به طراوت و شادابي بهار

حال که زمستان رفته است و شما چکمه هاي زمستاني تان را در آورده و داخل انبار گذاشته ايد و لباس هاي گرم و پشمي را کم کم از کمد لباس هاي تان جمع کرده ايد، بهتر است در روحيه ي خود هم تغييراتي بدهيد و آماده ي يک سال پر از موفقيت و پيروزي باشيد.
يکشنبه، 29 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
به طراوت و شادابي بهار

به طراوت و شادابي بهار
به طراوت و شادابي بهار


 

نويسنده: فهيمه گلرخيان




 
حال که زمستان رفته است و شما چکمه هاي زمستاني تان را در آورده و داخل انبار گذاشته ايد و لباس هاي گرم و پشمي را کم کم از کمد لباس هاي تان جمع کرده ايد، بهتر است در روحيه ي خود هم تغييراتي بدهيد و آماده ي يک سال پر از موفقيت و پيروزي باشيد.
1.اول از همه پنجره هاي خانه تان را باز کنيد تا باد و هواي تازه وارد خانه هاي شما بشود. بگذاريد تا بوي ماندگي برود و بوي طراوت و تازگي به خانه هاي شما بيايد. جلو پنجره ي اتاق تان بمانيد و کمي نفس عميق بکشيد. بگذاريد شش هاي شما هم از هواي تازه استفاده کند.
2. درکمد لباس تان چند دست لباس رنگي اضافه کنيد. لباس هاي تيره و کلفت را کنار بگذاريد و لباس هاي رنگي مخصوصاً زرد و سبز را که نشانه ي فصل بهار است، به کمد لباس تان اضافه کنيد. نياز نداريد که خريد بزرگي انجام بدهيد. کافي است چند تي شرت ارزان رنگي بگيريد و با يک ژاکت سفيد نازک ست کنيد. شما مي توانيد چند النگوي رنگي يا روسري، کمربند، کيف و دمپايي به رنگ روشن را پيدا و به لباس هاي خود اضافه کنيد.
3.سعي تان را بکار ببنديد تا مثبت فکر کنيد. دنيا کوتاه تر از آن است که ما فکر مي کنيم. چرا ما به نگران بودن و استرس داشتن معتاد هستيم؟ داشتن يا نداشتن مساوي با بودن يا نبودن نيست. فاصله ي بين خوشبختي يا بدبختي به اندازه ي يک تار موست. باور کنيد اگر از درون به آرامش برسيد، زيبايي درون شما به بيرون ترواش مي کند، به مشکلات تان بخنديد تا آنها را از رو ببريد.
4. به دندان هاي خود توجه بيشتري بکنيد. تحقيقات نشان داده افرادي که دندان هاي مرتبي دارند موفق تر هستند. نگذاريد نامرتبي دندان هاي شما يا سفيد و براق نبودن شان شما را از هدف هاي زندگي تان بازدارد. اگر مي توانيد به دندانپزشک خود مراجعه و دندان هاي خود را سفيد کنيد. اگر بودجه ي کمي داريد، از کيت هاي سفيد کننده ي دندان بخريد و ازآنها استفاده کنيد. اگر بودجه يي براي اين کار نداريد، توت فرنگي له شده را روي دندان هاي خود بگذاريد تا کمي رنگ آنها را باز کند.
5. درکارهاي عام المنفعه شرکت کنيد. تحقيقات نشان داده است که کمک کردن به ديگران مقدار «دوپامين» را در مغز بالا مي برد. افرادي که کارهاي خير انجام مي دهند عمر بيشتري مي کنند و سلامت جسمي و ذهني بالاتري دارند. بيشتر ما کارهاي خيريه را به مسايل مالي گره مي زنيم و فکر مي نيم اگر از نظر مالي متمول نيستيم. پس نمي توانيم کار خير انجام دهيم. گاهي شما خيلي راحت تر با صرف چند دقيقه از وقت تان مي توانيد کار خير انجام دهيد. مثلاً اگر يکي از همسايه هاي شما مسن است و نمي تواند خريد کند. گاه گداري خريدهايش را انجام دهيد. در مرتب کردن منزل کمکش کنيد. موهاي او را کوتاه کنيد و ...
6. پف چشمان خود را با کرم هاي دور چشم و درمان هاي خانگي کمتر کنيد. هواي زمستان معمولاً بيشتر از هر موقعي چشمان شما را پف مي دهد. در هواي بهاري هم اگر به گرده ي گل ها حساسيت داشته باشيد. چشمان تان پف مي کند. تنها با يک قرص ضد حساسيت مي توانيد از بهار مثل بقيه ي افراد لذت ببريد.
7. اگر ابروهاي کلفت يا پري داريد، بهتر است کمي آنها را تميزکنيد و يک رديف از آن را برداريد. بازکردن فاصله ي چشم و ابرو ديگرشما را عبوس نشان نمي دهد.
8. حالا که زمستان سرد تمام شده و شما دستکش هاي خود را درآورده ايد يا اگر در اين ايام حسابي از دستان خود کار کشيده ايد، بهتر است اين روزها به آنها توجه بيشتري بکنيد. ابتدا يک مانيکور انجام دهيد و ناخن هاي خود را مرتب سوهان بکشيد و از ماسک هاي دست و اکسفوليت ها استفاده کنيد. در انتها از کرم هاي مرطوب کننده ي دست، مخصوصاً کرم هاي ضدپيري دست استفاده کنيد.
9. يکي ازکارهايي که در بهار مي توانيد انجام دهيد مرتب کردن وسايل تان است. کمد لباس تان را بيرون بريزيد و آن را مرتب کنيد. لباس هاي را که تن نمي کنيد دور بريزيد. اگر خيلي به يک لباس علاقه داريد مي توانيد از پارچه ي روبالشي درست کنيد. با سرکشي به کشوي ميز آرايش تان هم مي توانيد لوازم آرايشي را که استفاده نمي کنيد بيرون بريزيد. دراين ميان ماسک ها و کرم هاي تاريخ مصرف گذشته را فراموش نکنيد.
10.گاهي در ميهماني هاي عيد هر چه دل مان مي خواهد مي خوريم، اما بد نيست که کمي هم به بدن و سلامت تان توجه کنيم. شکر، آرد و نمک سه سم سفيد براي بدن هستند که درايام عيد بسيار مصرف مي شوند. بهترين کار يک روز روزه گرفتن است و به دنبال آن شروع روز با يک ليوان آب ولرم و چند قطره آب ليمو اين کار درون شما را مي شويد و به تصفيه ي بدن تان کمک مي کند. از موادي که آرد و شکر دارند کمتر استفاده کنيد. سعي کنيد نان مصرفي را به حداقل برسانيد. هشت ليوان آب بخوريد و چاي سبز را به سبد خريدتان اضافه کنيد. چاي سبز باعث جوان شدن سلول هاي بدن مي شود و ضد پيري است. هفته يي دو بار به مدت نيم ساعت پياده روي کنيد، به طبيعت و تغييرات زيباي جهان دور و برتان نگاه بيندازيد و از زندگي خود لذت ببريد.
مهم تر از همه خودتان را دوست داشته باشد. اگر شما خودتان را دوست نداشته باشيد، نمي توانيد ديگران را دوست داشته باشيد. سعي کنيد مثل بهار سبز باشيد، از درون رشد کنيد و لب هاي تان مانند شکوفه هاي بهاري باز شوند و پر از عشق و شور به زندگي باشيد. بهار را در درون تان سبز کنيد و خود بهار شويد.
منبع:نشريه 7 روز زندگي، شماره 97.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما