روش و آداب ختم صلوات حضرت زهرا (س) + متن و صوت

اگر حاجت برآورده نشده ای دارید و در پی برآورده شدن آن حاجت هستید ختم صلوات حضرت زهرا (سلام الله علیه) توصیه می شود که طبق روایات یکی از ختوم بسیار مجرب است.
2 ساعت و 2 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: لیلا معصومی
موارد بیشتر برای شما
روش و آداب ختم صلوات حضرت زهرا (س) + متن و صوت

فضیلت صلوات در دین اسلام

یکی از اعمالی که بسیار مورد تاکید و تصیه ائمه معصومین (علیهما سلام) و همچنین قرآن کریم می باشد درود و سلام و صلوات فرستادن به ائمه معصومین (علیهما سلام) است.این عمل که نشان دهنده ارادت نسبت به شخصیت‌های والا مقام در اسلام است پاداش الهی بسیاری دارد و همچنین در روایات آمده است اگر با خلوص نیت انجام شود از سوی ائمه (علیهما سلام) نیز پاسخ داده می شود و تاثیرات مادی و معنوی آن در زندگی ملموس خواهد شد.همان طور که بیان شد میزان اهمیت صلوات فرستادن ریشه قرآنی دارد و خداوند در قرآن کریم می فرماید:
«إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیماً»
«همانا خدا و فرشتگانش همواره بر پیامبر درود می‌ فرستند خدا بذل رحمت خاص و فرشتگان توصیف و تقدیس می‌ کنند ای کسانی که ایمان آورده اید بر او درود فرستید و سلام گویید، و کاملا تسلیم فرمان او باشید.»
نه تنها قرآن کریم به صلوات فرستادن تاکید فروانی دارد بلکه حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) نیز در موقعیت‌ های مختلفی به این مسئله اشاره کرده اند و ثواب بسیار زیادی برای این کار بیان کرده اند.
 

صلوات حضرت زهرا (سلام الله علیه) برای حاجت

یکی از اعمال ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه) این صلوات است که که طبق روایات ثواب فراوانی دارد.در کتب روایی و ادعیه از حضرت زهرا (سلام الله علیه) به عنوان ولیة‌ الله یاد شده است یکی از دلایلی که بر ولی الله بودن ایشان تصدیق می‌ کند استقلال این حضرت در صلوات است که مانند صلوات حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) و حضرت علی (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) صلوات منتسب خود را دارند.طبق روایات در مورد صلوات حضرت زهرا (سلام الله علیه) همگان دارای اجری عظیم هستند چراکه اختصاص صلوات مخصوص به ایشان به آن معناست که درست مثل صلوات آن بزرگواران که بر زیارتشان تاکید شده است می باشد.
 
متن صلوات حضرت زهرا (سلام الله علیه)
متن صلوات حضرت فاطمه (سلام الله علیه) به شرح زیر است:
اللّهمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَهَ وَ ابیها وَ بَعلِها و بَنیها وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها بِعَددِ ما احْاطَ بِه عِلْمُکَ.
بارپروردگارا؛ درود فرست بر فاطمه و پدر بزرگوارش و همسر گرامی‌ اش و فرزندان عزیزش و آن رازی که در وجود او به ودیعه نهادی، به تعداد آنچه دانش تو بر آن احاطه دارد.
 
صلوات خاصه حضرت زهرا (سلام الله علیه)
بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدّیقَةِ فاطِمَةَ الزَّکِیَّةِ حَبیبَةِ حَبیبِکَ وَنَبِیِّکَ وَاُمِّ اَحِبّآئِکَ وَاَصْفِیآئِکَ الَّتِى انْتَجَبْتَها وَفَضَّلْتَها وَاخْتَرْتَها عَلى نِسآءِ الْعالَمینَ اللّهُمَّ کُنِ الطّالِبَ لَها مِمَّنْ ظَلَمَها وَاسْتَخَفَّ بِحَقِّها وَکُنِ الثّائِرَ اَللّهُمَّ بِدَمِ اَوْلادِها اللّهُمَّ وَکَما جَعَلْتَها اُمَّ اَئِمَّةِ الْهُدى وَحَلیلَةَ صاحِبِ اللِّوآءِ وَالْکَریمَةَ عِنْدَ الْمَلاَءِ الاَْعْلى فَصَلِّ عَلَیْها وَعَلى اُمِّها صَلوةً تُکْرِمُ بِها وَجْهَ اَبیها مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَتُقِرُّ بِها اَعْیُنَ ذُرِّیَّتِها وَاَبْلِغْهُمْ عَنّى فى هذِهِ السّاعَةِ اَفْضَلَ التَّحِیَّةِ وَالسَّلامِ.
خدایا درود بفرست بر بانوی صدیقه فاطمه پاکیزه صالحه که اوست حبیبه تو و پیامبرت و مادر اولیاء و برگزیدگان تو امامان معصوم آن بانویی که برگزیده ای و برتری داده ای و انتخاب کرده ای او را بر زنهای جهانیان خدایا تو داد او را از ستمگرانش بستان و از کسانی که حق او را سبک شمردند باز خواست نما و خون خواه خون فرزندان او باش خدایا همچنان که او را مادر امامان هدایت و همسر صاحب لواء علی علیه السلام و بزرگوار در نزد ملأ اعلی یعنی ملائکه مقرر داشتی پس درود بفرست بر او و آن درود و صلواتی که روشن گردانی چشمهای ذریه او را و برسان به آنان از طرف من در این وقت بهترین تحیت و سلام را.
در صلوات مخصوص حضرت فاطمه الزهرا، جمله «رازی که در وجود مقدس آن حضرت (سلام الله علیه) به ودیعه نهاده شده» اشاره به حضرت مهدی و امام زمان (عج الله) دارد.
 
فضیلت صلوات حضرت زهرا (سلام الله علیه)
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در باب فضیلت صلوات بر حضرت زهرا (سلام الله علیه) احادیثی بیان کرده اند چراکه ایشان مشمول آیه تطهیر و از اهل‌بیت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می باشند که به برخی از ان ها می پردازیم:
لا تصلوا علیّ ‌الصلوه ‌البتراء، فقالوا:و ما‌ الصلاه‌ البتراء؟ قال:تقولون اللهم ‌صل‌ علی ‌محمد و تمسکون، بل قولوا: اللهم ‌صل ‌علی ‌محمد ‌و ‌ال‌محمد.
بر من صلوات بتراء (ناقص، دم‌ بریده و بریده‌ شده) نفرستید. سوال شد: یا رسول‌الله صلوات بتراء و بریده‌ شده چیست؟ فرمود: این‌که بر من صلوات بفرستید و بگویید اللهم‌ صل‌ علی‌ محمد، ولی درباره آل من ساکت باشید. شما باید بگویید اللهم ‌صل ‌علی ‌محمد ‌و ‌آل‌ محمد.
در حدیث دیگری از ایشان آمده است:
من صلی علیک یا فاطمه غفرالله له والحقه بی حیث کنت من‌الجنه.
یا فاطمه هرکس بر تو صلوات فرستد، خدای تعالی از او درگذرد، و او را در بهشت به من ملحق گرداند.
همچنین در جایی دیگر می‌فرماید: إِنَّ اللَّهَ قَدْ وَکَّلَ بِهَا رَعِیلًا مِنَ الْمَلَائِکَهِ یَحْفَظُونَهَا مِنْ بَیْنِ یَدَیْهَا وَ مِنْ خَلْفِهَا وَ عَنْ یَمِینِهَا وَ عَنْ شِمَالِهَا وَ هُمْ مَعَهَا فِی حَیَاتِهَا وَ عِنْدَ قَبْرِهَا بَعْدَ مَوْتِهَا یُکْثِرُونَ الصَّلَاهَ عَلَیْهَا وَ عَلَى أَبِیهَا وَ بَعْلِهَا وَ بَنِیهَا»
خداى مهربان گروهى از ملائکه را مأمور نموده که فاطمه را از همه طرف محافظت کنند.این ملائکه که در زمان حیات فاطمه (سلام الله علیه) و نزد قبر او و موقع رحلت وى با او هستند.صلوات فراوانى به حضرت فاطمه و پدر و شوهر و فرزندانش می‌فرستند.
همچنین آیت الله همدانی از خواص صلوات حضرت زهرا به برآورده شدن حاجات و طلب شفا اشاره کردند. برای رسیدن به خواسته‌ ها باید دعا با اخلاص کامل و توسل به این حضرت خوانده شود.
 
روش ختم صلوات حضرت زهرا (سلام الله علیه)
طبق روایات منقول از ائمه معصومین (علیهما سلام) برای رفع مشکل و برآورده شدن حاجات ، برای رفع گرفتاری، نجات از بند، رها شدن از زندان ختم سه روزه صلوات حضرت زهرا (سلام الله علیه) بسیار توصیه شده است. برای این ختم سه روزه صلوات حضرت زهرا (سلام الله علیه) را به تعداد 530 مرتبه در روز بخوانید. انتخاب عدد 530 بر اساس حروف ابجد نام فاطمه است.
مرحوم جعفر آقا مجتهدی (ره) روش ختم دیگری بیان کرده اند به این صورت که صلوات مخصوص حضرت فاطمه الزهرا روزی 135 مرتبه یعنی هم عدد با نام متبرک فاطمه ذکر شود تا از برکات آن بهره‌ مند گردید.

منبع: سایت راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.