برنامه مرورگر اينترنت Internet Explorer 8

اينترنت شبکه اي است که ميليون ها کامپيوتر در سراسر جهان را به هم پيوند مي دهد. تا پانزده سال پيش کمتر کسي نامي از اينترنت شنيده بود. اما امروزه، اينترنت در استفاده مردم از کامپيوتر انقلاب بزرگي به پا کرده است. بسياري از مردم هر روز براي ارتباط با ديگران و پيدا کردن اطلاعات مورد نياز خود به اينترنت وابسته شده اند. شما مجبور نيستيد که کامپيوترتان را به اينترنت وصل کنيد، اما هرگاه آن را وصل کنيد، خيلي زود به شگفتي درخواهيد افتاد که چگونه بدون آن زندگي مي کرده ايد.
دوشنبه، 16 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برنامه مرورگر اينترنت Internet Explorer 8

 برنامه مرورگر اينترنت Internet Explorer 8
برنامه مرورگر اينترنت Internet Explorer 8


 





 
اينترنت شبکه اي است که ميليون ها کامپيوتر در سراسر جهان را به هم پيوند مي دهد. تا پانزده سال پيش کمتر کسي نامي از اينترنت شنيده بود. اما امروزه، اينترنت در استفاده مردم از کامپيوتر انقلاب بزرگي به پا کرده است. بسياري از مردم هر روز براي ارتباط با ديگران و پيدا کردن اطلاعات مورد نياز خود به اينترنت وابسته شده اند. شما مجبور نيستيد که کامپيوترتان را به اينترنت وصل کنيد، اما هرگاه آن را وصل کنيد، خيلي زود به شگفتي درخواهيد افتاد که چگونه بدون آن زندگي مي کرده ايد.

وب چيست؟
 

بخشي از اينترنت که بسياري از مردم آن را مي شناسند وب جهان پهنا است (که معمولاً web، يا Web ناميده مي شود). وب چنان پرطرفدار است که مردم اغلب اصطلاحات اينترنت و وب را يکي مي گيرند. اما اينترنت شامل سرويس هاي ديگري چون ايميل، خبر گروه، و به اشتراک گذاري فايل است. بدون استفاده از وب هم مي توانيد يک پيام ايميل بفرستيد، يا در يک خبر گروه شرکت کنيد.
وب اطلاعات را در يک قالب رنگي و تصويري به نمايش در مي آورد. عنوان، متن، و عکس _ درست شبيه به يک صفحه يک مجله _ به همراه صدا و انيميشن را مي توان در يک صفحه وب به کار گرفت. يک وب سايت (يا سايت) مجموعه اي از صفحات وب به هم مرتبط است. وب حاوي ميليون ها وب سايت و ميلياردها صفحه وب است.
صفحات وب با هايپرلينک ها يا فراپيوندها (که معمولاً به اختصار لينک يا پيوند ناميده مي شوند) با يکديگر پيوند مي خورند. هايپر لينک ها مي توانند متن يا تصوير باشند. هرگاه روي يک لينک بر روي يک صفحه کليک کنيد، به يک صفحه متفاوت خواهيد رفت. رفتن از يک صفحه به صفحه ديگر با استفاده از لينک ها را معمولاً گشت زني وب يا وب نوردي يا وب گردي مي نامند.

روي اينترنت چه کار مي توانم انجام دهم؟
 

پيدا کردن اطلاعات. وب حاوي مقادير فوق العاده هنگفتي از اطلاعات است _ بسيار بسيار بيشتر از بزرگ ترين کتابخانه هاي جهان. به عنوان مثال، در وب مي توانيد اخبار روز و مقالات نقد فيلم را بخوانيد، جدول پرواز خطوط هوايي را ببينيد، نقشه خيابان ها و شهرها را تماشا کنيد، از پيش بيني وضعيت جوي سازمان هاي هواشناسي براي شهرهاي مختلف جهان اطلاع پيدا کنيد، يا درباره يک بيماري اطلاعات مفصلي به دست آوريد. منابع مرجع، مانند واژه نامه ها و دانشنامه ها، و همچنين اسناد تاريخي و ادبيات کلاسيک را به وفور مي توانيد در وب بيابيد.
اکثر شرکت ها، ادارات دولتي، سازمان هاي غير انتفاعي، موزه ها، و کتابخانه ها، براي محصولات، خدمات، يا مجموعه هاي خود وب سايت هايي دارند که اطلاعات سودمندي فراهم مي سازند. بسياري از افراد حقيقي نيز وب سايت هايي حاوي ژورنال هاي شخصي درباره سرگرمي ها و علاقه هاي خود دارند، که به وبلاگ مشهورند.
يادآوري. با آن که وب براي پژوهش عالي است، همه اطلاعات روي وب قابل اعتماد نيست. اطلاعات روي بعضي از وب سايت ها ممکن است غير دقيق، تاريخ گذشته، يا ناقص باشد. پيش از آن که به اطلاعات به دست آمده اعتماد کنيد، اطمينان يابيد که از يک منبع مسئول مي آيد، و چند منبع مطمئن ديگر را براي وارسي صحت آن اطلاعات بررسي کنيد.
ارتباط. ايميل يکي از پر طرفدارترين کاربردهاي اينترنت است. يک ايميل را براي هر کسي که يک نشاني ايميل دارد مي توانيد ارسال کنيد، و تقريباً بلافاصله در صندوق پستي ايميل گيرنده خواهد رسيد _ حتي اگر فرستنده در آن سوي دنيا باشد.
پيام رساني فوري (IM) به شما امکان مي دهد که يک مکاتبه يا مکالمه زنده با شخصي ديگر يا گروهي از مردم داشته باشيد. هنگامي که يک پيام فوري را تايپ مي کنيد و مي فرستيد، اين پيام بلافاصله براي همه مشارکت کنندگان قابل رؤيت مي شود. بر خلاف ايميل، همه مشارکت کنندگان بايد بر روي خط باشند (به اينترنت وصل باشند)، و همزمان در جلوي کامپيوتر خود حاضر باشند.
خبر گروه ها و انجمن هاي وب-بنياد به شما امکان مي دهند که با جمعي از مردمي که به موضوعي مشابه علاقه دارند در مباحثات مبتني بر متن مشارکت کنيد. به عنوان مثال، اگر در استفاده از يک برنامه کامپيوتري مشکل داشته باشيد، مي توانيد پرسش خود را براي گروه مباحثه کاربران آن برنامه ارسال کنيد.
به اشتراک گذاري فايل. عکس هاي دوربين ديجيتال خود را مي توانيد براي يک وب سايت ويژه به اشتراک گذاري عکس ارسال (upload) کنيد. دوستان دعوت شده و اعضاي خانواده مي توانند به اين وب سايت مراجعه کنند و آلبوم هاي عکس شما را ببينند.
خريد. وب بزرگ ترين بازار خريد دنياست. کالاهاي گوناگوني را مي توانيد در وب بيابيد و بخريد _ مانند کتاب، موسيقي، اسباب بازي، لباس، وسايل الکترونيکي و بسياري ديگر از کالاها. وسايل دست دوم را نيز مي توانيد در وب سايت هايي بخريد يا بفروشيد که معاملاتي شبيه به حراجي ها دارند.
بازي. در انواع گوناگوني از بازي ها بر روي وب، اغلب با يک يا چند حريف ديگر مي توانيد شرکت کنيد _ و اهميتي ندارد که اين حريف ها در کجاي دنيا هستند. بسياري از بازي ها رايگان هستند، و بعضي از آنها را با پرداخت مبلغي ناچيز مي توانيد دريافت کنيد. همچنين مي توانيد به ايستگاه هاي راديويي اينترنتي گوش بدهيد، قطعات ويدئويي را تماشا کنيد، و موسيقي، ويدئو، و حتي فيلم هاي تلويزيوني را دريافت کنيد يا بخريد.

رسيدن به وب
 

هنگامي که يک ارتباط اينترنت برقرار کرديد، با استفاده از برنامه مرورگر (1) Internet Explorer مي توانيد وب را دستيابي کنيد. برنامه Internet Explorer در خود ويندوز تعبيه شده است. البته از يک برنامه مرورگر ديگري که بر روي کامپيوترتان نصب شده باشد، مثلاً برنامه Google Chrome, Firefox, Opera و مانند آن نيز مي توانيد براي مرور اينترنت بهره بگيريد.

راه اندازي برنامه Internet Explorer
 

روي دکمه Start کليک کنيد و سپس روي Internet Explorer کليک کنيد، يا روي دکمه Internet Explorer در نوار تکليف کليک کنيد.
هنگامي که Internet Explorer را به اجرا در آورديد، هر صفحه وبي را که پيشتر به عنوان سراصفحه (home page) ميزان کرده ايد باز مي کند. به طور پيش فرض، سراصفحه برنامه Internet Explorer، صفحه MSN.com است، که يک وب سايت مايکروسافت با لينک هايي به تعدادي از سرويس ها و پايگاه هاي اطلاعاتي مايکروسافت است. (ممکن است سازنده کامپيوتر شما سراصفحه متفاوتي را برپا کرده باشد.) با وجود اين، هر صفحه وبي (يا حتي يک صفحه خالي) را نيز مي توانيد به عنوان سراصفحه خودتان معين کنيد.

 برنامه مرورگر اينترنت Internet Explorer 8

نکته: براي تغيير دادن سراصفحه، روي Tools کليک کنيد، Internet Options را انتخاب کنيد، در برگه General، نشاني وبي را که دوست داريد به عنوان سراصفحه شما عمل کند _مثلاً نشاني http://www.google.com که وب سايت پايگاه جستجوگر مشهور گوگل است _ در کادر Home page تايپ کنيد، و روي OK کليک کنيد.
نکته: در هر زماني براي بازگشت به سراصفحه تان مي توانيد روي دکمه home در Internet Explorer کليک کنيد.

تايپ کردن يک نشاني وب
 

همچنان که هر کسي يک نشاني منزل منحصر به فرد دارد، هر صفحه وبي يک نشاني وب مخصوص به خود دارد. اين نشاني به (2) URL مشهور است. به عنوان مثال، URL براي وب سايت ماهنامه ريز پردازنده عبارت است از http://www.rizpardazandeh.com.
اگر URL يک صفحه را بشناسيد، مي توانيد آن را مستقيماً در Internet Explorer تايپ کنيد:
1. در کادر نشاني يا Address box، نشاني وب يا URL را تايپ کنيد.
2. روي دکمه Go کليک کنيد يا کليد Enter را بزنيد تا به آن وب سايت برويد.

 برنامه مرورگر اينترنت Internet Explorer 8

نکته: مجبور نيستيد که بخش http:// را تايپ کنيد. به عنوان مثال، مي توانيد www.rizpardazandeh.com را تايپ کنيد و Internet Explorer بقيه را به جاي شما پر خواهد کرد.
نکته: براي ورود سريع به يک URL مختوم به «com»، بخش بين «.www» و « com» را تايپ کنيد و سپس کليد ترکيبي CTRL+ENTER را بزنيد.

مباني کاوش
 

استفاده از لينک ها. اکثر صفحات وب ده ها يا حتي صدها لينک دارند. براي رفتن از يک صفحه به صفحه ديگر، روي هر لينکي که براي تان جالب باشد کليک کنيد. با وجود اين، فهميدن اين که کدام موارد در صفحه لينک است هميشه آسان نيست. لينک ها مي توانند متن، تصوير، يا ترکيبي از هر دو باشند. لينک هاي متني اغلب به شکل رنگي يا زير خط دار ظاهر مي شوند، اما شيوه لينک سازي در وب سايت هاي مختلف فرق مي کند.
براي آزمايش لينک بودن يا نبودن يک مورد، اشاره گر موش را روي آن ببريد. اگر لينک باشد، دو وضعيت روي مي دهد:
اشاره گر موش به شکل يک دست با يک انگشت اشاره تغيير مي کند.
يک URL در نوار وضعيت مرورگر وب به نمايش در مي آيد، که نشان دهنده وب سايتي است که اگر روي آن لينک کليک کنيد به آن وب سايت خواهيد رفت.

 برنامه مرورگر اينترنت Internet Explorer 8

 برنامه مرورگر اينترنت Internet Explorer 8

استفاده از دکمه هاي Back و Forwad. همين که از يک صفحه به صفحه ديگر مي رويد، Internet Explorer نشاني صفحه قبلي را حفظ مي کند. براي بازگشت به صفحه قبل، روي دکمه Back کليک کنيد. اگر چند بار روي دکمه Back کليک کنيد به چند صفحه قبل باز خواهيد گشت. پس از کليک کردن روي دکمه Back، براي رفتن به صفحه جلويي در گشت زني هاي تان مي توانيد روي دکمه Forward کليک کنيد.
استفاده از منوي Recent Pages. اگر بخواهيد که به صفحه اي باز گرديد که در جلسه کنوني خود بازديد کرده ايد، اما مي خواهيد مکرراً روي دکمه Back يا Forward کليک نکنيد، مي توانيد از منوي Recent Pages بهره بگيريد. روي پيکان کنار دکمه Forward کليک کنيد، و سپس يک صفحه را از ميان فهرست انتخاب کنيد.

جستجوي وب
 

با ميلياردها صفحه وبي که وجود دارد، در صورتي که بخواهيد صفحه به صفحه آنها را باز کنيد يافتن اطلاعات مورد نياز غير ممکن است. خوشبختانه، يک راه ديگر وجود دارد. با استفاده از يک موتور جستجو مي توانيد صفحاتي را بيابيد که به واژه ها يا عباراتي که شما مشخص مي کنيد مربوط هستند.
موتورهاي جستجوي اصلي عبارتند از گوگل، Yahoo! Search، MSN Search، و Ask.com. وب را مي توانيد مستقيماً از طريق هر سايت موتور جستجو گري جستجو کنيد. يا براي اين که کار را آسان تر کنيد و بدون رفتن به يک سايت جستجوگر جستجو کنيد، مي توانيد از کادر Search واقع در Internet Explorer استفاده کنيد، که در زير نشان داده شده است:

براي جستجو وب با استفاده از کادر Search
 

1. در کادر Search، چند واژه يا يک عبارت درباره موضوع مورد علاقه تان تايپ کنيد _ به عنوان نمونه «chocolate cake recipe»، يا «ماهنامه ريز پردازنده».
2. کليد Enter را بزنيد، يا روي دکمه ذره بين در کادر Search کليک کنيد.
يک صفحه نتايج جستجو به نمايش در خواهد آمد. روي يکي از نتايج کليک کنيد تا به آن وب سايت برويد. اگر آنچه را که در جستجوي آن هستيد در صفحه نتايج اول نديديد، روي Next در پايين صفحه براي ديدن نتايج بيشتر کليک کنيد، يا يک جستجوي جديد را امتحان کنيد.
يادآوري: توجه داشته باشيد که بعضي از نتايج جستجو آگهي هاي بازرگاني هستند. براي اين نوع نتايج معمولاً عبارات «Sponsored Sites» يا «Sponsored Links» مي آيد.

ذخيره صفحات وب برگزيده يا favorite
 

هنگامي که يک وب سايت کشف کنيد که تمايل داريد به طور منظم به آن باز گرديد، آن را به عنوان يک favorite يا برگزيده در Internet Explorer ذخيره کنيد. به اين ترتيب، هرگاه بخواهيد به آن وب سايت باز گرديد، بي آن که مجبور باشيد نشاني وب آن را به ياد بسپاريد يا آن را تايپ کنيد، کافي است روي نام آن در فهرست Favorites کليک کنيد.

ذخيره يک صفحه وب به عنوان يک favorite در Internet Explorer 8
 

1. در Internet Explorer، به صفحه وبي که مي خواهيد به عنوان يک favorite ذخيره شود برويد.
2. روي دکمه Favorites کليک کنيد، و سپس روي Add to Favorites کليک کنيد.
3. در کادر Name، يک نام براي آن صفحه وب تايپ کنيد، و سپس روي Add کليک کنيد.

ذخيره يک صفحه وب به عنوان يک favorite در Internet Explorer 7
 

1. در Internet Explorer، به صفحه وبي که مي خواهيد به عنوان يک favorite ذخيره شود برويد.
2. روي دکمه Add to Favorites کليک کنيد.
3. در کادر Name، يک نام براي آن صفحه وب تايپ کنيد، و سپس روي Add کليک کنيد.

باز کردن يک favorite در Internet Explorer 8
 

1. در Internet Explorer، روي دکمه Favorites کليک کنيد.
2. اگر برگه Favorites انتخاب نشده باشد، آن را انتخاب کنيد.
3. در فهرست Favorites، روي صفحه وبي که مي خواهيد باز شود کليک کنيد.

باز کردن يک favorite در Internet Explorer 7
 

1. در Internet Explorer 7، روي دکمه Favorites Center کليک کنيد.
2. اگر برگه Favorites انتخاب نشده باشد، آن را انتخاب کنيد.
3. در فهرست Favorites، روي صفحه وبي که مي خواهيد باز شود کليک کنيد.
اگر تعداد زيادي برگزيده داشته باشيد، آنها را مي توانيد در پوشه هاي مختلف سازمان بدهيد.

استفاده از فهرست History در Internet Explorer 8
 

براي ديدن صفحات وبي که در 20 روز گذشته بازديد کرده ايد، مي توانيد از فهرست History بهره بگيريد.
1. در Internet Explorer 8، روي دکمه Favorites کليک کنيد.
2. روي دکمه سر برگي History، اگر از قبل انتخاب نشده باشد، کليک کنيد.
3. در فهرست History، روي يک روز يا هفته کليک کنيد، و سپس روي نام يک وب سايت کليک کنيد. فهرستي از تک تک صفحات وبي که در آن وب سايت بازديد کرده ايد باز مي شود.
4. روي صفحه وبي که مي خواهيد باز شود کليک کنيد.

 برنامه مرورگر اينترنت Internet Explorer 8

استفاده از فهرست History در Internet Explorer 7
 

براي ديدن صفحات وبي که در 20 روز گذشته بازديد کرده ايد، مي توانيد از فهرست History بهره بگيريد.
1. در Internet Explorer 7، روي دکمه Favorites Center کليک کنيد.
2. روي دکمه History اگر از قبل انتخاب نشده باشد کليک کنيد.
3. در فهرست History، روي يک روز يا هفته کليک کنيد، و سپس روي نام يک وب سايت کليک کنيد. فهرستي از تک تک صفحات وبي که در آن وب سايت بازديد کرده ايد باز مي شود.
4. روي صفحه وبي که مي خواهيد باز شود کليک کنيد.

باز کردن چند صفحه وب
 

گاهي ممکن است بخواهيد يک صفحه دوم(يا سوم يا چهارم) را بدون بستن صفحه وب اول ببينيد. Internet Explorer براي پاسخ دادن به اين نياز به شما امکان ميد هد که يک برگه جديد براي صفحه جديدي که مي خواهيد باز شود برپا کنيد. از برگه ها مي توانيد براي ورق زدن سريع صفحات وب بهره بگيريد.
براي باز کردن يک صفحه وب در يک برگه جديد، روي دکمه New Tab کليک کنيد.
پس از کليک کردن روي اين دکمه، يک صفحه خالي بر روي يک برگه جديد باز مي شود.

 برنامه مرورگر اينترنت Internet Explorer 8

حال مي توانيد هر صفحه وبي را با تايپ کردن يک URL، با استفاده از کادر جستجو، يا انتخاب يک مورد در فهرست Favorites، يا فهرست History باز کنيد.
هر گاه چند صفحه باز داشته باشيد، با کليک کردن روي دکمه هاي سربرگي هر کدام مي توانيد از يک صفحه به صفحه ديگر برويد.

 برنامه مرورگر اينترنت Internet Explorer 8

 برنامه مرورگر اينترنت Internet Explorer 8

براي ديدن يک باره همه صفحات وب، روي دکمه Quick Tabs کليک کنيد. يک نگارش کوچک شده از هر صفحه وب را خواهيد ديد. روي هر کدام که کليک کنيد به آن صفحه خواهيد رفت.
براي بستن يک برگه، روي دکمه Close (علامت ضرب يا ×) در سمت راست دکمه سربرگي کليک کنيد.

پي‌نوشت‌ها:
 

1)web browser
2)Universal Resource Locator
 

منبع:نشريه ريز پردازنده، شماره 185.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.