مبناي کار قدرت هاي طاغوتي

مبناى كار قدرت‏هاى طاغوتى اين است كه فروغ اميد را در دل‏ها بميرانند و همه‏ى اميدها را بر يك نقطه‏ى مادى - بر پول و به زخارف كم‏ارزش دنيايى - متمركز كنند، كه سرچشمه و معدن و منبعش هم، دست خود اين قدرت‏هاست. مى‏خواهند همت‏ها را در ماديات متوجه و متمركز در ماديات كنند. همه چيز را با حساب‏هاى كمى و پولى
چهارشنبه، 24 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مبناي کار قدرت هاي طاغوتي

مبناي کار قدرت هاي طاغوتي
مبناي کار قدرت هاي طاغوتي


 





 

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
 

مبناى كار قدرت‏هاى طاغوتى اين است كه فروغ اميد را در دل‏ها بميرانند و همه‏ى اميدها را بر يك نقطه‏ى مادى - بر پول و به زخارف كم‏ارزش دنيايى - متمركز كنند، كه سرچشمه و معدن و منبعش هم، دست خود اين قدرت‏هاست. مى‏خواهند همت‏ها را در ماديات متوجه و متمركز در ماديات كنند. همه چيز را با حساب‏هاى كمى و پولى محاسبه مى‏كنند. معنويات را از حساب خارج مى‏كنند. به خصوص، مى‏كوشند تا آينده‏ى موعود را از چشم ملت‏ها دور كنند. امروز وضعيت به گونه‏اى است كه سرطان عظيم استكبارى ، در سراسر دنيا ريشه مى‏دواند، بر جان ملت‏ها چنگ مى‏اندازد و زندگى فردى و حيات اجتماعى آن‏ها را به خطر مى‏اندازد. مسأله اين است كه مى‏خواهند ملت‏ها را نااميد و مأيوس از آينده نگهدارند.
اما ملت‏ها بايد اميدوار باشند. اين ، اراده‏ى الهى است كه فرمود: » و نريد أن نمن على الذين استضعفوا فى الارض « اين، اراده‏ى تكوينى الهى است. البته ملت‏ها بايد تلاش كنند تا اين آينده، زود تحقق پيدا كند. اين آينده، دو طرف دارد: يك طرفش كثرت ظلم و جور است كه به هر صورت در دنيا وجود دارد. شايد بشود ادعا كرد كه در هيچ دوره‏اى از دوره‏هاى تاريخ، ظلم و ستم و طغيان و فساد از طرف مراكز قدرت استكبارى در سطح جهان، به شدت و خشونت و فراگيرى امروز نبوده است. مى‏شود اين را گفت. در دوره‏هاى مختلف تاريخ، حكومت‏هاى استبدادى و دستگاه‏ها و قدرت‏هاى فاسد، بسيار بوده‏اند؛ اما قدرتشان محدود بوده است. اين قدرت جهنمى‏اى كه امروز با پول و تبليغات و انواع و اقسام راه‏هاى كشاندن به فساد ، با دورويى و تزوير و رياكارى و نفاق، تحت شعارهاى ظاهر فريبى مثل « حقوق بشر»، مثل «حقوق زن» ، مثل « حقوق اساسى ملت‏ها» و از اين قبيل، ظاهر شده است و تحت چنان ظواهرى، بر ملت‏ها ظلم و ستم مى‏كند، شايد نظيرش در طول تاريخ، وجود نداشته است. اما يك طرف ديگر قضيه اين است كه فقط وجود ظلم و جور، شرط كافى براى تحقق آينده‏ى موعود و حتمى نيست. وجود انسان‏هاى روشن هم لازم است. تا قبل از پيروزى انقلاب، احتمال تحقق آينده‏ى حتمى كم بود؛ زيرا جلوه‏هاى چنين مظاهرى از معنويت و ارزش ، بسيار اندك مى‏نمود. بحمدالله، پيروزى انقلاب اسلامى اين اميد را هم در دل‏ها زنده كرده است. اين عده جوان مؤمن، صالح، خوش روحيه ، فداكار، چشم بسته از لذايذ حيوانى ، چشم گشوده به لذايذ معنوى ، دل بسته به معنويات و عروج روحى و دل كنده از لذت‏هاى پست مادى و جسمانى - كه امروز بحمدالله در كشور صاحب الزمان و كشور اسلام وجود دارد - در هيچ دوره‏اى وجود نداشته است.
منبع:www.khamenei.ir



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.