آراستگي زن و محبت شوهر

گروهي از زنان كه كار ببرون از خانه دارند، وقتي به خانه مي آيند مشغول انجام كارهاي خانه مي شوند و گاهي انجام كارهاي بيش از حد در خانه و خستگي بيرون از خانه به وضع ظاهر خود بي دقت شوند و برخلاف اوقات ديگر نتوانند با ظاهري آراسته و اخلاقي خوش از شوهر خود استقبال كنند.
شنبه، 6 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آراستگي زن و محبت شوهر

آراستگي زن و محبت شوهر
آراستگي زن و محبت شوهر


 





 
گروهي از زنان كه كار ببرون از خانه دارند، وقتي به خانه مي آيند مشغول انجام كارهاي خانه مي شوند و گاهي انجام كارهاي بيش از حد در خانه و خستگي بيرون از خانه به وضع ظاهر خود بي دقت شوند و برخلاف اوقات ديگر نتوانند با ظاهري آراسته و اخلاقي خوش از شوهر خود استقبال كنند.
گاهي زني كه بيرون از خانه هم كار نمي كند، در داخل خانه آن چنان سرگرم بچه داري و شستن و پختن مي شود كه بر اثر خستگي بيش از حد نمي تواند با ظاهري اتو كشيده و لبي خندان در آستانه ظاهر شود و از شوهرش استقبال كند و زماني هم بيماري و كسالت مانع از انجام اين وظايف مي شود. هر مرد با شعوري مي توانيد اين حالات زن را درك كند و اين نداشتن علاقه نسبت به خود قلمداد نكند، اما اين مسأله و گذشت مردان نبايد موجب شود كه زنان هميشه نسبت به وضع ظاهر و باطن خود بي توجه باشند و بگويند ظاهر و باطن همين بهانه‌ي خانه داري و بچه داري، عواطف و احساسات شوهر را ناديده گرفته و نسبت به وظايف همسري خود بي توجه باشند. زيرا همان گونه كه شما از شوهران خود انتظاراتي داريد، آنها هم از شما توقعاتي دارند.
متأسفانه عده‌ي بي شماري از زنان درك كامل مردان و انتظارات شوهر خود عاجزند. وقتي صحبت از آراسته بودن لباس و پاكيزه بودن ظاهر مي شود، مي پندارند كه بايد نسبت به مسايل زندگي بي توجه باشند و تنها به مدل مو، لباس و آرايش خود فكر كنند تا بتوانند هميشه از شوهران خود پذيرايي كنند. بايد در نظر داشته باشيد كه تصور شوهر از زن، يك موجود فهميده، كاردان و با محبت است كه هميشه سعي دارد هر كاري را به موقع و به اقتضاي زمان و مكان انجام دهد.
اشتباه نكنيد! كاري كه از صميم قلب به منظور خشنودي شوهر انجام مي دهيد، با ظاهر سازي هاي فريبنده كاملاً متفاوت است و مردان دانا به راحتي قادرند اين دو را از هم تشخيص دهند. تنها محبت، عشق، فداكاري و داشتن صداقت در گفتار و رفتار است كه گذشت زمان قادر نيست ارزش آن را از بين ببرد. ظاهر سازي فريبنده براي هر قصد و منظوري كه باشند تنها چند روزي دوام دارند.
چه طور به نظر مي آييد؟
شايدبارها شنيده باشيد كه عده‌يي از دوستان و آشنايان مي گويند: «اگر مي خوهايد زندگي زناشويي بهتري داشته باشيد، بايد ظاهر خود را بهتر و زيبا تر كنيد« اگر چه ظاهر افراد مي تواند اثرات مثبت و منفي عميقي در ديگران بگذارد، اما لازم است اين مسأله را بيشتر و عميق تر بررسي كنيم.
گروهي از زنان كه خارج از خانه كار مي كنند، در مقايسع با زناني كه تنها در داخل خانه كار مي كنند از نظر ظاهر مرتب تر هستند. شايد اين ارم به صورت عادتي درآمده كه هر روز مجبور به انجام آن هستند و اغلب ظاهر آراسته زنان موجب مي شود، ناراحتي و گرفتاري هاي آنان به چشم نيايد، اما شما خانم هايي كه خارج از خانه كار نمي كنيد، چه وقت به سر و وضع خود مي رسيد؟? آيا تنها زماني كه براي انجام كاري از خانه خارج مي شويد؟ آيا تا به حال از خود پرسيده ايد كه وقتي شوهرتان از سركار مي آيد به نظر او چه طور مي آييد؟ آيا تا به حال به ظاهر خود در آينه نگاه كرده ايد؟ آيا دين تصوير يك زن نا مرتب در آينه براي خودتان جالب است؟
منظور ما اين نيست كه آرايش كنيد و وقتي شوهر از راه مي آيد بگوييد:« من همه‌ي اين كارها را براي تو كرده‌ام.» يا با عصبانيت بگوييد كه«»اگر به خاطر تو نبود اين همه گرفتاري نداشتم.» يا برعكس به ظاهر خود بي‌توجه باشيد، بلكه مي خواهيم بگوييم اگر خواهان بنيان گذاشتن يك زندگي موفق و شاد هستيد، در درجه‌ي اول بايد براي خودتان احترام قائل باشيد و ظاهر خودتان را براي «خودتان» هم مهم باشد. سعي كنيد هميشه و در همه حال چه شوهر در خانه باشد يا نباشد مرتب ياشيد. وقتي خود به ظاهر خود توجه داشته باشيد در آن وصرت است كه ديدن شما در انتهاي روز براي شوهر دلچسب خواهد بود.
همانطور كه قبلاً گفتيم، براي هر زني اتفاق مي افتد كه روز يبيمار يا براثر كار و مشغله بيش از حد، نتواند به وضع ظاهر خود برسد. يك شوهر عاقل و فهميده در همه حال زن را درك مي كند و محبت لازم را از او دريغ نمي كند، اما اگر قرار باشد هميشه شلخته و نامرتب باشد، خودتان و رفتارهاي‌تان براي شوهر خسته كننده مي شويد.
حتي اگر تهديد هم كنيد براي او فرقي نمي كند!
بايد سعي كنيد تا آنجا كه ممكن است مرتب و آراسته باشيد همانطور كه عده يي از صاحبنظرا مي گويند:«بسياري از زنان بعد از تولد اولين كودك خود زن بودن يا به گفته‌ي ديگر همسر بودن خود را فراموش مي كنند و مي پندارند منظور از يك مادر خوب بودن، بي‌توجهي به وظايف همسري و شلخته بودن است.» اگر مي خواهيد، فرزندان خوب و زندگي موفق داشته باشيد، بايد سعي كنيد علاوه بر يك مادر خوب، يك همسر وظيفه شناس باشيد. ممكن است كودك شما وقتي مادران ديگر دوستانش را مي بيند، شما را هم شبيه به آنان بخوهاد. اگر بخواهيد بر اساس خواسته هاي كودكانه‌ي آنها پيش رويد و نسبت به ظاهر و سر وضع خود بي‌توجه باشيد، طولي نخواهد كشيد كه وقتي كودكتان بزرگتر مي شود با وجود اين كه مي داند شما را به خاطر نداشتن ظاهر آراسته و ملامت مي كند و به دنبال كسي مي رود كه بتواند راجع به نحوه‌ي لباس پوشيدن و ديگر مسائل با اومشورت كند.
پس سعي كنيد در مسايل اجتماعي تا آنجا كه ممكن است با زمان جلو برويد. زيرا كودك شما هرچه بزرگتر شود، به مشاورت، مصاحبت و همفكري شما بيشتر احتياج دارد؛ فراموش نكنيد كه مادر و همسر خوب بودن مكمل يكديگر هستند.
منبع:7 روز زندگي شماره (119)




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.