مواضع امام خميني (ره) و انجمن حجتيه در خصوص چراغاني نيمه شعبان

كراراً از ايران نظر اينجانب را درباره مراسمي كه به عنوان «جشن هاي سوم و پانزدهم شعبان» برپا مي شده خواسته اند؛ مع الاسف رژيم منحط براي مسلمين ايران عيدي نگذاشته است. دست شاه تا مِرفَق (1) به خون ملت ايران فرو رفته و در حال حاضر ملت عزيز در عزاي عزيزان خود نشسته. چگونه ممكن است كسي نظر دهد كه جشن بگيرند و شادماني
پنجشنبه، 30 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مواضع امام خميني (ره) و انجمن حجتيه در خصوص چراغاني نيمه شعبان

مواضع امام خميني (ره) و انجمن حجتيه در خصوص چراغاني نيمه شعبان
مواضع امام خميني (ره) و انجمن حجتيه در خصوص چراغاني نيمه شعبان


 






 
... ديروز حجتيه اي ها مبارزه را حرام كرده بودند و در بحبوحه مبارزات، تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغاني نيمه شعبان را به نفع شاه بشكنند، امروز انقلابي تر از انقلابيون شده اند!!
امام خميني (ره)
صحيفه امام، ج21، ص281
بسم الله الرحمن الرحيم
28 شهر رجب 98
كراراً از ايران نظر اينجانب را درباره مراسمي كه به عنوان «جشن هاي سوم و پانزدهم شعبان» برپا مي شده خواسته اند؛ مع الاسف رژيم منحط براي مسلمين ايران عيدي نگذاشته است. دست شاه تا مِرفَق (1) به خون ملت ايران فرو رفته و در حال حاضر ملت عزيز در عزاي عزيزان خود نشسته. چگونه ممكن است كسي نظر دهد كه جشن بگيرند و شادماني كنند؟ شادماني بر روي اجساد به خون خفته فرزندان اسلام؟! شادماني در برابر افراد شريفي كه در سياهچال هاي زندان زير سخت ترين شكنجه هاي جهنمي دژخيمان به سر مي برند؟! شادماني در مقابل تبعيدياني كه بر خلاف تمام موازين انساني و قانوني از اوطان خود بيرون رانده شده اند؟!
ما كه هنوز مادرهاي داغدار جوانمان سياهپوشند، ما كه هنوز شاهد صدمات جانكاه شاه به اسلام بزرگ و كشور اسلامي هستيم، جشني نداريم. ما كه در هر فرصت مدارس و مساجد و دانشگاه هايمان مورد هجوم مامورين شاه است، چطور ممكن است چراغاني كنيم؟!ملت ايران بداند كه دست پليد دولت در فعاليت است كه مسير نهضت اصيل و شكل گرفته و عمومي ايران را تغيير دهد؛ و يكي از شاهكارها، همين دامن زدن به لزوم جشن است كه در پرتو آن خون پاك ملت اسلام را لوث كند و نهضت عظيم اسلام را به سستي بشكند يا خداي نخواسته محو كند. ملت ايران بيدار است و راه خود را يافته و با هوشمندي مي داند كه هر نغمه با هر اسم، او را از مسير خود كه قيام ضد شاهي است منحرف كند شيطاني است، اگرچه با اسم قرآن مجيد و يا ولي الله اعظم - عجل الله فرجه- باشد. ما روزي را عيد مي گيريم كه بنيان ظلم و ظالم را منهدم كنيم و دست دودمان ستمكار پهلوي را از كشور قطع نماييم، و آن روز ان شاء الله تعالي نزديك است و روز عيد اسلامي است و عيد ولي عصر - عجل الله فرجه.
اكنون لازم است در اين اعيادي كه در سلطنت اين دودمان ستمگر براي ملت ما عزا شده است بدون هيچ گونه تشريفات كه نشانگر عيد و شادماني باشد، در تمام ايران، در مراكز عمومي مثل مساجد بزرگ اجتماعات عظيم بپا كنند و گويندگان شجاع محترم، مصايب وارده بر ملت را به گوش شنوندگان برسانند، و هر چه بيشتر كارهاي ضد اسلامي و قانوني رژيم را افشا كنند، و خوف را كه از جنود ابليس است از دل بيرون كنند، و در ادامه نهضت كه موافق رضاي خداوند تعالي و ولي عصر است كوشش كنند، و اين چراغ فروزنده هدايت را روشن و روشن تر نگه دارند، و با اعتماد به خداوند تعالي مطمئن باشند كه ملت پيروز است.
از خداوند تعالي عظمت اسلام و مسلمين و قطع ايادي اجانب و وابستگان به آنها را خواستار است.
روح الله الموسوي الخميني (2)
اعلاميه انجمن حجتيه براي شكستن اعتصاب چراغاني نيمه شعبان 1357
بسمه تعالي
هر لحظه بشكلي بت عيار درآيد!
فرقه ضاله گمراه كه هدفي جز دشمني و كينه توزي با وجود مقدس امام زمان حضرت حجه ابن الحسن، روحي و ارواح العالمين له الفدا، ندارند، هر روز ميكوشند بشكلي و برنگي از تابش اين نور پاك جلوگيري كنند. ميكوشند كه چراغ تابان جهان انسانيت را خاموش و اميد اميدواران را به ياس مبدل سازند. ميكوشند كه حكومت ظالمان را بر مردم مظلوم و سلطه ستمگران را بر ستم ديدگان برقرار و مستحكم نمايند. ميكوشند كه پيش بيني ساختگي و غلط در آغاز قرن چهاردهم هجري را به ثبوت برسانند.
نقشه ها ميكشند، طرحها ترسيم ميكنند، خونها ميريزند و از قدرتهاي استعماري ياري ميگيرند تا خواسته پليد خود را به كرسي نشانند. چندي پيش با بهره برداري از استيلا بر بخشي از مقامات حساس و مناصب عاليه دولتي، كوشيدند تحت عنوان انقلاب اداري، تعطيل عمومي جشن نيمه شعبان را الغا كنند، ولي غيرتمندان و فداكاران و دليران و مردمان با ايمان و منتظر ظهور، با مشتي محكم بر دهانشان كوفتند و جلو هدف پليدشان را گرفتند.
اكنون با نقابي جديد و ماسكي نوين خودنمائي ميكنند تا به مقاصد پست خود نايل شوند. اعلاميه اي را بنام يكي از مقامات مقدس منتشر ساخته اند تا مسلمانان و دوستان علي و آل علي (ع) را از افتخار برگزاري اين جشن بزرگ، اين جشن مذهبي، اين جشن ملي و اين جشن انساني محروم سازند (زهي تصور باطل، زهي خيال محال).
دوستان محمد(ص) و آل مطهر او، خدمتگزاران دين، مروجين شريعت سيدالمرسلين، ستمديدگان و مظلومان، اميدواران آرزومند و علاقمندان و منتظرين ظهور، به كوري چشم اين فرقه ضاله و اين طايفه گمراه، نخواهند گذاشت كه اين مقصود شوم انجام گردد- (تا كور شود هر آنكه نتواند ديد).
امسال، آري امسال، جشن نيمه شعبان با بهترين طرز و عالي ترين كيفيت، بهتر از گذشته انجام خواهد شد و اين خود بهترين مبارزه عليه ستمگران و ظالمان خواهد بود.
مردم ستمديده و رنج كشيده كه آماده براي مبارزه با تعدي و ظلم هستند، از اين طريق بمبارزه خود ادامه ميدهند و عليرغم مخالفين امام زمان (عج) امسال جشن نيمه شعبان را مجلل تر از هميشه برگزار خواهند نمود.

پي نوشت ها :
 

1)آرنج.
2)صحيفه امام، ج3، ص427-426 (نجف، 13 تير1357 / 28 رجب 1398).
 

منبع:نشريه 15 خرداد شماره 22



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.