شهيد صدر در آئينه توصيف امام راحل

پيشامدهاي اخير يكي پس از ديگري موجب تأسف است. انتظار آن نبود كه با جنابعالي، شخصيت علمي و اسلامي، چنين رفتاري شود؛ چنانچه انتظار نبود و نيست كه مأمورين دولت عراق در سر حدات رفتاري كنند كه مخالف حسن همجواري است.
شنبه، 22 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهيد صدر در آئينه توصيف امام راحل

شهيد صدر در آئينه توصيف امام راحل
شهيد صدر در آئينه توصيف امام راحل


 





 
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آيت الله آقاي حاج سيد محمد باقر صدر دامت بركاته
ـ نجف اشرف
پيشامدهاي اخير يكي پس از ديگري موجب تأسف است. انتظار آن نبود كه با جنابعالي، شخصيت علمي و اسلامي، چنين رفتاري شود؛ چنانچه انتظار نبود و نيست كه مأمورين دولت عراق در سر حدات رفتاري كنند كه مخالف حسن همجواري است.
ملت ايران كه با نهضت اسلامي خود اميد دارد دست اجانب را از جميع ممالك اسلامي كوتاه كند و استقلال را به آنها برگرداند؛ همچنين انتظار دارد كه همان نحو كه ملتها با نهضت عظيم اسلامي ايران موافق و پشتيبان آن هستند ؛ دولتها نيز پشتيبان آن باشند. حوزه علميه نجف اشرف كه در خدمت اسلام و مسلمين است، در طول تاريخ، حافظ استقلال عراق، بلكه ساير كشورهاي اسلامي بوده است ؛ انتظار ندارد كه مورد اهانت واقع شود و يكي از شاخص ترين بزرگان آن مورد تهاجم واقع شود.
من به دولت عراق نصيحت مي كنم كه اين دژ محكم را كه حافظ كيان مصالح كشور است، حفظ كند.اين نصيتحتي بود كه من در دوران گذشته به شاه مخلوع دولت ايران كردم. از خداوند تعالي عظمت اسلام و استقلال كشورهاي اسلامي را خواهانم.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوي الخميني
پيام به شهيد آيت الله صدر
تيرماه 58
*******

شهيد صدر در آئينه توصيف امام راحل

صدام حسين همچون شاه مخلوع چهره قبيح غير اسلامي و انساني خود را نشان داد و به هدم اسلام و حوزه مقدسه نجف اشرف كمر بست و براي رضاي كارتر، با مسلمانان مظلوم آن كرد كه مغول كرد و با علماي اسلام، خصوصا حضرت آيت الله آقاي سيد محمد باقر صدر، آن كرد كه رضاخان و محمدرضا پهلوي با علما و روحانيون و ساير طبقات كردند. او بايد بداند كه با اين اعمال ضد اسلامي، به دست خود، گور خودش و رژيم تحميلي غير انساني و غير قانوني بعث را مي كند.
پيام به مناسبت قطع رابطه با آمريكا و جنايات صدام
فروردين 59
*******
انالله و انا اليه راجعون
با كمال تأسف، حسب گزارش جناب آقاي وزير امور خارجه كه از منابع متعدد و مقامات كشورهاي اسلامي به دست آورده است و حسب گزارشاتي كه از منابع ديگر به دست آمد، مرحوم آيت الله شهيد سيد محمد باقر صدر و همشيره مكرمه مظلومه او كه از معلمين دانش و اخلاق و مفاخر علم و ادب بود؛ به دست رژيم منحط بعث عراق با وضع دلخراشي به درجه رفيع شهادت رسيده اند. شهادت ارثي است كه امثال اين شخصيتهاي عزيز از مواليان خود برده اند و جنايات و ستمكاري نيز ارثي است كه امثال اين جنايتكاران تاريخ از اسلاف ستم پيشه خود مي برند.
شهادت اين بزرگواران كه عمري را به مجاهدت در راه اهداف اسلام گذرانده اند به دست اشخاص جنايتكاري كه عمري به خونخواري و ستم پيشگي گذرانده اند ؛ عجيب نيست. عجيب آن است كه مجاهدان راه حق در بستر بميرند و ستمگران جنايت پيشه، دست خبيث خود را به خون آنان آغشته نكنند. عجيب نيست كه مرحوم صدر وهمشيره مظلومه اش به شهادت نائل شدند ؛ عجيب آن است كه ملتهاي اسلامي و خصوصا ملت شريف عراق و عشاير دجله و فرات و جوانان غيور دانشگاهها و ساير جوانان عزيز عراق از كنار اين مصيبت بزرگ كه به اسلام و آل بيت رسول الله (ص) وارد مي شود، بي تفاوت بگذرند و به حزب ملعون بعث فرصت دهند كه مفاخر آنان را يكي پس از ديگري مظلومانه شهيد كند و عجيب تر آنكه ارتش عراق و ساير قواي انتظامي، آلت دست اين جنايتكاران واقع شوند و در هدم اسلام و قرآن كريم به او كمك كنند. من از رده هاي بالاي قواي انتظامي عراق مأيوس هستم، لكن از افسران و درجه داران و سربازان مأيوس نيستم و از آنان چشمداشت دارم كه يا دلاورانه قيام كنند و اساس ستمكاري را برچينند ؛ همان سان كه در ايران واقع شد و يا از پادگانها و سربازخانه ها فرار كنند و ننگ ستمكاري حزب بعث را تحمل نكنند. من از كارگران و كارمندان دولت غاصب بعث مأيوس نيستم و اميدوارم كه خداوند متعال بساط ستمگري اين جنايتكاران را درهم پيچد.
اينجانب براي بزرگداشت اين شخصيت علمي و مجاهد كه از مفاخر حوزه هاي علميه و از مراجع ديني و متفكران اسلامي بود، از روز چهارشنبه به مدت سه روز، عزاي عمومي و روز پنجشنبه را تعطيل عمومي اعلام مي كنم و از خداوند متعال خواستار جبران اين ضايعه بزرگ و عظمت اسلام و مسلمين هستم.
والسلام علي عبادالله الصالحين
روح الموسوي الخميني
پيام به مناسبت شهادت آيت الله سيد محمد باقر صدر
ارديبهشت 59
منبع:ماهنامه شاهد یاران، شماره 18




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.