واقعيات عليه توهمات

بعد از پشت سرگذاشتن ترافيک معمول عصرگاهي تهران، از بزرگراه شهيد چمران وارد بزرگراه شهيد مدرس، سپس بزرگراه شهيد صدر مي شويم و در نهايت به کامرانيه مي رسيم. جالب اينکه ترافيک اين نقطه از شهر که در واقع بالاي شهر هم محسوب مي شود، از نقاط شلوغ وسط شهر چيزي کم ندارد هيچ، که اندکي هم سنگين تر است. با حسين فلاح دستيار کارگردان و برنامه ريز (پروژه تلويزيوني «تکيه بر باد» که توسط محمود معظمي براي شبکه تهران به مناسبت ماه
سه‌شنبه، 23 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
واقعيات عليه توهمات

واقعيات عليه توهمات
واقعيات عليه توهمات


 

نويسنده: مجتبي احمدي




 

روايتي از پشت صحنه مجموعه تلويزيوني «تکيه بر باد»
 

بعد از پشت سرگذاشتن ترافيک معمول عصرگاهي تهران، از بزرگراه شهيد چمران وارد بزرگراه شهيد مدرس، سپس بزرگراه شهيد صدر مي شويم و در نهايت به کامرانيه مي رسيم. جالب اينکه ترافيک اين نقطه از شهر که در واقع بالاي شهر هم محسوب مي شود، از نقاط شلوغ وسط شهر چيزي کم ندارد هيچ، که اندکي هم سنگين تر است. با حسين فلاح دستيار کارگردان و برنامه ريز (پروژه تلويزيوني «تکيه بر باد» که توسط محمود معظمي براي شبکه تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان کارگرداني مي شود) مدام در تماس هستيم. خانه اي سرنبش کوچه فرهاد در کامرانيه، محلي است که دستيار اول کارگردان، نشاني آن را به ما مي دهد. حضور چند ماشين فيلم برداري از سينه موبيل گرفته تا سرويس هاي پروژه بيش از نشاني کمک حال ماست تا بالاخره پس از يک سفر دو ساعته درون شهري به محل تصوير برداري اين مجموعه تلويزيوني برسيم.
پيمان شيرخاني مجري طرح اين سريال تلويزيوني اولين نفري است که به ما خوشامد مي گويد؛ مردي جوان با چهره اي خندان که در يک چشم برهم زدن از حال و احوال پروژه و چند و چون ماجراي توليد اين سريال تلويزيوني ما را مطلع مي کند، اما خيلي زود از محل تصويربرداري خارج مي شود تا به امور مربوطه رسيدگي کند. وارد اين خانه اعياني مي شويم که اگر چه قديمي است، با يک معماري خاص ساخته شده است، همچنان در حال رفت و آمد در محل تصويربرداري هستيم. محمود معظمي از دستيارش سکوت مي خواهد و همين مسئله توجه ما را جلب مي کند تا به پذيرايي بزرگ اين خانه اشرافي برويم. معظمي پشت مانيتور اعلام مي کند: صدا؟ (مهدي صالح کرماني صدابردار اعلام آمادگي مي کند) تصوير؟ (فريبرز سيگارودي مدير تصويربرداري OK مي دهد.)
محمود معظمي اعلام حرکت مي کند...
مهدي فخيم زاده (که به طور مشخص محل تصويربرداري فعلي منزل شخصيتي است که او ايفاگر آن است) وارد راهرو مي شود. او جلوي آيينه کلاه از سر برمي دارد و عاطفه (با بازي افسانه پاکرو) را صدا مي زند...
در محل پذيرايي افسانه پاکرو فرامرز قريبيان (با آن چهره آرام و محجوب هميشگي اش) نشسته اند. مهدي فخيم زاده وارد پذيرايي مي شود. [متعجب از ديدن فرامرز قريبيان...]
فخيم زاده: فکر نمي کردم به اين زودي شما رو ببينم!
فرامرز قريبيان: بالاخره شما همسر عاطفه هستيد و اين يک واقعيته که بايد اون رو پذيرفت.
افسانه پاکرو: عزيزم چاي مي خوري برات بريزم...
محمود معظمي اعلام کات مي دهد و براي دقايقي با مهدي فخيم زاده به گفت و گو مي پردازند. گويا فخيم زاده به جز ايفاي يکي از شخصيت هاي اصلي اين سريال، به عنوان مشاور کارگردان نيز با دستيار سال هاي پيش خود همکاري دارد.
فرصت خوبي است تا با عوامل اين سريال خوش و بشي داشته باشيم و اعلام خسته نباشيد کنيم. مهدي فخيم زاده و محمود معظمي پشت مانيتور پلان برداشتي را بازبيني مي کنند، با وجود فرصت کم تا ماه مبارک رمضان براي يک سريال سي قسمتي که تا کنون چهل درصد آن جلوي دوربين رفته، معظمي وسواس بسياري دارد. او که پس از کارگرداني چند تله فيلم و چند قسمت از مجموعه «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد»براي اولين بار ساخت يک سريال مناسبتي را تجربه مي کند، به خوبي از حساسيت و شرايط خاص ماه مبارک رمضان تلويزيون مطلع است. تکيه بر باد مجموعه ايست به قلم عباس نعمتي، طلا معتضدي و محمد محمود سلطاني و داستان دختري را روايت مي کند که پس از قبولي در دانشگاه از شيراز به تهران آمده است.
پلان برداشتي مجدداً ضبط خواهد شد... معظمي يک بار ديگر شرايط ميزانسن را با تجربه به حرکت دوربين توضيح مي دهد و اعلام حرکت، مجدداً پلان ضبط مي شود و اين بار با رضايت کارگردان محل دوربين براي ضبط اين پلان از زواياي ديگر نيز تغيير مي کند. محمود فوقاني، عکاس با تجربه سينما و تلويزيون از شرايط موجود حسن استفاده را مي کند و از مهدي فخيم زاده، فرامرز قريبيان و افسانه پاکرو مي خواهد در همان ميزانسن بمانند تا او نيز چند برداشت البته از جنس فريم داشته باشد.
مهدي فخيم زاده و فرامرز قريبيان با اينکه سال هاست در اين حرفه فعاليت مي کنند، اما هيچ گاه با يکديگر همبازي نبوده اند؛ دو جنس بازي مختلف که با هدايت محمود معظمي مي تواند جزو لحظات درخشان اين مجموعه محسوب شود. رفتارهاي حرفه اي اين دو بازيگر با سابقه سينما و تلويزيون مملکت مان پس از ضبط هر صحنه به غير از اينکه براي عوامل پشت صحنه اين سريال جذاب است مي تواند الگويي براي جوان ترها باشد.

واقعيات عليه توهمات

حميدرضا مهدوي:
 

«تکيه برباد» داستاني اجتماعي و پيامي اخلاقي دارد
 

حضور حميدرضا مهدوي، تهيه کننده اين سريال را که پيش از اين سابقه تهيه چند اثر ديگر از جمله سريال موفق «به دنيا بگوييد بايستد» را در کارنامه دارد، سر صحنه غنيمت مي شماريم و براي دقايقي با او هم کلام مي شويم.
او در خصوص ساخت اين مجموعه تلويزيوني در گفت و گو با «سروش» اظهار مي دارد: اين مجموعه مثل تمام آثار مناسبتي به شبکه ارائه شد؛ البته عباس نعمتي حدود دو سال، دو سال و نيم روي اين طرح کار کرده بود؛ تا اينکه در نهايت تلويزيون هم اين مجموعه را جزء يکي از آثار مناسبتي انتخاب کرد. تهيه کننده مجموعه تلويزيوني «تکيه برباد» در خصوص انتخاب محمود معظمي به عنوان کارگردان اين سريال مي گويد: پس از اينکه آثار اين کارگردان به خصوص چند قسمت از مجموعه هاي «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد» مورد بررسي قرار گرفت، متوجه شديم اين آثار مورد توجه مخاطب قرار گرفته و در واقع نمره قبولي گرفته اند. با همفکري و مشورت هايي که با مسئولان شبکه داشتيم، تصميم گرفتيم ايشان سريال «تکيه برباد» را کارگرداني کنند. از آنجا که جوان ترها هم بايستي فرصت حضور در آثار مناسبتي پيدا کنند، شبکه هم مجاب شد تا اين کارگردان جوان سکان دار اين مجموعه باشد. البته در اين راستا از تجربيات آقاي فخيم زاده هم در زمان نگارش و هم در زمان ساخت کار به عنوان مشاور کارگردان استفاده خواهد شد. به شکر خدا تا اينجا ما از روند کار راضي هستيم. ان شاء الله تا پايان اتفاقات خوبي در انتظار اين پروژه باشد.
او درباره انتخاب بازيگران سريال اضافه مي کند: در کل انتخاب بازيگران اين مجموعه هم يک کار گروهي بود. به نظرم انتخاب بازيگران اين مجموعه بجا و منطقي صورت گرفته است. ما تلاش مي کنيم بتوانيم نظر مخاطب و شبکه را که به ما اعتماد کرده است، جلب کنيم. همه گروه دست به دست هم داده اند تا قصه و نوع روايت آن به دل مخاطب بچسبد. اين سريال يک داستان اجتماعي دارد و يک پيام خوب اخلاقي از آن در نهايت منتج خواهد شد.
مهدوي در پايان در خصوص شرايط خاص توليد آثار مناسبتي به «سروش» مي گويد: با توجه به تجربه اي که من در طول ساخت اين مجموعه به دست آورده ام، بايد بگويم شبکه و مسئولان تلويزيون خودشان تمايل دارند تا توليد يک اثر تلويزيوني مناسبتي به موقع و سر فرصت کليد بخورد، اما شرايط و فعل و انفعالات ساخت يک اثر نيازمند زمان است. قاعدتاً سازمان و شبکه هم بايد منتظر باشند تا شرايط ساخت يک اثر مهيا شود. من فکر مي کنم اگر بود جه فراهم شود، ساخت آثار مناسبتي سرموعد اتفاق مي افتد و گروه سازنده روي کارشان تمرکز لازم را دارند. برنامه ريزي براي اين دست مسائل کار چندان مشکلي نيست، به هر حال فرايند تأمين بودجه و رسيدن آن به دست شبکه، يک فرايند زمان بر است، به همين دليل ساخت آثار متأسفانه به تعويق مي افتد . ان شاء الله اگر در اين خصوص برنامه ريزي هاي بهتري بشود و آثار در زمان موعد کليد بخورند و گروه سازنده فرصت کافي در اختيار داشته باشند، قطعاً روي بحث کيفي کار تأثير مثبت خواهد داشت. ما به اين سريال اميدوار هستيم و احساس ما اين است که مي توانيم نظر مخاطبان را جلب کنيم.
از تهيه کننده جدا مي شويم تا او در مدت حضورش سرصحنه با عوامل کار خوش و بش داشته باشد.

مهدي فخيم زاده
کار کردن با فرامرز قريبيان را دوست دارم
 

اصولاً کار گروه توليد يک مجموعه مناسبتي که در يک زمان کوتاه به اجبار مي بايستي هماهنگي هاي لازم را در خصوص محل هاي تصويربرداري و... انجام دهند کار چندان راحتي نيست. چهره خسته مجيد بابايي، مدير توليد باسابقه اين مجموعه که آثار مختلف سينمايي و تلويزيوني را در کارنامه توليدي اش دارد، نشان از آن دارد که مجموعه مناسبتي «تکيه برباد» اثري با پروداکشن سخت است. بابايي به «سروش» مي گويد: با اينکه زمان کافي در اختيار ما نيست و اين مجموعه موقعيت هاي زيادي دارد و سبک روايت قصه طوري است که به فضاهاي متعدد واقعي نيازمند هستيم تمام تلاشمان را به کار مي بنديم تا سرفرصت و با برنامه ريزي، محل هاي تصويربرداري مورد نظر گروه را هماهنگ کرده و در اختيار پروژه قرار دهيم. خدا را شکر تا اينجاي کار طبق برنامه ريزي پيش رفته ايم و بدون نقصان و کشتن زمان همگام با گروه کارگرداني پيش رفته ايم و اميدوار هستيم تا پايان بتوانيم از پس اين کار برآييم. پس از محل تصويربرداري فعلي، نزديک به همين مکان در کامرانيه يکي، دو روزي کار خواهيم کرد تا در نهايت به محل تصويربرداري در خيابان شريعتي برسيم. نقص فني در برق منطقه باعث مي شود براي مدتي کوتاه، کار ضبط با نقصان همراه شود. در اين زمان محمود معظمي به سراغ فيلم نامه مي رود تا صحنه بعدي و نمابندي اش را مرود بررسي قرار دهد. برادران سيگارودي در مورد محل کاشت دوربين مذاکره مي کنند. مهدي فخيم زاده و فرامرز قريبيان نيز از فرصت استفاده مي کنند و به کنار استخر خالي از آب حياط ساختمان که مکاني خوش آب و هواست، مي روند تا براي مدتي کوتاه به دور از هياهوي توليد روي کارشان متمرکز باشند و... به سراغ آن ها مي روم تا براي مدتي با اين دو بازيگر بزرگ سينما و تلويزيون هم کلام شوم. با فرامرز قريبيان که سال گذشته سريال «باغ شيشه اي» را با مهدي مظلومي کار کرده، مدتي همکلام مي شويم. از شرايط توليد و وضعيت اين روزهاي سينما و تلويزيون سخن مي گوييم، اما نام تمام اين گفت و شنودهاي صميمانه با اين هنرمند دوست داشتني مصاحبه نيست؛ چون فرامرز قريبيان سال هاست عهدي با خودش دارد و براي هر گونه گفت و گوي رسانه اي عذرخواهي مي کند. از مهدي فخيم زاده که اخيراً سريال «ساختمان85» را در شبکه دو سيما در حال پخش دارد دعوت مي کنيم تا در مقام بازيگر و مشاور کارگردان اين پروژه با ما دقايقي همکلام شود.
او که حدود ده، دوازده سال است به غير از داوود ميرباقري جلوي دوربين کارگرداني ديگر نرفته است و تنها در ساخته هاي خودش ايفاي نقش کرده، مي گويد: محمود معظمي را من از سال ها پيش و از کلاس هاي بازيگري مي شناسم. او خيلي علاقه مند بود که وارد کارهاي پشت صحنه بشود، يادم مي آيد که خودم اولين بار او را به سامان مقدم معرفي کردم. مدتي با او کار کرد تا اينکه بيايد و دستياري مرا در سريال «حس سوم» بر عهده بگيرد، هفت هشت ده تا کار کرده بود. اين نشان از آن دارد که ايشان چقدر هيجان کار داشته است. در سريال «بي صدا فرياد کن» هم با ما بود، تا اينکه خودش چند تله فيلم و سريال، ساخت و من هم کارهايش را دنبال مي کردم و چند قسمت از سريال «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد» را که من نديده بودم آورد و من ديدم و حس کردم در طول اين سال ها با چند قسمت از اين مجموعه او به مرز پختگي رسيده است. ديدم که نمابندي خوبي را روي کارهايش اعمال مي کند. براي اين مجموعه، طرح خوبي را از عباس نعمتي آوردند. من خواندم، از همان ابتدا با خواندن طرح از شخصيت خوشم آمد. هر شخصيتي به من نمي خورد. اين شخصيت (نادرمحسنيان) خصوصيات ويژه اي داشت که من همان ابتدا از آن خوشم آمد و قرار شد آن را من بازي کنم. بچه ها شروع کردند به نوشتن و مرحله به مرحله ما در جريان کار قرار گرفتيم تا اينکه در نهايت ساخت اين کار آغاز شد.
مهدي فخيم زاده در خصوص حضور فرامرز قريبيان در اين مجموعه تلويزيوني مي گويد: حضور ايشان در اين مجموعه بسيار مغتنم است. من در دهه پنجاه وارد سينما شدم و اگر اشتباه نکنم ايشان هم در همان سال ها وارد اين عرصه شدند. با تمام اين اوصاف در تمام اين سال ها ما هرگز با هم همکاري نکرديم؛ گر چه خيلي با هم دوست بوديم و من به ايشان ارادت دارم ايشان به من محبت دارند؛ ولي هيچ وقت فرصت نشد در کنار هم باشيم. يکي از مزاياي اين کار براي من بازي در کنار ايشان است.
فرامرز قريبيان در اين سريال ايفاگر شخصيت تراب نژاد است که يک دادستان است و...
اين بازيگر - کارگردان سينما و تلويزيون ادامه مي دهد که من سال ها قبل با کارگردان هاي مختلف کار مي کردم، اما الان حدود شانزده هفده سال است که ديگر اين کار را انجام نمي دهم. با کارگردانان بسياري از جمله جمشيد حيدري، محمد علي سجادي، کامران قدکچيان و... کار کردم؛ بعد از سال ها ديگر ترجيح دادم کمتر در کارهاي مختلف حضور داشته باشم. علت اصلي اين مسئله هم اين بود که حضور من سرصحنه يک جور ناامني براي کارگردان آن اثر ايجاد مي کرد. شما مي دانيد بين تهيه کننده و کارگردانان گاهي کشمکش و مجادله پيش مي آيد و هميشه حضور يک کارگردان ديگر سر صحنه باعث مي شود يک جانشين وجود داشته باشد؛ يعني اگر خداي نکرده سرکاري دعوا بشود و منجر به تعويض کارگردان بشود، يک کارگردان حاضر و ناظر در آن کار حضور دارد که به سرعت مي تواند جايگزين شود. اين مسئله يک جور احساس ناامني ايجاد مي کرد و به همين دليل من اذيت مي شدم (اگر چه هيچ گاه در اين شرايط کارگرداني ادامه کار را نمي پذيرفتم، اما حس مي کردم اين احساس در کارگردان هاي ديگر هم وجود دارد؛ به همين دليل با خودم گفتم خر ما از کرگي دم نداشت اما سر کار داوود ميرباقري ماجرا فرق مي کرد، شأن ايشان فرق مي کرد، جايگاه حرفه اي شان بسيار متفاوت است و وقتي به من پيشنهاد بازي در «مختارنامه» را دادند با خودم گفتم خوب است که يک کار تاريخي بدون دغدغه کارگرداني را تجربه کنم.
او در خصوص کارگرداني سريال «تکيه برباد» و نقش خودش به عنوان مشاور کارگردان مي گويد: خود محمود به لحاظ کارگرداني و طراحي ميزانسن کارگرداني پخته و کار بلد است و من تنها در بخش هايي از کار به خصوص در زمان نگارش فيلم نامه به او مشاوره دادم در واقع اين عنواني بود که شبکه به ما داد و اگر هم نمي داد من با محمود در اين کار همفکري مي کردم
او درباره اولين تجربه حضورش در يک سريال مناسبتي مي گويد: اين دست کارها فشار زيادي را روي عوالم به خصوص عوامل پشت دوربين مي آورد. اين فشار روي هنرپيشه ها کمتر است چون آن ها شايد در فواصل کار بتوانند استراحت کنند، اما بقيه گروه با کار روزي شانزده، هفده ساعت واقعاً فشار زياد را متحمل مي شوند. ممکن است در شرايطي خاص يک يا دو روز بتوان با اين وضع کار را تحمل کرد، اما سه ماه، سه ماه و نيم کار کردن واقعاً سخت و طاقت فرساست؛ ضمن اينکه سه ماه، سه ماه و نيم زمان، براي کار سي قسمتي بسيار کم است و اين فشار به خود محمود و گروه مي آيد.
فخيم زاده در مورد قصه سريال «تکيه برباد» مي گويد: به نظرم اين سريال قصه بسيار خوبي دارد، وجه اجتماعي و اخلاقي قصه مطمئنا مي تواند نظر مخاطب را در شب هاي ماه مبارک رمضان جلب کند. اين مجموعه آرزوها و توهمات انسان ها در زندگي و واقعيت هاي زندگي را به تصوير مي کشد. به اعتقاد من «تکيه برباد» مي تواند نظر تماشاگرش را جلب کند. گروه انتظار مهدي فخيم زاده را مي کشند و ما بيش از اين وقت او را نمي گيريم.

محمود معظمي:
*نمي گذاريم کيفيت قرباني سرعت شود
 

محمود معظمي، پلان جديد برداشتي از همان صحنه قبلي را با مهدي فخيم زاده و فرامرز قريبيان بررسي مي کند. ميزانسن مورد نظرش را با بازيگر مطرح مي کند و از مهدي فخيم زاده مي خواهد خنده اش را از پلان قبلي حفظ کند. وقتي که از جا برمي خيزد و از قريبيان جدا مي شود، او را به سمت خود فرا مي خواند و... پس يک تمرين بلافاصله گروه آماده مي شوند و براي ضبط، بر خلاف نظر بسياري که معتقد هستند در آثار مناسباتي به خاطر زمان محدود وسواس ها از بين مي رود، در اين مجموعه نه مدير تصويربرداري از کوچک ترين موردي از جمله نور کم، سايه و... مي گذرد و نه صدابردار از کوچک ترين صدا سرصحنه به راحتي عبور مي کند. پس از يکي دو برداشت و با تأييد نهايي کارگردان، گروه براي ضبط پلان بعدي آماده مي شود.
فرصت خوبي است تا با کارگردان جوان اين مجموعه تلويزيوني که اين کار مي تواند سکوي پرتاب مهمي در کارنامه اش محسوب شود، گپ و گفتي بزنيم. به گوشه اي از اين لوکيشن وسيع مي رويم تا دقايقي با او هم کلام شويم. محمود معظمي، کارگردان سريال «تکيه برباد» در خصوص چند و چون ساخت اولين سريال مناسبتي اش براي شبکه تهران مي گويد: من پس از ساخت بيست و هفت قسمت از مجموعه تلويزيوني «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد»، يک تله فيلم به نام «خانه کاغذي» به تهيه کنندگي آقاي عفيفه براي سيما فيلم کار کردم که التبه هنوز پخش نشده است و يک تله فيلم ديگر نيز به سفارش شبکه تهران در مورد بحث هدفمندي يارانه ها کار کردم که البته آن کار به پخش رسيد. همزمان با همين کار صحبت هاي ساخت اين سريال هم بود، اين کار که نوشته آقاي عباس نعمتي بود، در نهايت به من پيشنهاد شد و از سوي مسئولان شبکه تهران تصميم گرفته شد من در خدمت اين پروژه باشم . تمام تلاش و تمرکز من و گروه بر اين است که يک اثر خوب و متفاوت براي ايام ماه مبارک رمضان ارائه بدهيم. حضور آقاي فخيم زاده، استاد من که در اين سريال به عنوان مشاوره و يکي از بازيگران اصلي حضور دارند و آقاي قريبيان، يک دلگرمي خاص براي ماست تا بتوانيم مخاطبان را در شب هاي ماه مبارک رمضان راضي کنيم.
ما تا اينجاي کار از ترکيب بازيگران با تجربه و پيشکسوت در کنار جوان تر ها جواب خوبي گرفتيم. محمود معظمي کارگردان سريال «تکيه برباد» ادامه مي دهد: ما دوست داريم اثري جذاب و پر مخاطب را ارائه دهيم. سرعت کار ما به هيچ وجه روي کيفيت کار تأثير گذار نبوده تلاش مي شود با نگاه درست و ريزبيني، مراحل مختلف کار را مد نظر قرار بدهيم. وسواس هميشه گريبانگير ما هست و خيلي سخت است بخواهيم به خاطر شرايط توليد و زمان کم، از آنچه بايد، ناديده گذر کنيم. اگر چه به خاطر زمان کم مجبور هستيم اين وسواس را در کل کار تقسيم کنيم، اما شما شک نکنيد من در تمام لحظات با حساسيت خاص خودم که در کارهاي قبلي هم داشته ام کار مي کنم و به هيچ وجه از صحنه اي که راضي نيستم عبور نمي کنم و در نهايت من و گروه توليد مطمئن هستيم با اين سرعت، قطعاً سريال در زمان مقرر خودش با کيفيت مطلوب حاضر مي شود.
معظمي مي گويد: سريال «تکيه برباد» اثري موقعيت با قصه اي جذاب است که به هيچ وجه از محل تصويربرداري ثابت بهره نمي برد. قصه ما ريتم تندي دارد و همين مسئله شايد سرعت ما در توليد را کم کند؛ ولي با برنامه ريزي و تقسيم بندي هايي که انجام مي دهيم تلاش مي کنيم اين سرعت روي کيفيت تأثير نگذارد.
او در خصوص قصه سريالش مي گويد: به نظرم قصه به خاطر پيچيدگي هايش بسيار جذاب خواهد بود. ما در تمام لحظات اين سريال شاهد تعليق هايي خواهيم بود که تماشاگر را معطوف خودش خواهد ساخت. ضمن اينکه ساختمان و چارچوب داستان ما بسيار نو و متفاوت است که البته بايد اجازه بدهيم در آينده مخاطب راجع به آن صحبت کند. تلاش تهيه کننده، من و عوامل توليد اين سريال رسيدن به اثري مطابق با سليقه مخاطب ايراني است.
او در خصوص حضور مهدي فخيم زاده در کارش به «سروش» مي گويد:آقاي فخيم زاده که هميشه به من لطف داشتند. من سمت شاگردي و دستياري ايشان را داشته ام و انصافاً ايشان هميشه به چشم يک حامي به شاگردانشان نگاه مي کنند. واقعاً در اين سريال ايشان بدون هيچ چشمداشتي با خلوص نيت دعوت به همکاري مرا پذيرفتند و با انرژي کامل در اين پروژه حاضر مي شوند. اميدوار هستيم با حضور ايشان و آقاي قريبيان و ديگر عوامل خجالت زده مخاطبمان نشويم

افسانه پاکرو:
*دوست داشتم نقش دختر آقاي قريبيان را بازي کنم
 

حسين فلاح دستيار اول کارگردان با اعلام آمادگي گروه، از محمود معظمي مي خواهد تا براي ضبط پلان بعدي پشت دوربين (مانيتور)برود و ما مجبور هستيم از او جدا شويم، گويا افسانه پاکرو در اين پلان حضور ندارد و مي تواند در مورد شخصيت عاطفه، دومين همکاري اش با فرامرز قريبيان (پس از فيلم «روياي خيس») و بازي در دومين مجموعه مناسبتي پس از سريال «در مسير زاينده رود» (حسن فتحي) با «سروش» صحبت کند
به او مي گويد: من شخصيت عاطفه را در اين سريال بازي مي کنم که يک شخصيت متفاوت با هر آن چيزي است که تا به حال از من ديده ايد. عاطفه دختري است در سن و سال خودم که در شيراز زندگي مي کند و به دلايلي به تهران مي آيد و برايش اتفاقاتي رخ مي دهد که اجازه بدهيد در زمان پخش، مخاطب آن را دنبال کند.
افسانه پاکرو در خصوص بازي کنار فرامرز قريبيان و مهدي فخيم زاده مي گويد: کار کنار اين بزرگان براي هر بازيگر جواني يک افتخار محسوب مي شود. من پيش از اين با آقاي قريبيان در فيلم سينمايي «روياي خيس»همبازي بودم و خيلي دوست داشتم روزي نقش دختر ايشان را هم بازي کنم.
چند بار شرايط مهيا شد تا من دوباره تجربه کار کنار ايشان را به دست بياورم. اما هر بار به دلايلي اين همکاري ميسر نمي شد تا سريال «تکيه برباد»، اينجا هم بسيار خوشحال هستم که بيشترين بازي را با آقاي فخيم زاده و آقاي قريبيان دارم و مي توانم تجربه هاي خوبي را در اين عرصه به دست بياورم با ضبط يکي از پلان هاي اين صحنه که مهدي فخيم زاده و فرامرز قريبيان در آن بازي داشتند، دستيار کارگردان به سراغ افسانه پاکرو مي آيد تا کارگردان توضيحات صحنه بعدي را به او و ديگر بازيگران آن صحنه بدهد. در اين مجموعه تلويزيوني بازيگران ديگري چون شهرام عبدلي، بهزاد خداويسي، شراره دولت آبادي، محمد مهدوي، نگين معتضدي و... نيز حضور دارند و قرار است به زودي چند بازيگر اصلي نيز به اين پروژه اضافه شوند.
منبع: نشريه سروش شماره 1487.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.