بیسکویت کرم دار

کره، وانیل و شکر الک شده را در ظرف کوچکی می ریزیم و با همزن برقی می زنیم تا نرم و یکدست شود. آردهای الک شده را هم داخل آن می ریزیم، می زنیم تا خمیر نرمی بدست آید. خمیر را بر روی سطحی آغشته به آرد به آرامی ورز می دهیم تا یکدست شود. خمیر را بر روی کاغذ شیرینی پزی به ضخامت 3 میلیمتر باز می کنیم. دایره های 5
چهارشنبه، 1 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بیسکویت کرم دار

بیسکویت کرم دار
بیسکویت کرم دار


 





 
موادلازم برای تهیه حدود 15 عدد بیسکویت:
کره / 125 گرم
وانیل / ½ قاشق چایخوری
پودر شکر/ (40گرم)1/4 پیمانه
آرد معمولی / (150 گرم)1پیمانه
آرد ذرت / (35 گرم)1/4 پیمانه
مربای تمشک / تقریبا 2 قاشق غذاخوری
موادلازم برای کرم وانیلی:
ژلاتین / ¼ قاشق چایخوری
آب / 1 قاشق غذاخوری
پودر شکر / (55 گرم)1/4 پیمانه
شیر / 1 قاشق غذاخوری
کره / 90 گرم
وانیل / ½ قاشق چایخوری
موادلازم برای کرم شکلاتی:
خاکه قند / (160گرم) 1 پیمانه
وانیل / ½ قاشق چایخوری
شیر / 1 قاشق غذاخوری
کاکائو / 1 قاشق غذاخوری
شیر اضافی / 1 قاشق چایخوری
کره، وانیل و شکر الک شده را در ظرف کوچکی می ریزیم و با همزن برقی می زنیم تا نرم و یکدست شود. آردهای الک شده را هم داخل آن می ریزیم، می زنیم تا خمیر نرمی بدست آید. خمیر را بر روی سطحی آغشته به آرد به آرامی ورز می دهیم تا یکدست شود. خمیر را بر روی کاغذ شیرینی پزی به ضخامت 3 میلیمتر باز می کنیم. دایره های 5 سانتی متری قالب می زنیم و می بریم. دایره ها را در سینی چرب شده فر به فاصله 3 سانتی متر از هم می چینیم و به مدت 12 دقیقه در فر با درجه حرارت متوسط قرار می دهیم تا بیسکویت ها قهوه ای روشن شوند. می گذاریم خنک شوند. بیسکویت ها را دو تا دو تا با مربا و کرم وانیلی ساندویچ می کنیم. روی نیمی از هر بیسکویت کرم وانیلی می ریزیم، می گذاریم خودش را بگیرد. روی نیمه دیگر کرم شکلاتی می ریزیم، مجددا می گذاریم خودش را بگیرد.

بیسکویت کرم دار

تهیه کرم وانیلی:
ژلاتین، آب شکر و شیر را در ظرف کوچکی می ریزیم روی حرارت می گذاریم، آنقدر می زنیم تا شکر حل شود. می گذاریم تا خنک شود. کره و وانیل را در ظرف کوچکی می ریزیم و با همزن برقی می زنیم تا اسفنجی شود، بتدریج شیر را اضافه می کنیم و همچنان با همزن میزنیم تا خوب مخلوط شوند.
تهیه کرم شکلاتی:
خاکه قند الک شده را در ظرف کوچکی می ریزیم، وانیل و شیر را در آن اضافه می کنیم، مخلوط می کنیم تا خمیر سفتی بدست آید. خمیر را به دو قسمت می کنیم. هر قسمت را در یک ظرف نسوز می ریزیم. کاکائو الک شده و شیر اضافی را به یکی از ظرف ها اضافه می کنیم تا خمیر سفتی بدست آید. هردو کرم را روی آب داغ می گذاریم، هم می زنیم تا نرم و یکدست شوند.
منبع:مجله انواع بیسکویت




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.