پاكت كرپ

تخم مرغ ، شير ، آرد ، روغن و نمك را در ظرف مناسبي بريزيد و مخلوط كنيد تا مايه ي كرپ ، صاف و يكدست شود. بعد به مدت 15 دقيقه كنار بگذاريد . سپس پنير و مرغ را ـ كه كاملا خرد كرده ايد ـ‌در ظرفي بريزيد.آن گاه نمك ،آبليمو و روغن زيتون را بيفزائيد. سپس تابه ي مناسبي را با كمي روغن چرب كنيد و يك ملاقه از مايه ي كرپ بريزيد و تابه
شنبه، 5 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پاكت كرپ

پاكت كرپ
پاكت كرپ


 





 
موادلازم براي 6 عدد:
تخم مرغ : 4 عدد
شير : 200 ميلي ليتر
آرد : 100 گرم
روغن مايع : 1 قاشق سوپخوري
نمك : به مقدارلازم
پنير موزارلاي رنده كرده : 100 گرم
سينه ي مرغ پخته : 1عدد
آبليمو : 1 قاشق سوپخوري
روغن زيتون : 1 قاشق سوپخوري
پوره ي نخود سبز :1 پيمانه

پاكت كرپ

روش تهيه
تخم مرغ ، شير ، آرد ، روغن و نمك را در ظرف مناسبي بريزيد و مخلوط كنيد تا مايه ي كرپ ، صاف و يكدست شود. بعد به مدت 15 دقيقه كنار بگذاريد . سپس پنير و مرغ را ـ كه كاملا خرد كرده ايد ـ‌در ظرفي بريزيد.آن گاه نمك ،آبليمو و روغن زيتون را بيفزائيد. سپس تابه ي مناسبي را با كمي روغن چرب كنيد و يك ملاقه از مايه ي كرپ بريزيد و تابه را بچرخانيد تا تمام سطح آن را بپوشاند. همين كه مايه كرپ بست ، طرف ديگر آن را نيز برشته كنيد. تمام كرپ ها را به همين صورت آماده سازيد .اكنون هر بار يك قاشق از مخلوط مرغ و پنير را درهريك از كرپ ها بريزيد.سپس روي آن پوره ي نخود بريزيد و به شكل پاكت نامه ، آن را تا بزنيد و با ساقه ي پيازچه ، پاكت را تزئين كنيد.
براي استفاده از ساقه ي پياز ، آن را در كمي آب داغ بزنيد تا نرم شود. آن گاه در آب سرد قرار دهيد تا براي گره زدن آماده باشد.
نكته ي خواندني
تخم مرغ حاوي املاح لازم براي تامين سلامتي فرد است .به خصوص اينكه منبع كلسيم ، فسفر ، روي، پتاسيم ، منيزم و سلنيوم مي باشد. كه براي رشد و سلامت اعصاب ، استخوان ها،دندان ها،سلامت پوست،سيستم ايمني و عضلات لازم است.
منبع:مجله اشپزباشي،شماره44




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.