جادوی جمله های مثبت

۲ پای متفکر، ۲ پای با شعور، ۲ پای خلاق، ۲ پای نابغه و... این طور انسان بودن و متفاوت بودن را آنقدر برای خودمان دیکته می کنیم تا باورمان شود خاص هستیم، منحصر به فرد به دنیا آمدیم و همه دنیا زیر پای ماست اما وقتی پای صحبت همین ۲ پای متفکر، با شعور و خلاق می نشینی، آدم ها با چهره های در هم شان هیچ شباهتی به هوشمندترین موجودات روی زمین ندارند.
سه‌شنبه، 6 دی 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جادوی جمله های مثبت

جادوی جمله های مثبت
جادوی جمله های مثبت


 





 
۲ پای متفکر، ۲ پای با شعور، ۲ پای خلاق، ۲ پای نابغه و... این طور انسان بودن و متفاوت بودن را آنقدر برای خودمان دیکته می کنیم تا باورمان شود خاص هستیم، منحصر به فرد به دنیا آمدیم و همه دنیا زیر پای ماست اما وقتی پای صحبت همین ۲ پای متفکر، با شعور و خلاق می نشینی، آدم ها با چهره های در هم شان هیچ شباهتی به هوشمندترین موجودات روی زمین ندارند. این جمله ها برای تان آشنا نیستند؛ «من از همان ابتدا بدشانس متولد شدم»، « از من نپرس چه بیماری دارم بلکه بپرس چه مرضی ندارم»« من در هر شرکتی که پا می گذارم شرکت بیچاره ورشکست می شود»و... به جای این جمله ها یک پیشنهاد ساده برای تان داریم. اسلحه را بردارید و درست روی شقیقه های تان شلیک کنید!

● جادویی که تورا به جهان متصل می کند
 

تصور کنید، کنار رودخانه ایستاده اید. سنگی بر می دارید و آن را به آرامی داخل آب می اندازید. امواج کوچکی در اثر برخورد با آب ایجاد می شود که شما را هیجان زده می کند اما هرگز با خودتان فکر کرده اید وقتی سنگی به آن کوچکی توانسته چنین امواج بزرگی را ایجاد کند، پس صداها و کلامی که بر زبان می آورید چه انعکاسی را به دنبال دارد؟ حتی اگر بخواهیم با دلایلی علمی تاثیر کلام را بررسی کنیم، یافته های دانشمندان دلیل مستندی است که ثابت می کند، هر چیزی در این جهان سرشار از انرژی است و زمانی که شما کلامی را به زبان می آورید، صدای تان به صورت فرکانسی در هوا منعکس می شود و بازتابی درخور هرآنچه با همه وجودتان بیان کرده اید، خواهد داشت، حالا تصور کنید وقتی سراسر روز را با جمله های منفی و دلسرد کننده به شب می رسانید، چه انتظاری می توان از یک مشت انرژی های منفی و مخرب داشت.

● اسلحه را با گلوله مجهز کن
 

شاید میلیون ها سال از آن زمانی که انسان معنای شکرگزاری را درک کرد، گذشته باشد. تشکرهای اولیه شاید در قبال دریافت مقداری غذا یا تن پوشی ساده بود که شاید ابتدا تنها با لبخندی ابراز می شد اما به مرور زمان و همراه با پیچیده شدن روابط انسانی، ۲ پای هوشمند یاد گرفتند، وقتی در قبال دریافت هر چیزی کلمه«متشکرم» را به زبان بیاورند، کارها با سرعت بیشتری انجام می شود. یاد بگیرید که تشکر و قدردانی را جزو فلسفه زندگی تان کنید. از آن لحظه که از خواب بیدار می شوید و تا آن زمان که به خانه برمی گردید، با ذهنی باز و خودآگاه از نعمت ها و داده های خالق تان شکرگزاری کنید چون شکرگزاری مانند یک گلوله قوی اسلحه شما را پر خواهد کرد البته با این تفاوت که این گلوله آثار بد و مخربی را به دنبال ندارد. شکرگزاری فرکانس صدای شما را بیشتر می کند و این حس خوب به صورت نتایجی مثبت و دل انگیز به سوی شما برمی گردد. یک دفترچه کوچک تهیه کنید و در پایان روز از چیزهایی که در طول روز برای تان اتفاق افتاده تشکر کنید. قدرت شکرگزاری را اصلا دست کم نگیرید.

● فقط کلام کافی نیست
 

شاید در خلال خواندن کتاب های روان شناسی و شرکت در چند سمینار موفقیت با عبارت« جمله های تاکیدی مثبت» آشنا شده باشید. جمله های تاکیدی به مرور زمان روی ذهن نیمه هوشیار شما تاثیر می گذارد و مثلا اگر شما هر روز به مدت یک ماه با خودتان تکرار کنید که بدن سالمی دارید، آثار خوبی را عینا در بدن تان خواهید دید اما تکرار طوطی وار جملات تاکیدی تا زمانی که احساسی با آن همراه نباشد، کاربردی ندارد. تصور کنید با چهره ای درهم و دلی پر درد، از روی یک نوشته مدام تکرار می کنید که خوشبخت هستید اما تا زمانی که باور نکنید و حس همان آدم خوشبخت را نداشته باشید، نمی توانید انتظار نتیجه ای خوب را داشته باشید. تا می توانید تظاهر به خوشبختی و سلامت کنید، درست مثل یک بازی! حالا زمان آن رسیده که اسلحه تان را بردارید و به سمت هدف های تان شلیک کنید.
منبع:مجله تپش
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hasantaleb




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.