گاو

تعدادي از حيوان ها در مزرعه زندگي مي كنند؛ مثل اسب ها ، گوسفند ها و گاوها. بعضي از حيوان ها هم وحشي هستند؛ مانند موش ها. يك كشاورز ممكن است پرنده ها را هم در مزرعه نگه داري كند؛ مثل جوجه ها ، غازها و بوقلمون ها. پرنده ها و تا بال دارند و دو تا پا . آن ها تخم گذارند . چهارپايان مزرعه پستاندار هستند. پوست آن ها پوشيده از مو ، پشم و كرك است .
يکشنبه، 23 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گاو

گاو
گاو


 

مترجم : علي محمد محمدي




 
تعدادي از حيوان ها در مزرعه زندگي مي كنند؛ مثل اسب ها ، گوسفند ها و گاوها. بعضي از حيوان ها هم وحشي هستند؛ مانند موش ها. يك كشاورز ممكن است پرنده ها را هم در مزرعه نگه داري كند؛ مثل جوجه ها ، غازها و بوقلمون ها.
پرنده ها و تا بال دارند و دو تا پا . آن ها تخم گذارند . چهارپايان مزرعه پستاندار هستند. پوست آن ها پوشيده از مو ، پشم و كرك است .

گاو

گاوها پستاندار هستند ، مثل همه ي پستاندارها بچه ي آن ها در شكم مادر رشد مي كند. وقتي متولد شد ، مادر با پستانش به آن ها شير مي دهد.

گاو

گاو حيوان بزرگ و قوي مزرعه است . كشاورزان از شير و گوشت گله ي گاوها براي غذاي شان استفاده مي برند.
شير گاو در پستان آن ها جمع مي شود. كشاورزان شير گاو را با فشار دادن مي دوشند. كشاورزان دو بار در روز اين كار را مي كنند. كشاورزاني كه گاوهاي زيادي دارند از دستگاه مكنده استفاده مي كنند.

گاو

گاو انواع مختلف دارد كه در كشورهاي مختلف زندگي مي كنند. پوست گاو پوشيده از مو است . رنگ گاو مي تواند سياه و سفيد ، قرمز ، قهوه اي و يا خال دار باشد.

گاو

پستان گاو چهار نوك دارد كه شير از آن جا مي آيد . او يك دُمِ باريك و دراز با يك منگوله مو دار در پايين دمش دارد . هر پاي گاو دو پنجه دارد كه به آن ناخن سفت و ضخيم «سُم» مي گويند.
بچه ي گاو را گوساله مي گويند. گوساله براي اولين روزهاي زندگي اش فقط شير مي نوشد، اما وقتي از شير گرفته مي شود ، علف و جو مي خورد. اما گاو ماده هنوز شير مي دهد. گوساله ي ماده كم كم بزرگ مي شود. وقتي به سن يك سالگي رسيدند، آن ها هم مي توانند مادر شوند و گوساله به دنيا بياورند.

گاو

گاوها در تابستان علف تازه و در زمستان علف خشك شده مي خورند. گاوها گياه خوارند. او علف هاي زبر و خشن را دور زبانش مي پيچاند و بعد با دندان هاي تيز و پايين خودش آن ها را قطع مي كند . او همه ي علف ها را مي بلعد.

گاو

علف ها در يك كيسه ي بزرگ كه همان معده است جمع مي شود. به آن كيسه سيرابي و يا شكمبه هم مي گويند . وقتي احساس مي كند معده اش پر شده است ، روي زمين مي نشيند و استراحت مي كند.

گاو

سپس علف هايي را كه يك بار خورده به دهانش بر مي گرداند و با دندان عقبش دوباره مي جود. به اين كار «نُشخوار» كردن مي گويند. علف هايي كه دوباره جويدن شده اند به معده ي ديگر گاو مي روند و در آن جا هضم مي شوند. گاو مثل ديگر حيوان ها غذا مي خورد. آب مي نوشد . حركت مي كند. در آب و هواي معتدل ، باران كمك مي كند تا علف هاي تازه سبز شود. گاوها با خوردن علف هاي تازه شيرشان بيش تر مي شود. يك گاو در طول روز بين 8 تا 9 گالن شير مي دهد.

گاو

كشاورز مي تواند شير را براي تصفيه به كارخانه ببرد تا از شير ، خامه ، پنير و كره بگيرند كه بدن ما به شير و محصولات آن احتياج زيادي دارد.

گاو

گاوهاي چاق كه به آن ها «پرواري» مي گويند و نيز گاوهاي پير را كشاورزان به قصاب ها مي فروشند. گوشت گاو را مي خورند ، از پوست گاو چرم درست مي كنند كه از آن كفش و كمربند مي سازند. از شاخ گاو، شانه ي سر و دكمه درست مي كنند . حتي از فضولات گاو به عنوان كود حيواني براي كشت زارها استفاده مي شود كه زمين هاي كشاورزي را پربارتر مي كند. هيچ حيواني مفيدتر از گاو نيست ، چون همه ي قسمت هاي بدنش مورد استفاده قرار مي گيرد.

گاو

گاو

گاو

مرجع:ماهنامه مليکا 44



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما