معنی اسم یامین و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام یامین جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام یامین، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام یامین، به دلیل ریشه عبری که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام یامین تا به الان تقریبا 102 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های خاص به حساب می آید.
پنجشنبه، 4 مرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم یامین و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم یامین

جنسیت دختر
نام به انگلیسی yamin
تلفظ نام به انگلیسی /yamin/
تلفظ به فارسی یامین
افراد دارای این نام 102
ابجد 111
ریشه نام عبری
 

ریشه اسم یامین

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام یامین عبری می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " یامین " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام یامین به صورت“ /yamin/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام یامین بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.


توضیحات تکمیلی درباره نام یامین

 
معنی اسم یامین در فرهنگ اسم ها:
معنی: نام همسر یعقوب ( علیه السلام )
 
معنی اسم یامین در لغت نامه دهخدا:
یامین. ( اِخ ) نام زوجه یعقوب علیه السلام که مادر یوسف بوده.
 
معنی اسم یامین در ثبت احوال:
به معنای “دست راست؛ کسی که به راه راست هدایت شده” است. همچنین یامین “نام همسر حضرت یعقوب (علیه السلام) و مادر حضرت یوسف” بوده است. در برخی از منابع آورده شده است که حضرت یعقوب به دلیل نیکی‌های همسرش “راحیل”، به او لقب یامین داد.
 

حروف ابجد نام یامین

ابجد نام یامین شامل عدد " 111 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 23 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " ۱۲ " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «یامین»

یاسین
یاشار
یونس
یارا
حامی
یوحنا
یاسر
یاشا
یوسف
یزدان
 

نام های هم آوا دختر با اسم «یامین»

یاسمین
یگانه
یاسمینا
یسرا
یانا
یارگل
یاسمن
یکتا
یلدا
یاس
 

خصوصیات کلی  اسم یامین

رنگ نام یامین صورتی می باشد. از لحاظ علم فلسفه شما شخصی شگفت انگیز محسوب میگردید چرا که از اراده بالایی برخوردار هستید. همین نیروی اراده ی شما موجب شده است که به دنبال رسیدن به آرزو و رویاهایتان باشید و به راحتی آنها را بدست آورید. با همین خصوصیاتی که تا به الان برای شما شرح دادیم میتوان گفت افرادی که نام آنها یامین است  میتوانند یک مدیر واقعی باشند و از عهده مسئولیت های بزرگ و متعدد برآیند  و با کمک به دیگر اشخاص هم آن ها را در مسیر درست قرار دهند. اگر بخوایم از خصوصیت شما در زمینه عاطفی صحبت کنیم باید بگوییم که شما دارای قدرت بالایی هستید و از همین رو میتوانید به عمق روابط عاطفی بروید و هم چنین میتوان گفت که شما در روابط به صورت محتاط رفتار کرده و با هر شخصی بسیار سریع صمیمی نمی شوید و همیشه به صورت کاملا عقلانی و به دور از احساسات درباره طرف مقابل خود تصمیم میگیرید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.