ريزه کاري هايي در مورد دم کردن چاي

1. چاي انتخابي شما بايد از نوع مرغوب بوده و خاک نداشته باشد. بدين منظور بهتر است چاي خشک را از صافي رد کنيد تا خرده ها و خاک هاي آن خارج شود. 2. جهت تهيه چاي با کيفيت بهتر و عطر بيشتر مي توانيد آن را با چند چاي مرغوب و عطري مخلوط نماييد. به جاي عطر چاي مي توانيد از طعم دهنده ها و عطردهنده هاي
شنبه، 7 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ريزه کاري هايي در مورد دم کردن چاي

 ريزه کاري هايي در مورد دم کردن چاي
ريزه کاري هايي در مورد دم کردن چاي


 






 
1. چاي انتخابي شما بايد از نوع مرغوب بوده و خاک نداشته باشد. بدين منظور بهتر است چاي خشک را از صافي رد کنيد تا خرده ها و خاک هاي آن خارج شود.
2. جهت تهيه چاي با کيفيت بهتر و عطر بيشتر مي توانيد آن را با چند چاي مرغوب و عطري مخلوط نماييد. به جاي عطر چاي مي توانيد از طعم دهنده ها و عطردهنده هاي طبيعي مثل گل سرخ، هل، دارچين، زنجبيل، بهارنارنج، گل ياس و غيره استفاده نماييد.
3. ابتدا مقداري چاي خشک را در صافي يا توري مخصوص چاي که در قوري قرار مي گيرد بريزيد، سپس آن را در قوري قرار دهيد و مقداري آب جوش روي چاي خشک بريزيد، طوري که آب تا بالاي چاي قرار گيرد؛ سپس حرارت را کم کنيد و قوري را روي کتري قرار دهيد تا چاي رنگ بيندازد و دم بکشد.
4. جهت بهتر دم کشيدن چاي مي توانيد روي قوري را با يک دم کني مخصوص چاي و يا يک دستمال يا حوله کوچک تميز بپوشانيد ( بعد ازدم کشيدن چاي، آن را از روي قوري برداريد).
5. چاي را به محض دم کشيدن از روي کتري برداريد تا بيش از حد نجوشد و بدطعم و سياه رنگ نشود.
6. چنانچه مي خواهيد چاي را به مدت بيشتري نگه داريد، تفاله هاي آن را جدا کنيد و کنار بگذاريد تا کيفيتش حفظ شود.
7. جهت جلوگيري از سرد شدن فوري چاي و نشکستن فنجان، قبل از ريختن چاي، داخل فنجان مقداري آب جوش بچرخانيد.
8. جهت تهيه چاي مناسب و با کيفيت هنگام استفاده از چاي کيسه اي آن را به جاي فرو بردن و در آوردن از ليوان آب جوش، مدتي در قوري با آب جوش دم کنيد و سپس مصرف نماييد.
9. جهت تهيه چاي ميوه اي مقداري از ميوه هاي مورد نظر را در قوري ريخته، روي آن آب جوش بريزيد و مدتي روي کتري قرار دهيد تا رنگ بگيرد.
منبع: کانون خانواده 229



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.