خداحافظي با موهاي زايد

آيا شما هم جزو آن دسته از خانم‌هايي هستيد که دستان پرمويي داريد و از رويش موهاي زايد پشت لب و کنار‌هاي گوش و زير چانه خسته شده‌ايد؟ موهاى زايد به دليل اختلالات هورمونى، بيمارى‌ها يا عوارض دارويى ايجاد مى‌شوند و به زيبايى پوست فرد لطمه مى‌زنند و در واقع پوست بدن و صورت فرد را از شكل زنانه خارج
سه‌شنبه، 26 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خداحافظي با موهاي زايد

خداحافظي با موهاي زايد
خداحافظي با موهاي زايد


 





 

 

آيا شما هم جزو آن دسته از خانم‌هايي هستيد که دستان پرمويي داريد و از رويش موهاي زايد پشت لب و کنار‌هاي گوش و زير چانه خسته شده‌ايد؟
 

موهاى زايد به دليل اختلالات هورمونى، بيمارى‌ها يا عوارض دارويى ايجاد مى‌شوند و به زيبايى پوست فرد لطمه مى‌زنند و در واقع پوست بدن و صورت فرد را از شكل زنانه خارج مى‌کنند. زناني که موهاي زايد دارند، چاره‌هاي گوناگوني براي خلاصي از آن پيدا کرده‌اند:
. استفاده از موم، موچين، تراشيدن: اين روش‌ها تقريبا مشابه هستند و هيچ‌يک را توصيه نمي‌کنيم، به ويژه بندانداختن را که يک روش غيربهداشتي است. در اين روش‌ها هر بار که موها کنده شوند، ضخيم‌تر شده و رشد آنها تسريع مي‌گردد. بنابراين اثر روش‌هاي مزبور موقتي است و به تحمل درد و ناراحتي آن نمي‌ارزد.
.کرم‌هاي موبر: اغلب بايد به مدت 10 دقيقه روي محل قرار داد و سپس موها را مالش داد و پس از آن شست. به اين ترتيب، موهاي اضافي از بين مي‌روند. اگر پوست شما حساس باشد و در اثر مصرف اين کرم‌ها دچار سرخي و التهاب يا خارش شود، از آنها استفاده نکنيد.
.سوزاندن يا الکتروليز: ريشه موها را به وسيله جريان ضعيف الکتريسيته مي‌سوزانند. اگر تعداد موهاي زايد صورت اندک و پراکنده باشد، بهترين راه درمان آن، سوزاندن است. اين عمل بايد به وسيله فرد مجرب انجام شود تا ريشه مو به طور کامل سوزانده شود و از رشد دوباره آن جلوگيري به عمل آيد.
.استفاده از اشعه ايکس: اين روش براي از بين بردن موهاي زايد تقريبا منسوخ شده است چرا که موجب آسيب پوستي مي‌شود و روش موثر و بي‌خطري نيست.
.بي‌رنگ کردن يا دکلره‌کردن: ساده‌ترين راه براي درمان موهاي اضافي است. دکلره مو در واقع از بين‌بردن رنگ مو از طريق اکسايش شيميايي رنگدانه‌هاي طبيعي مو است. اين عمل اغلب در حضور اکسيدکننده معروف «آب اکسيژنه» با فرمول شيميايي H2O2 انجام مي‌شود. اين ماده اکسيدکننده پس از تجزيه، به مولکول‌هاي ملانين حمله کرده و آنها را اکسيد مي‌کند و در نتيجه ملانين رنگ خود را (که در واقع رنگ طبيعي مو است) از دست مي‌دهد. بي‌رنگ‌کردن معمولا براي موهاي ظريف و کرک‌هاي پشت لب، بناگوش و زير بغل مناسب است اما پيش از استفاده از پودر دکلره روي صورت حتما بايد تست حساسيت زير بغل انجام شود. در صورت مشاهده هرگونه التهاب يا سوختگي استفاده از آن نادرست است.
در صورتي که التهابي مشاهده نکرديد، پوست را با آب و صابون به خوبي بشوييد تا چربي آن پاک شود و سپس مخلوط پودر دکلره و اکسيدان شماره يک را به مدت 10 دقيقه روي پوست‌تان بماليد و سپس آن را پاک کرده و صورت‌تان را بشوييد.

توجه، توجه
 

1 در ماه 8 و 9 حاملگي بهتر است عمل دکلره انجام نشود.
2 کساني که از داروهاي اعصاب استفاده مي‌کنند نبايد موهاي خود را دکلره کنند.
3 از تکرارکردن بيش از حد عمل دکلره دوري کنيد.
4 براي افرادى كه با رشد طبيعى موهاى بدن مواجه هستند، تراشيدن موها يا كندن با موچين و بندانداختن يا دكلره (بور كردن مو) مناسب‌تر است چون راحت و كم‌خرج‌تر است. استفاده از موم و كرم‌هاى موبر هم روش‌هاى مناسبى هستند كه براى بدن ضررى ندارند. ولى گاهى رشد موها به قدرى سريع مى‌شود كه با اين راه‌ها نمى‌توان ظاهر زنانه را حفظ كرد كه در اين صورت، الكتروليز و ليزر روش‌هاي مناسبي هستند.
5 در الكتروليز سوزن ريز را وارد ريشه مو مى‌كنند و آن را مى‌سوزانند. اين كار، دردناك و وقت‌گير است و اگر بهداشت رعايت نشود و فرد درمانگر از سوزن يكبار مصرف استفاده نكند، خطر عفونت، هپاتيت و حتى ايدز وجود دارد. علاوه بر آن، الكتروليز بسيار كند پيش مى‌رود و با سريع‌ترين دست در هر مرحله، ?? درصد موها مى‌سوزند و فرد بايد براى سوزاندن يك محيط كوچك مانند چانه، بارها مراجعه كند.
6 ليزر عوارض كمترى دارد. پس از اتمام كار هم لازم است فرد سالى يكبار به وسيله متخصص ليزر‌درمانى تحت معاينه و درمان قرار گيرد تا از رشد موهاى جديد جلوگيرى شود.

 

منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.