20 بايد و نبايد در ديد و بازديدها

روبرگرداندن از شخصي که در حال صحبت با شماست، نشانه ي بي ادبي است. بذل توجه يکي از اصلي ترين نشانه هاي آداب معاشرت و بهترين تمجيد از طرف مقابل است. براي کسب نتيجه بهتر مي توانيد با حالت هاي مختلف صورت و حرکات بدن نشان دهيد که به بحث علاقه مند هستيد.
دوشنبه، 25 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
20 بايد و نبايد در ديد و بازديدها

 20 بايد و نبايد در ديد و بازديدها
20 بايد و نبايد در ديد و بازديدها


 






 
1)عدم توجه:
روبرگرداندن از شخصي که در حال صحبت با شماست، نشانه ي بي ادبي است. بذل توجه يکي از اصلي ترين نشانه هاي آداب معاشرت و بهترين تمجيد از طرف مقابل است. براي کسب نتيجه بهتر مي توانيد با حالت هاي مختلف صورت و حرکات بدن نشان دهيد که به بحث علاقه مند هستيد.
(بنابراين اگر ديديد ضمن صحبت کردن شما يا يک بزرگتر در مجلس،کسي مي گويد ببخشيد، يک لحظه و بعد رو مي کند به تلويزيون و کانال را عوض مي کند يا صدا را بلند مي کند و... چقدر آداب معاشرت را مي داند و رعايت مي کند).
2-شل دست دادن:
اين حرکت نشان دهنده ي عدم اطمينان شما به خود است. به نرمي دست بدهيد. چون اين کار بيانگر اعتماد به نفس، خونگرمي ،گشاده رويي و صداقت شماست ولي مراقب باشيد زياده روي نکنيد و دست طرف مقابل را خيلي محکم نفشاريد. چون آن وقت فکر مي کند که شما آدمي سلطه جو و طالب برتري هستيد.
3) پشت کردن به ديگري:
زبان بدن (ايما و اشاره) مي تواند نشانگر شخصيت تان باشد. اگر به خوبي با طرف مقابل خود برخورد نکنيد، اعلام کرده ايد که هيچ علاقه اي به صحبت نداريد. اين کار نوعي توهين است و مي تواند منجر به ايجاد احساسات و تفکرات منفي و حتي خصمانه ديگران نسبت به شما شود.
(قابل توجه هر نوع مراسمي از ديد و بازديد عيد گرفته تا مراسم خواستگاري!!)
4) سيگار کشيدن:
امروزه در بيشتر ملاقات هاي عمومي از سيگار کشيدن به شدت اجتناب مي شود. امتحانش مجاني است. در جمع، سيگاري آتش بزنيد تا سيگاري ها و غيرستگاري ها از شما فاصله بگيرند، بخصوص اگر بچه ها نيز در جمع باشند و يا اتاق ملاقات کوچک باشد!!
5) نپوشيدن کت:
هيچ وقت لباسي مانند کت را در نياوريد يا اگر فرضاً براي کلاس گذاشتن،کراوات زده ايد، گره کراوات خود را شل نکنيد مگر اينکه ميزبان پيش از شما چنين کاري بکند به طور کلي لباس نامرتب، در نشست هاي عمومي بسيار ناپسند است.
6) برداشتن ظرف نوشيدني با دست راست:
هميشه نوشيدني خود را با دست چپ نگهداريد. اين طوري مي توانيد هنگام برخورد با ديگران، بدون دردسر و ريختن نوشيدني روي لباس هاي خود يا طرف مقابل، با او دست بدهيد، به علاوه دست راست تان گرم يا سرد نمي شود چون نگهداري نوشيدني داغ يا خنک، دست را مرطوب يا گرم و سرد مي کند که دست دادن با اين وضعيت نامطلوب است.
7) بيش از حد نزديک ايستادن:
هريک از ما براي خود يک «حد شخصي و آسودگي» داريم که در افراد مختلف، متفاوت است و دوست نداريم ديگران بدون اجازه به اين فضاي شخصي وارد شوند. اگر هم کسي اين کار را بکند سعي داريم از او دوري کنيم و از شخص متجاوز به خاطر نزديکي بيش از حد بيزار مي شويم.
(بنابراين بيخودي صورت خود را جلوي صورت کسي نبريد يا صندلي تان را جلوتر نکشيد مگر اينکه خود شخص به شما اجازه دهد).
8) بلند صحبت کردن:
با صداي بلند صحبت نکنيد. اين کار شما را مغرور و از خود راضي جلوه مي دهد. صداي تان بايد آرام و يکنواخت باشد و لحن تان بايد با زمان و موقعيت حاضر در آن هماهنگ باشد.
9) صحبت همزمان:
وقتي شخص ديگري صحبت مي کند، بهترين روش اهانت کردن، پريدن وسط حرف اوست! قبل از پاسخ دادن، اجازه دهيد حرفش را تمام کند، به اين ترتيب نشان مي دهيد که فرد مؤدبي هستيد و طرف مقابل هم بهتر مي تواند گفته هاي شما را بشنود و بفهمد. در ضمن راز سخنور خوب شدن، خوب گوش کردن است.
10) زمان پايان مهماني:
يک مهماني رسمي هيچ وقت نبايد بيشتر از دو ساعت طول بکشد. مهماني رسمي معمولاً ساعت 6 بعدازظهر شروع مي شود و حداکثر تا ساعت 8 به پايان مي رسد. تا نيم ساعت پس از ساعت پايان مهماني هم بايد آنجا را ترک کرده باشيد.
(بنابراين براي سانس آخر شب با کسي که چندان صميمي نيستيد قرار مهماني نگذاريد و تا پاسي از شب نيز آنجا نمائيد تا به زور بيرونتان کنند)
11) قابل توجه خانم ها:
سنجاق يا سوزن به جاي دکمه زير کمر يا يقه لباس، علامت بزرگ بي نظمي است.
12) اصرار بي جا:
اگر صورت تان عرق کرده است و وارد جايي مي شويد اصراري نداشته باشيد تا با همه روبوسي کنيد.
13) مخالفت صحيح:
شايد با بالا انداختن شانه به جاي حرف زدن، عقيده منفي خود را نشان دهيم. ولي آيا ادب خود را نيز نشان داده ايم؟
14) حرکت اعصاب خرد کن:
عادت بد تکان دادن پا. يا ضربه زدن روي ميز به طور مکرر، اعصاب اطرافيان تان را خرد مي کند.
15) نحوه دست دادن:
مرد جوان هيچ گاه دستش را براي دست دادن با مرد مسن تر جلو نمي برد. اين موضوع در مورد خانم ها نيز صدق مي کند.
16) احترام فمينيستي:
در نخستين برخورد و معرفي، خانم ها مقابل پاي خانم ها بلند مي شوند. ولي در مقابل آقايان کافي است که با احترام سر را کمي خم کنيد.
17) ابراز علاقه در جمع:
همسرتان را در جمع «عشق من» صدا نکنيد. گفتن اين عبارت ديگران را به اين فکر وادار مي کند که آنقدرها هم که مي گوييد عاشق همسرتان نيستيد!!
18) اطلاع رساني:
اگر ميزبان هستيد و چند نوع غذا درست کرده ايد، به مهمانان اطلاع دهيد که در کدام يک از آنها سير زده ايد يا فلفل زده ايد و به مهمانتان حق انتخاب دهيد.
19) تعارف بيش از حد:
اگر ميزبان هستيد دقت کنيد که سوپ يا آش از جمله غذاهايي هستند که به جز بار اول، ديگر نبايد تعارف شوند. همچنين ميزبان نبايد بيشتر از يک ملاقه سوپ يا آش در بشقاب مهمان بريزد. مگر اينکه خود مهمان تقاضا کند.
(فکر نکنيد عزت مي گذاريد که هي تعارف کنيد يا بشقاب سوپ طرف را مثل حوض آب پر کنيد!)
20) روز آرامش:
و ديگر اينکه جمعه ها را به نظافت خانه اختصاص ندهيد. اين تنها روزي است که همه افراد خانواده دور هم هستند بايد روزتان را در آرامش و شادي بگذرانيد.
(قابل توجه ايام قبل و پس از تعطيلات)
منبع: نشريه جوانان امروز شماره 2112



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما