:
فریاد و بانگ حاکی از طرفداری و تشویق کسی و معمولاً با فعل کشیدن به کار رود.
 
معنی اسم هورا در ثبت احوال:
۱- (در سانسکریت) سورا (هورا) یک قسم شربت است که در بند چهار آفرینگان گهنبار از آن یاد شده و توصیه شده که آن را به نیکان بدهند؛

۲- (در کردی) هورا به معنی غوغا است؛

۳- (در اوستایی) مستی آور، نوشیدنی مست کننده، آشام مستی آور.
 

حروف ابجد نام هورا

ابجد اسم هورا شامل عدد " 212 " و ابجد وسیط آن شامل عدد" 20 " و  ابجد صغیر آن شامل عدد " 14 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «هورا»

هورام
اهورا
هامون
هومان
هوراد
هونام
هیراد
هادی
هرمان
هایکا
طهورا
هومن
رهور
 

نام های هم آوا دختر با اسم «هورا»

هلیا
هستی
هما
هورشا
هورمهر
هیلا
هجلا
هانا
هینا
هلن
هلنا
هرانوش
هدی
هدیه
هانیه
هیما
هیلدا
همتا
هوری
هوریا
 

خصوصیات اسم هورا

شما شخصی بسیار وقت شناس به حساب می آیید. رنگ این نام سبز است و نامی که رنگش سبز است متعلق به فردی می باشد که از لحاظ نظم فردی و نظم کاری در رتبه  بسیار بالایی قرار دارد. سعی و تلاش ذاتی ای که شما در رسیدگی به کارهای متعدد دارید در زمان مقتضی می باشد و هیچ وقت رسیدگی سریع به امور را از دست نمیدهید. زمانی که افرادی با این نام در شرکت یا کارخانه یا هر کاری که در آن حضور دارند  همه چیز متکی به زمان شناسی و وقت شناسی بسیار دقیق آنها خواهد بود. شخصیت این افراد بسیار آرام و دقیق تعریف شده است و همین امر سبب گردیده که اطرافیانتان اعتمادی بسیار زیاد به شما داشته باشند و برای حل مشکلاتشان همواره از شما مشورت بگیرند و آن را با شما در میان بگذارند. این افراد دارای توانایی های وصف ناپذیری هستند که با اتکا به آنها میتوانند به هرچیزی برسند، پس بهتر است هر روز به دنبال کسب علم و افزودن بر توانایی های خود باشید و به  آنها را پر و بال دهید که در این صورت موفقیت شما تضمینی میشود.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.