امروز بدانيم تا فردا حسرت نخوريم

آيا مي دانيد کودک شما از سه ماهگي مي تواند شروع به خواندن کند؟ آيا مي دانيد در هر ثانيه، ده ها هزار ارتباطات عصبي در مغز کودک شما ساخته مي شود؟ آيا مي دانيد که مجموع دريافت هاي کودک در دو تا سه سال اول زندگي، به تنهايي بيش از تمام سنين باقيمانده ي عمر است؟
دوشنبه، 28 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امروز بدانيم تا فردا حسرت نخوريم

امروز بدانيم تا فردا حسرت نخوريم
امروز بدانيم تا فردا حسرت نخوريم


 






 
آيا مي دانيد کودک شما از سه ماهگي مي تواند شروع به خواندن کند؟ آيا مي دانيد در هر ثانيه، ده ها هزار ارتباطات عصبي در مغز کودک شما ساخته مي شود؟
آيا مي دانيد که مجموع دريافت هاي کودک در دو تا سه سال اول زندگي، به تنهايي بيش از تمام سنين باقيمانده ي عمر است؟
آيا مي دانيد...
امروز در کشور ايران علاوه بر والدين، بعضي از ارگان هاي دولتي نيز به کودکان چند ماهه تا شش ساله توجه خاصي دارند، چرا که به اهميت اين دوران سني پي برده اند و مي دانند در اين سن کودکان بيشتر از تمام عمر خود مي توانند فراگيري داشته باشند.
پروفسور «Tizer» محقق و روانشناس کودک مي گويد:«تا سن پنج سالگي، نود درصد از حافظه ي کودکان به تکامل مي رسد و کودکي که در اين سن حافظه اش پرورش داده شود در آينده يادگيري سريع تري نيز خواهد داشت.» يکي از روش هاي پرورش حافظه ي کودکان، آموزش زبان هاي مختلف است. کودک تا سن پنج الي شش سالگي مي تواند تا هفت زبان مختلف را بياموزد بدون اين که اختلالي در يادگيري و آموزش زبان هاي ديگر به وجود آيد. آموزشي که در اين سن داده مي شود به حافظه ي بلندمدت کودک سپرده شده و مانند زبان مادري خواهد بود. طبق بررسي و تحقيق پروفسور«Tizer» انسان در پنج سال اول زندگي خود در هر ثانيه، ده ها هزار ارتباطات عصبي « Synaptic- connection» در مغزش ساخته مي شود که باعث افزايش و گشايش حجم و ظرفيت يادگيري او خواهد شد.زود آموختن کودک باعث مي شود هم زمان بتواند بخواند و صحبت کند که اين تأثير بسياري در اعتماد به نفس او دارد و تا سال هاي متوالي از آن بهره مند خواهد شد. تحقيقات نشان مي دهد، کساني که در سنين پايين شروع به خواندن و نوشتن کرده اند؛ ضريب هوشي بالاتري داشته و تندخوان هستند، هم چنين موفقيت شان در جامعه بيشتر است.
دکتر Tizer مي گويد: «کودک از سن سه ماهگي که حرکات را تشخيص مي دهد، قادر به يادگيري است و هر چيز را که مي بيند و مي شنود به حافظه ي بلندمدت خود مي سپارد.
تحقيقات ثابت کرده بهترين زمان آموزش قبل از ورود به دبستان و بهترين آموزش در منزل توسط والدين است، چرا که کودک از توجه پدر و مادر لذت مي برد و هر آموزشي را به صورت بازي و تفريح به راحتي مي پذيرد. در نتيجه بهتر است در اين زمان کودک را با کتاب آشنا کنيد و خواندن و نوشتن را به او بياموزيد.
امروزه ندانستن زبان انگليسي براي جامعه ي ما ايجاد مشکل کرده است، پس با در نظر گرفتن توانايي يادگيري کودکان در سنين قبل از ورود به دبستان و نياز روزافزون به زبان انگليسي و تأثير آن در آينده ي کودکان، چرا آموزش زبان انگليسي را به تأخير انداخته و نتيجه ي مثبت آن را ناديده مي گيريم. در سنين کودکي هر چه فرد آموزش مي بيند، به حافظه ي بلندمدت خود مي سپارد و مانند زبان مادري به آن مسلط خواهد شد. کودک توانايي انتخاب ندارد و شما والدين هستيد که با پرورش صحيح و به موقع باعث شکوفا شدن استعدادهاي او مي شويد و آينده ي بهتري را برايش تضمين و برنامه ريزي مي کنيد.
آموزشي که در کودکي فراگرفته مي شود
مانند نقشي است که بر سنگ باقي مي ماند
منبع:7روز زندگي، شماره 121.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.