18 واقعيت تلخ درباره سيگار

اغلب افراد هنگام سيگار کشيدن فقط به آرامش لحظه‌اي آن فکر مي‌کنند و کمتر کسي است که به طور علمي بداند سيگار در بدن او چه واکنش‌هايي ايجاد مي‌کند. در زير به برخي از اين نکات اشاره شده است.
دوشنبه، 16 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
18 واقعيت تلخ درباره سيگار

18 واقعيت تلخ درباره سيگار
18 واقعيت تلخ درباره سيگار


 





 
اغلب افراد هنگام سيگار کشيدن فقط به آرامش لحظه‌اي آن فکر مي‌کنند و کمتر کسي است که به طور علمي بداند سيگار در بدن او چه واکنش‌هايي ايجاد مي‌کند. در زير به برخي از اين نکات اشاره شده است.
1 تاثير مستقيم نيكوتين روي راه‌هاي ارسال مغزي سيگنال‌هاي درد و ايجاد تداخل با انتقال‌دهنده‌هاي درد از عللي است كه تحمل هر دردي از جمله كمر درد را در مصرف‌كنندگان دخانيات مشكل‌تر مي‌نمايد.
2 پوكي استخوان به عنوان يكي از دلايل زمينه‌ساز و تشديدكننده اغلب كمر دردها در افراد سيگاري شايع‌تر مي‌باشد.
3 مصرف دخانيات با تاثير روي ميزان اكسيژن خون باعث كاهش اكسيژن‌رساني كافي براي تغذيه اجزاي ستون فقرات مي‌گردد.
4 بي‌خوابي، استرس و افسردگي به عنوان علل زمينه‌ساز شناخته شده در بروز كمر درد در افراد مصرف‌كننده دخانيات به مراتب بيشتر است.
5 افراد مصرف‌كننده سيگار و ديگر مواد دخاني كم‌تحرك‌تر بوده و كمتر مبادرت به ورزش مي‌کنند و لذا اسباب ورود يكي ديگر از زمينه‌هاي خطر يعني كم‌تحركي را در افراد سيگاري مهيا مي‌كنند.
6 ترميم ضايعات در افراد مصرف‌كننده دخانيات ديرتر اتفاق مي‌افتد و لذا فرد، بدن خود را از مكانيسم‌هاي ترميمي‌ خود به خود بدن تا حدي محروم مي‌كند و به همين علت مي‌باشد كه اصولا بهبود هر گونه بيماري و زخم در اين افراد با تاخير همراه است.
7 توجه به خود و سلامتي خود در افراد سيگاري كمتر بوده (اين بي‌توجهي به خود را مي‌توان در مصرف دخانيات توسط آنان، با وجود اطلاع به ضرر و زيان آن، نيز مشاهده كرد) و بي‌توجهي به روش صحيح هر وضعيت و حركت در طول روز، خود باعث بروز و نيز بهبود نيافتن كمردرد مي‌گردد.
8 سرفه، به عنوان يكي از عوامل زمينه‌ساز كمردرد و بروز فتق ديسك بين مهره‌اي در افراد سيگاري بيشتر و مستمرتر وجود داشته و باعث ورود استرس مزمن به عضلات اطراف مهره‌ها مي‌گردد.
9 تحليل ديسك‌هاي بين مهره‌اي (شامل كاهش آب و ارتفاع و توده ديسك) در افراد مصرف‌كننده سيگار و ديگر انواع دخانيات سريع‌تر اتفاق مي‌افتد.

18 واقعيت تلخ درباره سيگار

10 در افراد مصرف كننده دخانيات، چربي‌هاي بد از سطح بالاتري برخوردار بوده و با تسهيل در روند ايجاد سختي عروق ناحيه كمر و ستون فقرات زمينه بروز بيماري و عدم بهبود را در ناحيه تشديد مي‌كنند.
11 تغذيه افراد سيگاري نامنظم‌تر بوده و از كيفيت لازم برخوردار نمي‌باشد و لذا كمبود موادي نظير روي، منيزيم، كلسيم، مس، ويتامين C، ويتامين k و ويتامين D3 در آنان در ايجاد كمردرد موثر است.
12 مصرف دخانيات باعث تشديد فشارخون شده و و فشارخون با انواع درد كمر كه با درد عضلاني و آرتريت مهره همراه است در ارتباط مي‌باشد.
13 مصرف سيگار و ديگر انواع دخانيات توانايي بدن را براي تغذيه در غضروف‌هاي تشكيل‌دهنده ديسك (كه از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار است) كم مي‌كند و خود زمينه را براي بروز بيماري در ناحيه و عدم ترميم مهيا مي‌كند.
14 افراد مصرف‌كننده دخانيات به واسطه بلع دود در طول تدخين، دچار نفخ شكم شده و اين مساله خود به دلايل متعدد در بروز كمر درد بي‌تاثير نمي‌باشد.
15 سيگاري‌ها اكثرا دچار اختلالاتي در دستگاه گوارش مي‌گردند كه عدم تحمل مصرف تعداد زيادي از داروهاي مورد استفاده در درمان را براي آنان باعث مي‌گردد.
16 نيكوتين با ايجاد تداخل دارويي در كبد با بسياري از داروها انتظارات درماني را براي پزشك معالج با چالش مواجه كرده و اين مساله در كنار تداخل نيكوتين با انتقال‌دهنده‌هاي درد قرار گرفته و لذا درمان را مشكل‌تر و غيرقابل پيش‌بيني مي‌کند.
17 تومورهاي استخواني به عنوان يكي از علل دردهاي ناحيه كمري در افراد سيگاري شايع‌تر مي‌باشد.
18 بروز بيماري‌هاي مرتبط يا تشديدكننده دردهاي كمري (مانند اختلالات گوارشي، بيماري‌هاي روماتيسمي‌...) در افراد مصرف‌كننده سيگار و ديگر انواع دخانيات بيشتر است.
منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.