هنر بهتر زيستن

هنر بهتر زيستن يعني اينکه بدانيم که زندگي در اين جهان ابدي نيست و لحظات آن براي ما تکرار نمي شود. پس تا حد امکان تلاش کنيم که از لحظه لحظه آن استفاده و از آن لذت ببريم. ريتم و آهنگ زندگي يکنواخت نيست، درست مانند ريتم قلب داراي منحني هايي است که نشانگر زنده بودن انسان است. و در غير اين صورت قلب از کار افتاده و انسان ديگر زنده نمي ماند.
دوشنبه، 24 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هنر بهتر زيستن

 هنر بهتر زيستن
هنر بهتر زيستن


 

نويسنده: مهشيد سيد احمديان




 
هنر بهتر زيستن يعني اينکه بدانيم که زندگي در اين جهان ابدي نيست و لحظات آن براي ما تکرار نمي شود. پس تا حد امکان تلاش کنيم که از لحظه لحظه آن استفاده و از آن لذت ببريم.
ريتم و آهنگ زندگي يکنواخت نيست، درست مانند ريتم قلب داراي منحني هايي است که نشانگر زنده بودن انسان است. و در غير اين صورت قلب از کار افتاده و انسان ديگر زنده نمي ماند.

آيا شما مي خواهيد بهتر زندگي کنيد؟
 

1-گذشته را فراموش کنيد و چنانچه خاطرات خوبي از آن نداريد آن را تکرار نکنيد اگر خوب بوده از تجربه هاي آن در آينده استفاده کنيد. قبول کنيد در زندگي هر انساني تلخي ها و شيريني هاي فراواني وجود دارد ولي افراد موفق تسليم و درگير تلخي هاي گذشته خود نمي شوند. بپذيريد که هميشه افرادي هستند که از شما موقعيتشان و يا بعضاً شرايطشان از شما کمي آسان تر بوده است.
2- نگران آينده نباشيد. البته آينده نگري چيزي خوبي است اما به شرطي که مانع احساس خوشبختي و سعادت فعلي شما نشود.
3- هر کس را مسئول سازندگي زندگي خود بدانيد. اگر مي توانيد از هر راهي به آن ها کمک کنيد. اگر نمي توانيد به زندگي خود ادامه دهيد تا در فرصت مناسب تري به آن ها کمک کنيد.
4- هر روزتان را با اميد و انديشه مثبت شروع کنيد. و تصميم بگيريد با همه رفتاري مهربان تر و روي خوش و با لبخندي زيبا در چهره رو به رو شويد. با اين کار انرژي هاي مثبت شما را احاطه مي کنند و موقعيت هاي بهتري برايتان پيش خواهد آمد.
5- در شرايط حساس خونسردي خود را کاملاً حفظ کنيد. توجه داشته باشيد افراد آرام دلنشين تر و محبوب ترند و باعث دلگرمي و آرامش اطرافيانشان مي شوند.
6- هميشه براي آينده چند هدف طراحي کنيد و بينديشيد که چگونه مي توانيد يکي پس از ديگري به آن ها برسيد، و همواره با افکاري مثبت براي رسيدن به آن ها زمان بندي خوبي داشته باشيد.
7- کارهاي روزانه خود را يادداشت کنيد تا در موقع مناسب آن ها را انجام دهيد و توجه داشته باشيد(افت هر کاري تأخير در انجام آن است)
8- طالب فعاليت و کار بيشتر باشيد و در آن ابتکار به خرج دهيد و از چيزي نترسيد. حتماً شما هم پس از کسب تجربه موفق تر خواهيد شد. سعي کنيد چيزهاي جديد ياد بگيريد و از آن ها در کارهايتان بهره بگيريد.
9- براي کارهايي که انجام مي دهيد، همچنين براي حرفه خود ارزش قائل شويد شما فرد مهمي در اين جامعه هستيد.
10- سپاسگزار کساني باشيد که براي شما زحماتي هر چند کوچک کشيده اند و سعي کنيد کار مثبتي برايشان انجام دهيد.
11- براي تفريح و سرگرمي خود حتماً برنامه ريزي کنيد. از يک پياده روي در پارک گرفته تا تماشاي فيلم يا مسافرت کوتاه...
12- اشتباهات ديگران را ببخشيد تا خودتان آرامش بيشتري داشته و فکرتان درگير نباشد و سعي کنيد خودتان آن اشتباهات را تکرار نکنيد.
منبع:نشريه راه کمال- شماره 30



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما