7 اثر شگفت انگيز آب بر سلامت

شما در بسياري از مواقع بدون اين که کاري انجام داده باشيد، احساس خستگي مي کنيد.علت اين خستگي ممکن است کمبود آب بدن باشد.آب باعث انتقال اکسيژن و ساير مواد غذايي به سلول هاي بدن مي شود و کمبود آن باعث اختلال در رسيدن اين مواد به سلول ها مي شود. اگر بدن شما به اندازه کافي پر آب باشد، قلب شما نيز مجبور نيست براي رساندن خون به نقاط مختلف بدن، با شدت بيشتري کار کند.
دوشنبه، 8 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
7 اثر شگفت انگيز آب بر سلامت

7 اثر شگفت انگيز آب بر سلامت
7 اثر شگفت انگيز آب بر سلامت


 






 

1-افزايش انرژي بدن
 

شما در بسياري از مواقع بدون اين که کاري انجام داده باشيد، احساس خستگي مي کنيد.علت اين خستگي ممکن است کمبود آب بدن باشد.آب باعث انتقال اکسيژن و ساير مواد غذايي به سلول هاي بدن مي شود و کمبود آن باعث اختلال در رسيدن اين مواد به سلول ها مي شود.
اگر بدن شما به اندازه کافي پر آب باشد، قلب شما نيز مجبور نيست براي رساندن خون به نقاط مختلف بدن، با شدت بيشتري کار کند.

2-حفظ تناسب اندام
 

اگربه دنبال کاهش وزن هستيد، بدانيد که آب باعث افزايش سوخت و سازبدن مي شود و باعث مي شود احساس سير بودن به شما دست دهد.بنابراين سعي کنيد به جاي نوشيدن نوشيدني هاي پرکالري، آب بنوشيد.
همچنين، چنان چه شما يک ليوان آب يخ بنوشيد، بدن شما بايستي اين آب را گرم کند؛ در نتيجه،مقداري از اين گرماي مورد نياز را ازسوزاندن چربي ها به دست مي آورد.

3-کاهش استرس
 

85 درصد بافت مغز را آب تشکيل مي دهد.به هنگام تشنگي، بدن و مغز براي انجام فعاليت هاي خود با فشار و استرس مواجه مي شوند.براي کاهش سطح استرس، هميشه به هنگام کار يک ليوان آب بر روي ميز خود داشته باشيد؛ و يا به هنگام ورزش، يک بطري آب به همراه داشته باشيد تا با استرس کمتري به فعاليت بپردازيد.

4-جلوگيري از گرفتن عضلات
 

نوشيدن آب باعث مي شود که عضلات کمتر دچار گرفتگي شوند و اکسيژن رساني کافي و پاک سازي سموم از آنها راحت تر انجام شود.همچنين آب به عنوان يک روان کننده در مفصل ها عمل مي کند.هنگامي که بدن شما آب کافي داشته باشد، مي توانيد با قدرت بيشتر و با مدت زمان بيشتري کارهاي بدني را انجام دهيد.

5-تغذيه پوست
 

خطوط ريز و شيارهاي پوست به هنگام کمبود آب، بيشتر و عميق تر مي شوند.نوشيدن آب باعث چاق تر شدن سلول هاي پوستي و کاهش چين و چروک و جوان کردن پوست مي شود.همچنين، آب، باعث بهبود بخشيدن به جريان خون در پوست مي شود و پوست را از وجود ناخالصي ها پاک مي کند و امکان تغذيه بهتر پوست را فراهم مي کند.

6-بهبود کارکرد دستگاه گوارش
 

آب نيز همانند فيبرها باعث بهبود کارکرد دستگاه گوارش مي شود.آب باعث تسهيل حرکت محتويات دستگاه گوارش در طول مسير آن مي شود.همچنين جذب بعضي از مواد معدني از دستگاه گوارش با کمک مولکول هاي آب انجام پذير است.

7-کاهش خطر ابتلا به سنگ هاي کليه و مثانه
 

با کاهش نوشيدن آب، خطر ابتلا به سنگ هاي مجراي ادراري افزايش مي يابد.آب باعث رقيق کردن نمک ها و مواد معدني موجود در ادرار مي شود و مانع از تشکيل کريستال هاي سنگ هاي مجراي ادراري مي شود.سنگ هاي کليه و مثانه در ادرار رقيق نمي توانند شکل بگيرند، بنابراين خطر ابتلا به اين عارضه هاي دردناک کاهش مي يابد.
منبع:napteam.com
منبع:دانشمند شماره556



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.