معنی اسم جبرائیل و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام جبرائیل جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام جبرائیل ، عموماً برای پسران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند پسر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام جبرائیل ، به دلیل ریشه عبری که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام جبرائیل تا به الان تقریبا 23,700 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
چهارشنبه، 20 تير 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم جبرائیل  و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم جبرائیل

جنسیت پسر
نام به انگلیسی jebrail
تلفظ نام به انگلیسی /jebrā’il/
تلفظ به فارسی جِبرائیل
افراد دارای این نام 23,700
ابجد 256
ریشه نام عبری
 

ریشه اسم جبرائیل

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام جبرائیل عبری می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " جِبرائیل " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام جبرائیل به صورت “ /jebrā’il/ "  رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام جبرائیل بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام جبرائیل

 
معنی اسم جبرائیل در لغت نامه دهخدا:
بنده ی خدای عزوجل، مرد خدا، پیک خدای عزوجل، نام فرشته ی وحی، امین وحی، روح الامین، روح القدس، فرشته ای است که زکریا را به ولادت یحیی و مریم را به ولادت عیسی بشارت داد و همان است که در ایام سابق به دانیال نبی فرستاده شد تا تفسیر رؤیا را به او تعلیم دهد.
 
معنی اسم جبرائیل در  فرهنگ فارسی:
یکی از چهار فرش ته مقرب اسلام که حامل وحی الهی بر انبیاست.

۱- ( اسم ) یکی از فرشتگان مقرب. ۲- ( اسم ) دل که بزعم صوفیان مهبط انوار الهی و محل وحی و الهام اوست.
 
معنی اسم جبرائیل در فرهنگ فارسی عمید:
=جبرئیل: فرشته مقرب الهی، سروش، روح الامین، روح القُدُس، ناموس اکبر.
 
معنی اسم جبرائیل در ثبت احوال:
(= جبریل، جبرئیل) ۱- بنده‌ی خدا، مرد خدا؛ ۲- (اَعلام) در فرهنگ اسلامی و دیگر ادیان نام یکی از فرشتگان مقرب الهی که رابط میان خدا و پیامبران است، روح‌القدس، روح‌الامین.
 

حروف ابجد  نام جبرائیل

ابجد اسم جبرائیل شامل عدد " 256 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 30 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 12 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «جبرائیل»

هابیل
خلیل
جمیل
سهیل
کمیل
جلیل
میکائیل
عقیل
محمدعقیل
محمدکمیل
اسرافیل
جبار
گیل
جلال
امیرسهیل
محمدسهیل
محمدجلیل
جابر
عبدالجبار
محمدجابر
 

خصوصیات اسم جبرائیل

رنگ نام جبرائیل قرمز می باشد. از خصوصیات این نام میتوان به بسیار جسور بودن آن اشاره کرد. این افراد از هیچ چیز و هیچ کس ترسی ندارند و آشکارا به مبارزه ی جدی با مشکلات و سختی ها می پردازند و در این میان برای حل مشکلات و رسیدن به هدف به قول معروف از جان مایه میگذارند. خونگرمی این افراد موجب شده است که با اشخاص بسیار زیادی ارتباط داشته باشند و به اصطلاح از روابط اجتماعی بالایی برخوردار باشند. اگر نام شما هم جبرائیل است بهتر است از توانایی های بسیار بالای خود در جهت های مثبت زندگی خود استفاده کنید و برای رشد آنها همیشه در تلاش باشید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط