11 فرمول آرامش پس از کنکور

1 ياد خدا آرامش‌بخش دل‌هاست: پيش از هر چيز به اطمينان دهنده قلب‌ها ايمان داشته باشيد و توانمندي‌هايي را که خالق هستي به شما ارزاني داشته باور کنيد. 2 تعيين اهداف واقع‌بينانه: اگر اهداف تعيين شده در حد توان شما باشد، زمينه‌هاي موفقيت را براي شما فراهم خواهد آورد و استمرار آن به حس توانايي و برخورداري از آرامش بيشتر
پنجشنبه، 21 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
11 فرمول آرامش پس از کنکور

11 فرمول آرامش پس از کنکور
11 فرمول آرامش پس از کنکور


 





 
1 ياد خدا آرامش‌بخش دل‌هاست: پيش از هر چيز به اطمينان دهنده قلب‌ها ايمان داشته باشيد و توانمندي‌هايي را که خالق هستي به شما ارزاني داشته باور کنيد.
2 تعيين اهداف واقع‌بينانه: اگر اهداف تعيين شده در حد توان شما باشد، زمينه‌هاي موفقيت را براي شما فراهم خواهد آورد و استمرار آن به حس توانايي و برخورداري از آرامش بيشتر منجر خواهد شد.
3 ترس‌هايتان را بنويسيد و ريشه‌هاي اصلي‌ آن را معين کنيد: مهم‌ترين عامل ايجاد آرامش، کشف ريشه ترس است که بيشتر مواقع مشخص نيست. بهترين روش ريشه‌يابي علل ترس‌ها اين است که چند دقيقه به ذهن خود فرصت دهيد که با استفاده از روش «بارش مغزي» بتوانيد علت‌هاي ترس را روي کاغذ بنويسيد که اين خود به سه طريق به کسب آرامش شما کمک مي‌کند:
الف) شفاف‌سازي و از بين رفتن ابهام در علت ترس
ب) حذف بسياري از ترس‌هاي غيرواقع
ج) ارايه راهکارهاي عملي براي رفع ترس‌هاي موجود
4 تورهاي نجات را بگسترانيد: تصور کنيد طول يک چوب بلند با عرض کم‌ (براي مثال، 20 سانتي‌متر) را که روي سطح زمين قرار گرفته است مي‌خواهيد طي کنيد، به طوري که پاي شما به سطح زمين برخورد نکند. به طور مسلم، به راحتي قادر به انجام آن خواهيد بود اما اگر همين چوب به ارتفاع 10 متري از سطح زمين منتقل شود، عبور از روي چوب ديگر آسان نيست و همواره با ترس از افتادن همراه خواهد بود. اکنون تصور کنيد در شعاع وسيعي تورهاي نجاتي گسترانيده شده که به طور قطع در هنگام افتادن شما از فاصله 10 متري (حتي بيشتر از آن از شما محافظت خواهد کرد.) در اين صورت احساس مي‌کنيد عبور از چوب بسيار راحت‌تر و امکان‌پذيرتر خواهد بود. پيش‌بيني تورهاي نجات برخورداري از آرامش بيشتر را به دنبال خواهد داشت.
5 انتظارات معقولانه: به ياد داشته باشيم که تمامي انسان‌ها متفاوت از يکديگرند. با ديدي واقع‌بينانه توانايي‌هاي خود را معين کنيد و حتي با والدين و اطرافيان خود در ميان بگذاريد تا انتظارات ديگران نيز از شما افزايش نيابد، آن‌گاه با آرامش و اطمينان براي به رسيدن به آن تلاش کنيد.
6 پرهيز از فشارهاي رقابتي: رسيدن به آرامش بزرگ‌ترين رمز پيروزي و خوشبختي است. پس به آرامش دروني فکر کنيد و با پرهيز از فشارهاي رقابتي که تمام‌نشدني است خود را در حالات آرام و راحت و بدون تنش تصور کنيد.
7 ورزش: فعاليت بدني مهم‌ترين راه جلوگيري از تنش و آرام‌کننده روان و جسم است. تمرينات موزون، معتدل و يکنواخت بهترين انتخاب است مانند قدم زدن، شنا کردن، دوچرخه‌سواري و آهسته دويدن.
8 استفاده از تکنيک‌هاي تن آرامي: در مواقع بروز علايم اضطراب از فنون آرام‌بخش استفاده کنيد از جمله:
الف) تنفس عميق: با يک شماره نفس عميق بکشيد، تا چهار شماره نفس را در سينه حبس کنيد و با دو شماره نفس را از راه بيني بيرون دهيد.
ب) روش آدم‌آهني و عروسک پارچه‌اي: حدود 5 تا 8 ثانيه تمام عضلات خود را مانند يک آدم‌آهني سخت و منقبض کنيد، سپس همانند يک عروسک پارچه‌اي تمام عضلات را شل و راحت کنيد و اين عمل را در چند نوبت تکرار کنيد.
9 معاشرت با ديگران: هنگام فشارهاي رواني تنها نمانيد، با ديگران صحبت کنيد و ضمن پرهيز از معاشرت با افراد بدبين که ذهن شما را آلوده و گرفتار مي‌کنند، با افراد شوخ‌طبع و گشاده‌رو که از تنش شما کم مي‌کنند، معاشرت داشته باشيد.
10 تغذيه و استراحت مناسب: ضمن استراحت کافي از مصرف چاي، قهوه، نوشابه و شکلات که حاوي کافئين هستند، پرهيز کنيد چون زمان کوتاهي شما را سرحال مي‌کنند ولي پس از مدتي وضعيت معکوس خواهد شد.
11 انتظار ناکامي و شکست را در زندگي داشته باشيد: به ياد داشته باشيد خوشبختي، داشتن «هدف» در زندگي است نه تنها رسيدن به آن. در هنگام بروز مشکلات جدي‌تر و طولاني مي‌توان از مشاور متخصص نيز کمک گرفت.
منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.