دشمني سوسيس و کالباس با قلب

به گزارش هلث‌دي‌نيوز، بررسي‌هاي دانشمندان دانشگاه هاروارد نشان مي‌دهد که چربي‌هاي گوشت قرمز موجود در گوشت‌هاي فرآوري شده عامل خطري براي بيماري‌هاي قلبي است. واژه گوشت فرآوري شده به هر گوشتي اشاره مي‌کند که با دودي شدن، نمک سود کردن و اضافه کردن مواد شيميايي خاص و مواد نگه‌دارنده تهيه
يکشنبه، 28 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دشمني سوسيس و کالباس با قلب

دشمني سوسيس و کالباس با قلب
دشمني سوسيس و کالباس با قلب


 






 
تحقيقات تازه حاکي از آن است که گوشت‌هاي فرآوري شده مثل سوسيس و کالباس به سلامت قلب آسيب مي‌رساند.
به گزارش هلث‌دي‌نيوز، بررسي‌هاي دانشمندان دانشگاه هاروارد نشان مي‌دهد که چربي‌هاي گوشت قرمز موجود در گوشت‌هاي فرآوري شده عامل خطري براي بيماري‌هاي قلبي است. واژه گوشت فرآوري شده به هر گوشتي اشاره مي‌کند که با دودي شدن، نمک سود کردن و اضافه کردن مواد شيميايي خاص و مواد نگه‌دارنده تهيه مي‌شوند.همبرگر، سوسيس، کالباس و ژامبون‌ها جزو گوشت‌هاي فرآوري شده هستند. براي کاهش خطر حملات قلبي و ديابت افراد بايد از مصرف زياد گوشت‌هاي فرآيند شده اجتناب کنند. به عنوان مثال نبايد زياد در وعده‌هاي غذايي خود هات‌داگ سوسيس و يا کالباس بخورند. بهتر است مصرف اين غذاها نبايد بيش از يک بار در هفته باشد.طبق تحقيقات دانشمندان دانشگاه هاروارد روي يک ميليون و دويست هزار نفر که نتايج آن در کنفرانس انجمن قلب آمريکا مطرح شد، مشخص شد 23 هزار و هشتصد نفر از اين افراد دچار بيماري‌هاي قلبي بوده و 2 هزار و دويست نفر هم به سکته مبتلا شده و 10 هزار نفر ديابت داشتند. محققان در اين بررسي دريافتند که افرادي که گوشت قرمز فراوري نشده مصرف مي‌کردند به طور قابل توجهي کمتر در معرض خطر بيماري‌هاي قلبي و ديابت قرار داشتند. اما در هر حال خوردن گوشت‌هاي فرآيند شده با افزايش خطر ابتلا به اين دو بيماري ارتباط داشت. در واقع براي هر 50 گرم گوشت فراوري شده در هر وعده خطر بيماري‌هاي قلبي تا 42 درصد افزايش مي‌يابد و خطر ديابت نيز تا 19 درصد بالاتر مي‌رود. به گفته محققان وجود نمک، مواد شيميايي نگه‌دارنده و چربي دليل ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و ديابت است. خوب است بدانيم که هم گوشت‌هاي فراوري شده و هم ساير غذاها نظير کره و پنيري که داراي چربي‌هاي اشباع باشند با ابتلا به بيماري‌هاي مزمن ارتباط دارند و بايد در مصرف آنها محدوديت وجود داشته باشد.

دشمني سوسيس و کالباس با قلب

بر اساس اظهارات محققان مرکز ملي سرطان آمريکا خطر سرطان روده بزرگ و سرطان ريه با افزايش مصرف غذاهاي فرآيند شده و داراي چربي اشباع افزايش قابل توجهي مي‌يابد. همچنين دريافت اين غذاها احتمال ابتلا به سرطان پروستات را هم بالا مي‌برد. دريافت بيش از اندازه گوشت قرمز با افزايش خطر سرطان کبد و مري و سرطان حنجره همراه است. احتمال ابتلا به بيماري‌هاي مثانه و سرطان استخوان هم با افزايش دريافت اين غذاها بالا مي‌رود.محققان اعلام كردند رژيم غدايي سرشار از سوسيس و كالباس خطر ابتلا به ديابت نوع دوم را در مردان حدود 50 درصد افزايش مي دهد . گروهي از پژوهشگران دانشكده بهداشت عمومي دانشگاه هاروارد ، عادت غذايي هزاران مرد را بررسي كردند و دريافتند در كساني كه زياد سوسيس و كالباس مصرف مي كنند ، احتمال ابتلا به ديابت نوع دوم 46 درصد بيشتر از كساني است كه اين مواد را كمتر مصرف مي كنند . کارشناس علوم تغذيه توصيه مي‌کنند که بهتر است اين مواد غذايي از رژيم غذايي حذف يا حداقل بسيار کم شود. به گفته محققان بيشترين احتمال ابتلا به ديابت نوع دوم مربوط به كساني است كه در هفته ، دو وعده يا بيشتر سوسيس و كالباس مصرف مي كنند . در اين بررسي ميزان سيگار كشيدن ، چاقي ، ميزان مصرف چربي و تحرك جسماني هم مورد بررسي قرار گرفته و و پس از تعديل اين عوامل خطر مشخص شد که مصرف زياد سوسيس و كالباس عامل مستقلي براي ابتلا به ديابت است.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.