تسخير لانه جاسوسي امريكا؛ علل و انگيزه ها (5)

با باز شدن مدارس و دانشگاه ها در ماه مهر ، ضد انقلاب آماده تهاجم نهايي و شورش در مراكز آموزشي بود و مي خواست به همان طريق كه انقلاب پيروز شده بود و از طريق مدارس و دانشگاه ها و بسيج جوانان عليه انقلاب و در كارخانجات با بسيج كارگران و فلج كردن توليد كشور و در ادارات با بسيج كارمندان و فلج كردن سيستم اداري كشور و در ارتش با بر پايي يك كودتا و ايجاد درگيري و كشت و كشتار ، توسط ايادي نفوذي خود ، انقلاب را به شكست بكشاند .
يکشنبه، 9 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تسخير لانه جاسوسي امريكا؛ علل و انگيزه ها (5)

تسخير لانه جاسوسي امريكا؛ علل و انگيزه ها (5)
تسخير لانه جاسوسي امريكا؛ علل و انگيزه ها (5)


 

نويسنده: سيد محمد هاشم پور يزدان پرست (1)




 

مهر ماه ،‌ماه توطئه هاي بزرگ امريكا و ايادي داخلي آن
 

چشمداشت ضد انقلاب به مدارس و دانشگاه ها براي شكست انقلاب و تلاش ضد انقلاب براي به شكست كشاندن انقلاب از همان راهي كه انقلاب پيروز شد .
با باز شدن مدارس و دانشگاه ها در ماه مهر ، ضد انقلاب آماده تهاجم نهايي و شورش در مراكز آموزشي بود و مي خواست به همان طريق كه انقلاب پيروز شده بود و از طريق مدارس و دانشگاه ها و بسيج جوانان عليه انقلاب و در كارخانجات با بسيج كارگران و فلج كردن توليد كشور و در ادارات با بسيج كارمندان و فلج كردن سيستم اداري كشور و در ارتش با بر پايي يك كودتا و ايجاد درگيري و كشت و كشتار ، توسط ايادي نفوذي خود ، انقلاب را به شكست بكشاند .
امريكا آخرين گام ها را براي بازگشت بر مي داشت و اين در حالي بود كه كردستان نيز در آتش جنگ مي سوخت و دولت در حال مذاكره با ضد انقلاب جنايتكار بود .
با كشتار پنجاه و چند نفر از پاسداران در كردستان ، مردم با شركت ميليوني در تشيع جنازه آنان عكس العمل نشان دادند . در تبريز نيز حزب خلق مسلمان كه ظاهرا از شريعتمداري تبعيت مي كرد ، تهاجم جديدي را در جبهه آغاز كرده بود .
اوضاع دانشگاه از جهت سياسي خراب تر از آن بود كه بتوان از آن سخن گفت . فعاليت گروهك ها شديدا گسترش يافته بود. بعضي از ياران ديروز هم امروز در برابر انقلاب ايستاده بودند گروهك ها آنها را جذب نموده بودند . صحبت هاي دوستانه با آنان كمتر اثر گذار بود .
متأسفانه ديگر گروهك ها با زمينه چيني مقابل امام صف بندي كرده بودند و اما امام قبلا ماهيت آنان را براي ما روشن نموده بود : « آنها خود امريكايي اند. »
گروهك هاي چپ نيز بيشترين شعارهاي تبليغاتي شان مبارزه با امپرياليسم و طرفداري از كارگران و كشاورزان بود و نظام جمهوري اسلامي را نيز به عنوان نظامي وابسته به امپرياليسم و طرفدار سرمايه داران و مخالف آزادي و دموكراسي معرفي مي نمودند و خواستار انحلال ارتش بودند ، ارتشي كه اينك بدنه مسلمان آن به انقلاب پيوسته بود و رهبران جنايتكار آن نيز تصفيه شده بودند . اين وابستگان به ابر قدرت ها ، ارتش و ارتشيان مؤمن و فداكار را ـ كه براي حفظ استقلال و تماميت ارضي كشور به فداكاري هاي بزرگي دست زده و شهداي گرانقدري را در اين راه تقديم انقلاب و كشور كرده بود ـ ضد خلقي توصيف و آن را به كشتار خلق كرد متهم مي كردند .
جذابيت شعار مبارزه با امپرياليسم امريكا در آن مقطع ‌، نشان دهنده نفرتي بود كه ملت ايران طي 25 سال سلطه امريكا از اين نظام سلطه گر ضد انسان در دل خود داشت ، امريكا نيز در زير شعار مرگ بر خودش و با اين فريب بزرگ
، توسط ايادي پنهان و آشكارش مي رفت كه سنگرهاي انقلاب را فتح كند .

مدارس و دانشگاه ها ؛ جولانگاه ضد انقلاب
 

امام به دليل اهميت مسئله مدارس و دانشگاه ها ، ضمن پيامي در اين رابطه و اشاره به اينكه دشمنان اسلام و غارتگران كشور با توطئه و نيرنگ ها مي خواهند در اين سنگر عظيم كه اميد ملت و مركز سرنوشت كشور است ، رخنه كنند و شما را از راه حق و راه محرومين و مستضعفين منحرف و با اخلالگري در مراكز علم شما را از هدفتان باز دارند ، شخصا از يكي از مدارس قم ( دبستان فيض ) بازديد كرد و بيان داشت : « اگر كودكان كشور ،‌اسلامي بار بيايند ، استقلال و آزادي مملكت بيمه خواهد شد .‌» (2)
رئيس دولت موقت نيز ضمن پيامي از دانشجويان و دانش آموزان در خواست كرد كه نگذاريد دشمنان ايران و انقلاب اسلام با فريب دادن بي خبران و به كار گرفتن مزدوران ، كانون تحصيل و تربيت را به تعطيل و فتنه بكشانند و وسيله آشوب كشور كنند .
اين حساسيت ها بي دليل نبود . دشمن در نظر داشت آشكارا برنامه تهاجم نهايي خود را با چيدن مقدماتي آغاز كند و با شروع مهر ماه ،‌توطئه ها ابعاد تازه اي به خود گرفت و به اجرا در آمد و حمله گسترده اي به اصل ولايت فقيه آغاز شد ،‌بعضي افراد منحرف مثل مقدم مراغه اي از درون مجلس خبرگان و ساير ضد انقلابيون از بيرون تمام هم خود را متوجه اين موضوع كردند .

سوم مهر
 

ــ نااميدي سكولارها از انقلاب و صدور سرگشاده بي ادبانه !
با تصويب اصل ولايت فقيه در مجلس خبرگان و نااميد شدن سكولارهاي ايراني ـ كه در يك سال گذشته با انقلاب ظاهرا همراه شده بود تا دوباره چون نهضت مشروطه و نهضت ملي شدن صنعت نفت ،‌در موقعيتي مناسب بر اسب سركش انقلاب و نهضت سوار شوند و افسار آنان را در دست گيرند و در جهت منافع خود و اربابانشان به كار برند ـ با وجود اينكه سه ماه از تصميم امام بر تغيير « مجلس مؤسسان » به « مجلس خبرگان » گذشته بود ،‌آنان در اين مقطع به خود آمدند و مجددا با آن به مخالفت برخاستند . دليل آن هم اين است كه آنان نتوانسته بودند با تشكيل « مجلس مؤسسان صنفي » و در اقليت قرار دادن علما ، قوانين عرفي (3)فرانسه و بلژيك را به ملت ايران تحميل نمايند و لذا پس از تصويب اصل ولايت فقيه ، توطئه خود را براي انحلال مجلس خبرگان با كمك جاسوسان امريكايي آغاز كردند .
جبهه ملي نيز در نامه اي امام را مورد تاخت و تاز بي ادبانه خود قرار داد و نوشت :
متأسفانه دولت ،‌انتخابات مجلس و بررسي نهايي قانون اساسي را به دلخواه عناصر و محافل قشري و انحصار طلب مذهبي انجام داد . (4)... تشكيل موبدان در ايران قبل از اسلام كه قسمتي از حكومت را تشكيل مي دادند و همچنين حكومت كليسا در قرون وسطي در قسمت هاي بزرگي از اروپا كه مستقيما امر حكومت را در دست داشت . نمونه هاي بارزي از حكومت هاي قشرهاي ممتاز و مذهبي به شمار مي رود . (5)
اين تهاجم بي ادبانه نشان دهنده منتهاي نااميدي و يأس آنان براي انحراف مجدد انقلاب و كسب مجدد قدرت در آينده ،‌پس از تصويب اصل ولايت فقيه و داشتن حق اداره كشور ايران توسط فقيه عادل است . (6)

پنجم مهر
 

حمله دموكرات ها به خودروهاي نظامي در گردنه قشلاق . (7)
ـ امام در برابر تبليغات گسترده ضد انقلاب و متهم نمودن روحانيت به انحصار طلبي و تشكيل يك قشر ممتاز كه پس از تصويب اصل ولايت فقيه اوج گرفته است ،‌قلم به دستان را مورد خطاب قرار داد و فرمود :
اين نهضت را با قدرت روحانيت و اسلام ـ كه ملت ما اسلامي بودند و علاقه به اسلام و كاركنان اسلام داشتند ـ به اينجا رساندند .
ملت ما اين ملتي است كه به مجلس خبرگان وقتي كه مي رسد
،‌روحاني تعيين مي كند يا آني كه نظير روحاني فكر مي كند ... شما مي خواهيد كه مردم بيايند شما را تعيين كنند كه اعتقاد به اسلام نداريد ! (8)

هفتم مهر
 

ـ كابينه دولت موقت ترميم شد و هشت وزير جديد وارد هيئت دولت شدند . (9)
ـ خط آهن انديمشك ـ اهواز با كار گذاشتن مواد منفجره توسط عده اي ناشناس منفجر شد . حزب خلق عرب در خوزستان تحت تأثير القائات صدام كه به تازگي جانشين پدر زن خود حسن البكر و رئيس جمهور عراق شده بود و استكبار جهاني با بر سر كار آوردن او جبهه جديدي را در خارج از مرزها عليه انقلاب گشوده بود و او نيز براي رسيدن به هدف ها و مأموريت هاي خود كه جلوگيري از گسترش انقلاب در كشورعراق و به شكست كشاندن انقلاب اسلامي در ايران بود ، ضمن كمك هاي گوناگون به ضد انقلاب در كردستان و ارسال سلاح و تداركارت براي آنها ‌،هر روز به وسيله ايادي خود كه به خلق عربي مشهور بودند ،‌در گوشه اي از سرزمين خوزستان بمب گذاري ولوله هاي نفت را منفجر مي كرد و عده اي را به شهادت مي رساند .

حج ؛ دومين ضد حمله عليه ابر قدرت هاي جهان خوار
 

هنر امام استفاده از پتانسيل ها نهفته در فرهنگ و اعتقادات اسلامي و پتانسيل هاي نهفته در ميان ملت مسلمان ايران و ساير ملل مسلمان بود . استفاده از محرم ، عاشورا ، ماه مبارك رمضان ، نماز جمعه و اينك حج از اين موارد است .
با آغاز ماه مهر كاروان هاي حج نيز آماده حركت شده بودند . اولين حج بعد از انقلاب قرار بود بر پا شود . حج ، اين ارث بزرگ پيامبران و ارث عظيم حضرت ابراهيم خليل الله ، آن موحد و بت شكن بزرگ تاريخ ، از مسير خود منحرف و خانه خدا در معنا تخريب و بتخانه جديدي دوباره چون عصر جاهليت به جاي آن ساخته شد و حاكمان بي ايمان و به ظاهر مسلمان ،‌اين وليده هاي شياطين و اين وابستگان به بيگانگان ، از آن وسيله اي جهت به سكوت كشاندن مسلمانان و به بندگي طواغيت كشاندن آنان و تأمين منافع استعمار گران و سلطه گران بين المللي به وجود آورند .
پس از قرن ها سكون و سكوت و طواف بر گرد بتخانه انحراف و تحجر و اختلاف و وابستگي و پس از قرن ها حاكميت طواغيت بر خانه خدا ، امام در اين سال با صدور اطلاعيه و بيان سخنان تاريخي ، مسلمانان گرفتار طواغيت و سلطه گران بين المللي را به انجام مناسكي ابراهيمي و حجي محمدي دعوت نمود و آنان را به وحدت و بيداري و برادري و قيام براي خدا و شهود منافع خود و هدايت الهي فرا خواند و بدين وسيله انقلاب اسلامي دومين گام را ـ پس از گام اول برپايي راهپيمايي مسلمانان در روز قدس در آخرين جمعه ماه رمضان بود ـ عليه دشمنان سلطه گر جهاني به ويژه امريكا برداشت و با دعوت مسلمانان به برپايي حج ابراهيمي ، دشمنان آنان را از حيات و بيداري دوباره مسلمانان با خبر ساخت .
ـ پيام امام خميني به زائران بيت الله الحرام
در هر كشوري كه هستيد از حيثيت اسلامي و ملي خود دفاع كنيد و بي پروا در مقابل دشمنان خود ‌،‌يعني امريكا و صهيونيسم بين المللي و ابر قدرت هاي شرق و غرب بدون هيچ ملاحظه اي ، از ملت ها و كشورهاي اسلامي دفاع كنيد و مظالم دشمنان اسلام را بر ملا كنيد .
بر هر مسلماني لازم است كه خود را عليه اسرائيل مجهز كند . (10)

هشتم مهر
 

ـ دكل مخابراتي خوزستان با خمپاره منفجر و ارتباط تلفني آبادان و خرمشهر با تمام كشور قطع شد . (11)

پي نوشت ها :
 

1. عضو هيئت علمي دانشگاه شيراز .
2 . صحيفه امام ، ج 10 ، ص 88 .
3 . سكولاريستي .
4 . به عبارت ديگر ، يعني امام و مراجع اعظام تقليد و آيت الله طالقاني كه مجلس خبرگان را پذيرفتند و خواهان وجود اصل ولايت فقيه در قانون اساسي بودند .
5 . مقايسه ولايت فقيه با « حكومت موبدان در ايران باستان » و « حكومت كليسا در قرون وسطي » اگر نشان دهنده بي اطلاعي نباشد ،‌نشان دهنده بي انصافي و عوام فريبي اين افراد است .
6 . در قرآن نيز پس از تعيين امام علي ( ع ) به ولايت ، خداوند مي فرمايد : « اليوم يئس الذين كفروا من دينكم فلا تخشوهم و اخشون ... » امروز كافران از دين شما مأيوس شدند . پس از آنان بيم نداشته باشيد و تنها از من بيم به دل داشته باشيد .
7 . كيهان ، ( 4 مهر 58 ) :ص 5.
8 . صحيفه امام ، ج 10 ، ص 142 .
9 . كيهان ، ( 7 مهر 58 ) : ص 7 .
10 . صحيفه امام ، ج 10 ، ص 159 و 160 .
11 . كيهان ، ( 9 مهر 58 ) :ص 1 .
 

منبع: نشريه 15 خرداد شماره 17



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.