اي کيوسان هاي واقعي!

زندگي رويايي بچه باهوش ها! تفکري که بين بيشتر مردم جهان جا افتاده اين است که دو قشر خاص هميشه زندگي رويايي دارند: يکي ثروتمندان و دومي نابغه ها! اما واقعيت چيز ديگري مي گويد: همين افراد ثروتمند يا باهوش هم مشکلات مختلفي دارند که شايد هرگز براي انسان هاي عادي قابل تصور نباشد! در واقع باز حکايت همان ضرب المثل
يکشنبه، 19 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اي کيوسان هاي واقعي!

اي کيوسان هاي واقعي!
اي کيوسان هاي واقعي!


 

نويسنده: مهيار ميرزاپور




 
باهوش ترين افراد دنيا نوابغي هستند که از ابتداي تاريخ تا امروز زندگي هاي شگفت انگيزي داشته اند
زندگي رويايي بچه باهوش ها! تفکري که بين بيشتر مردم جهان جا افتاده اين است که دو قشر خاص هميشه زندگي رويايي دارند: يکي ثروتمندان و دومي نابغه ها! اما واقعيت چيز ديگري مي گويد: همين افراد ثروتمند يا باهوش هم مشکلات مختلفي دارند که شايد هرگز براي انسان هاي عادي قابل تصور نباشد! در واقع باز حکايت همان ضرب المثل قديمي است که «هر که بامش بيش، برفش بيشتر»!
افرادي که از بدو تولد آي کيوي بالايي دارند و به کمک تست هاي مختلف هوش به اين امتياز خود پي مي برند هميشه زير ذره بين اند. آنها در کودکي نمي توانند مانند ساير کودکان به راحتي به بازي و تفريح بپردازند چون معلمين و والدين انتظارات به مراتب بيشتري از آنها دارند که بيشتر اوقات نامعقول است. نابغه هاي مختلف دنيا خاطرات تلخ زيادي از دوران کودکي و نوجواني خود بازگو مي کنند: وقتي معلمين و والدين، آنها را در ميان کوهي از کتاب ها و برنامه هاي درسي محبوس مي کردند و اجازه نمي دانند ارتباط اجتماعي زيادي با همسالان خود داشته باشند. معمولاً انسان هاي باهوش و نابغه تنها و گوشه گير هستند. بخشي از اين ويژگي اجتماعي به خاطر روند رشد آنهاست و بخشي ديگر به دايره علايق و سلايق آنها مربوط است. چون بيشتر نابغه ها از تفريحات و سرگرمي هاي عمومي گريزانند و بدين ترتيب نمي توانند زبان مشترکي براي ارتباط اجتماعي با مردم بيابند. نابغه هاي موسيقي وقت خود را با آلات موسيقي و دفتر نت مي گذارنند و نابغه هاي رياضي بهترين دوست برنامه هاي کامپيوتري هستند و مدام در پي يافتن الگوريتم هاي جديدتر! شايد فيلم سينمايي «شبکه اجتماعي» ساخته سال 2010 آمريکا يکي از بهترين نمونه ها براي درک زندگي شخصي نابغه ها باشد: در اين فيلم زندگي واقعي مارک زوکربرگ، مؤسس يکي از مشهورترين شبکه هاي اجتماعي جهان (با نيم ميليارد کاربر در سراسر جهان)، به تصوير کشيده شده است. زوکربرگ در بعد فني و مالي موفقيت هاي باورنکردني و رويايي به دست آورده اما در باب زندگي شخصي و اجتماعي، دائم اشتباه مي کند و به همين دليل هميشه انسان گوشه گير و تنهايي بوده است! شايد به همين دليل است که بيشتر بچه باهوش ها محيط کار را براي پيدا کردن دوست يا حتي همسر انتخاب مي کنند. چون تنها در محيط کار است که نابغه هاي مي توانند با انسان هايي شبيه خود ارتباط برقرار کرده، يک رابطه اجتماعي موفق داشته باشند. البته نتايج تست هاي هوش به تنهايي ضامن موفقيت افراد باهوش و نابغه نيست چون نحوه استفاده از اين هوش سرشار و پرورش استعدادها نيز نقش بزرگي در موفقيت هاي آينده اين افراد دارد. اما در کل، نتايج تست هاي هوش نشان مي دهد چه افرادي واقعاً نابغه هستند! نمره ميانگين در اين گونه تست ها 100 است يعني افرادي که آي کيوي پايين تر از صد دارند، از هوش کمتري نسبت به جمعيت متوسط دنيا برخوردارند و نابغه ها، آي کيوي بالاي صد دارند. با تحليل نتايج تست هاي هوش مشخص شده حدود 70 درصد افرادي که تست هوش مي دهند، نمره آي کيوي بين 115 – 85 کسب مي کنند و تنها سه درصد موفق مي شوند نمره اي بالاتر از 120 به دست آورند: نابغه ها! با هم فهرستي از نابغه هاي مختلف جهان را مرور مي کنيم:

کيم اونگ يونگ
 

کيم در سال 1962 در کره جنوبي به دنيا آمد. وي وقتي تنها چهار سال سن داشت به عنوان باهوش ترين انسان روي کره زمين شناخته شد. او در همان سال ها مي توانست مسائل رياضي مختلف را حل کرده به چهار زبان ژاپني، کره اي، آلماني و انگليسي بخواند و بنويسد. کتاب رکوردهاي گينس، کيم را با آي کيوي 210 به عنوان باهوش ترين مرد دنيا معرفي کرده است. وي از کودکي روند شاعري خود را آغاز کرده و کتاب شعرهاي متعددي به چاپ رسانده است. در حوزه نقاشي هم آثار وي توجه بيشتر متخصصان اين هنر در شرق آسيا را به خود جلب کرده است. کيم در سن هفت سالگي به ناسا دعوت شد و توانست در سال 1974 دکتراي فيزيک خود را از دانشگاه کلرادو کسب کند. چند سال بعد وي به کره برگشت و با اخذ مدرک دکتراي مهندسي ساختمان، زمينه کاري خود را تغيير داد. کيم در حال حاضر استاد دانشگاه ملي چونگ بوک کره جنوبي است.

مريلين ووس ساوانت
 

مريلين ووس ساوانت، يک روزنامه نگار، مؤلف و استاد دانشگاه آمريکايي است که در سال 1946 به دنيا آمد و توسط کتاب رکوردهاي گينس به عنوان يکي از نوابغ دنيا شناخته شده است. مريلين از سال 1986 ستوني ويژه و هفتگي در مجله پريد در اختيار دارد و به سؤالات مختلف خوانندگان جواب مي دهد. مريلين در دوران کودکي و نوجواني چندين تست هوش مختلف را با موفقيت پشت سر گذاشت و صاحب آي کيوي 228 است. ستون معروف «از مريلين بپرس» مدت هاست يکي از محبوب ترين و پرطرفدارترين ستون هاي مطبوعاتي در آمريکاست. سؤالاتي که از وي پرسيده مي شود تمام زمينه هاي مختلف علمي و هنري و فلسفي را در برمي گيرد: مسائل لاينحل دانشگاهي، مسائل رياضي، مباحثات فلسفي، معماهاي مختلف تست هوش و ... مجموعه تمام اين سؤال و جواب ها نيز در سايت اين مجله به نام ستون «از مريلين بپرس» موجود است. وي تا به حال کتاب هاي بسياري منتشر کرده که معروف ترين آنها عبارتند از: از مريلين بپرس، باز هم مريلين، البته من متأهل هستم و قدرت انديشه منطقي.

گريگوري اسميت
 

گريگوري در سال 1990 به دنيا آمد و با دريافت جايزه نوبل صلح به جوان ترين برنده جايزه نوبل در تاريخ مبدل شد. وي در آن زمان تنها 12 سال داشت. گريگوري در ده سالگي وارد دانشگاه شد و به سرعت مدرک فارغ التحصيلي خود را به دست آورد.

آکريت جاسوال
 

همکاران اين پسربچه باهوش هندي را به عنوان باهوش ترين پسر دنيا مي شناسند. او در سن هفت سالگي توانست به تنهايي عمل جراحي يک دختر جوان را برعهده گرفته و با موفقيت به پايان برساند آن هم بدون دريافت هيچ دستمزدي! آکريت در سن يازده سالگي وارد دانشکده پزشکي شد! جالب است بدانيد او در سن پنج سالگي تمام آثار شکسپير را با علاقه و اشتياق مطالعه مي کرد. وي فعلاً در زمينه شيمي کاربردي مطالعه مي کند. کتاب معروف آکريت، «آناتومي گري» نام دارد و چندين کتابچه و رساله درسي در حوزه هاي جراحي، آناتومي بدن انسان، فيزيولوژي و سرطان به قلم آکريت وارد بازار شده است. آي کيوي اين پسر هندي 146 است.

سائول آرون کريپکه
 

سائول در شهر نيويورک متولد شد ولي دوران کودکي و نوجواني خود را در اوماها سپري کرد. او وقتي در کلاس چهارم ابتدايي مشغول تحصيل بود توانست مدرک ليسانس جبر کسب کند! دو سال بعد سائول توانست در رشته هاي هندسه، رياضي کاربردي و فلسفه نيز مدرک دانشگاهي معتبر بگيرد! وقتي سائول مي خواست سال اول دبيرستان را در شهر خود آغاز کند با دعوتنامه اي از سوي دانشگاه بزرگ و معتبر هاروارد مواجه شد: دعوت نامه براي در اختيار گرفتن کرسي استادي در دانشگاه هاروارد! حالا اين پسر آمريکايي جوان ترين استاد دانشگاه (فلسفه) در تاريخ دنياست!

کلئوپاترا استراتان
 

کلئوپاترا جوان ترين خواننده جهان است. او در روز 6 اکتبر سال 2002 در چيسينائو به دنيا آمد و به عنوان جوان ترين خواننده تاريخ موسيقي جهان شناخته شد. اولين آلبوم اين کودک هشت ساله در سال 2006 وقتي سه ساله بود به بازار آمد! نکته جالب اينجاست که او براي ضبط و پخش اين ترانه ها مبلغ هنگفتي دريافت کرد: 1000 يورو براي هر تراک ترانه!

آئليتا آندره
 

اين دختربچه نابغه استراليايي در سن دو سالگي ثابت کرد در نقاشي و طراحي صاحب استعداد بي نظيري است. آئليتا به عنوان جوان ترين نقاش جهان شناخته مي شود و چندين بار نمايشگاه آثار ابستکرت او با استقبال باورنکردني علاقه مندان هنر مواجه شده است.

ميشل کوين کيولوس
 

ميشل متولد سال 1984 است؛ او در ده سالگي کالج را با موفقيت به پايان رساند و جوان ترين ليسانسيه جهان است. ميشل در 17 سالگي به عنوان استاد دانشگاه در بهترين دانشگاه هاي اروپا مشغول تدريس شد.

فابيانو لوييجي کاروئانا
 

فابيانو يک نابغه واقعي است! او در سال 2007 به جوان ترين استاد بزرگ شطرنج دنيا تبديل شد، در حالي که فابيانو متولد سال 1991 است! فابيانو يک دورگه آمريکايي – ايتاليايي است که در آخرين فهرست شطرنج بازان فيده با کسب 2709 امتياز به رتبه سي و يکم بهترين شطرنج بازان دنيا رسيده است. اين شطرنج باز جوان دوران کودکي خود را در آمريکا گذرانده اما در اسپانيا در دوران حرفه اي شطرنج را آغاز کرد و هم اکنون ساکن سوئيس است و با پرچم کشور ايتاليا شطرنج بازي مي کند.

ويلي موسکوني
 

بيشتر طرفداران بيليارد او را با عنوان بيلياردباز جيبي مي شناسند! ويلي اهل فيلادلفياي آمريکاست و استعداد خارق العاده اي در بازي بيليارد دارد. پدرش صاحب يک سالن بزرگ بيليارد بود اما در ابتدا (سال هاي 1967 – 1941) به فرزندش اجازه نمي داد وارد سالن شود. هرچند بالاخره متوجه استعداد ذاتي وي شد. ويلي مسابقات قهرماني جهاني BCA بيليارد را 15 بار متوالي فتح کرده و به جوان ترين قهرمان بيليارد در دنيا تبديل شده است.

الاينا اسميت
 

الاينا در هفت سالگي به يک مجري معروف برنامه هاي راديويي بدل شد. جالب است بدانيد ادعا مي شود که اين دختر نوجوان هميشه بهترين راه حل ها را در اختيار زوج هاي جواني مي گذارد که به بن بست هاي عشقي رسيده اند!
منبع: همشهري سرنخ شماره 76



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط