بازي «جداکن»

ـ حبوبات را در سيني بريزيد و از کودک بخواهيد حبوبات زرد رنگ را جدا کند، سپس چسب و مقواي سفيد را به او بدهيد تا با استفاده از آنها يک شکل زرد رنگ مثل گل، خورشيد، سيب يا ...درست کند. ـ اجازه دهيد کودک در اين انتخاب فعال باشد، تصميم بگيرد و از خلاقيت خود استفاده کند. اين فعاليت ها به او کمک مي کند در آينده قدرت تصميم گيري داشته باشد. هرگز او را محدود يا سرکوب نکنيد و کار او را بد و زشت تعريف نکنيد.
يکشنبه، 20 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازي «جداکن»

 بازي «جداکن»
بازي «جداکن»


 






 
هدف: آشنايي با رنگ زرد، مفهوم طبقه بندي و جداسازي براساس خصوصيت اشياء
وسايل مورد نياز: حيوانات رنگي (لوبيا، عدس، ماش، لپه)، چسب، مقواي سفيد

اجراي بازي:
 

ـ حبوبات را در سيني بريزيد و از کودک بخواهيد حبوبات زرد رنگ را جدا کند، سپس چسب و مقواي سفيد را به او بدهيد تا با استفاده از آنها يک شکل زرد رنگ مثل گل، خورشيد، سيب يا ...درست کند.
ـ اجازه دهيد کودک در اين انتخاب فعال باشد، تصميم بگيرد و از خلاقيت خود استفاده کند. اين فعاليت ها به او کمک مي کند در آينده قدرت تصميم گيري داشته باشد. هرگز او را محدود يا سرکوب نکنيد و کار او را بد و زشت تعريف نکنيد.
ـ کاردستي اش را به صورت کارت پستال در آوريد و از او بخواهيد به هرکس که دوست دارد هديه بدهيد.
ـ او را تشويق کنيد تا در يخچال ميوه هاي زرد را پيدا کنيد و براي شما بياورد.
ـ با آرامش در کنار هم ميوه ها را برش ديد و دانه هاي آنها را با هم مقايسه کنيد. اجازه دهيد کودک پوست ميوه ها را لمس کند و درباره ي جنس آنها به شما توضيح دهد. (مثل پوست ليموشيرين و سيب زرد)،ا و را به سمت صحبت هاي هدف دار هدايت کنيد.
منبع: مجله 7 روز زندگي شماره 101



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.