آسیب‌های گوناگون شبکه اینترنت (1)

آسیب‌های گوناگون شبکه اینترنت (1)

انسان از بدو شروع به حیات خود به دنبال ارتباط با جهان هستی بود و با هر وسیله ارتباطی سعی می‌کرد از وقایع موجود در این عالم مطلع گردد. به مرور زمان کم کم انسان پیشرفت کرد و با اتفاقات جدیدی از این دنیا روبرو گردید. انسان از وسایل گوناگونی برای اطلاع از اوضاع هستی استفاده کرد، یکی از مهم‌ترین این وسایل که در نیمه دوم قرن جدید شروع به کار کرد شبکه جهانی اینترنت است، با ورود این شبکه بسیار پیچیده به دنیا زندگی انسان‌ها بطور اساسی تغییر کرد. در ابتدا تصور
دوشنبه، 2 مرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آسیب‌های گوناگون شبکه اینترنت (1)

آسیب‌های گوناگون شبکه اینترنت (1)
آسیب‌های گوناگون شبکه اینترنت (1)

نویسنده: احمدرضا کیوانفر
منبع اختضصاصی: راسخون



 
آسیب‌های گوناگون شبکه اینترنت (1)

چکیده

انسان از بدو شروع به حیات خود به دنبال ارتباط با جهان هستی بود و با هر وسیله ارتباطی سعی می‌کرد از وقایع موجود در این عالم مطلع گردد. به مرور زمان کم کم انسان پیشرفت کرد و با اتفاقات جدیدی از این دنیا روبرو گردید. انسان از وسایل گوناگونی برای اطلاع از اوضاع هستی استفاده کرد، یکی از مهم‌ترین این وسایل که در نیمه دوم قرن جدید شروع به کار کرد شبکه جهانی اینترنت است، با ورود این شبکه بسیار پیچیده به دنیا زندگی انسان‌ها بطور اساسی تغییر کرد. در ابتدا تصور می‌شد که انسان با استفاده از این شبکه به راحتی به هر جایی که بخواهد سفر می‌کند و همچنین سیر و گردش اخبار و اطلاعات و تبادل فرهنگ‌ها بصورت شفاف صورت می‌گیرد، ولی بعد از مدتی آسیب‌های این شبکه خود را به دنیا نشان داد. شما با دقت در این شبکه در می‌یابید کسانی که استفاده بسیاری از این شبکه می‌کنند مورد هجوم خطرات گوناگونی قرار می‌گیرند. یکی از این آسیب‌ها اعتیاد پیدا کردن به آن است، اگر یک روزی این شبکه به طور کامل قطع گردد چه اتفاقی برای بشریت رخ خواهد داد آیا تمام فعالیت‌های بشر مختل خواهد شد؟ شما وقتی وارد این شبکه عظیم می‌شوید، مورد هجوم سایت‌های فراوان مبتذل و مستهجل قرار می‌گیرید، که به شدت نوجوانان ما را مورد حمله قرار می‌دهند. از دیگر ماجراها در این شبکه جاسوسی اطلاعاتی است که بصورت گسترده صورت می‌گیرد و دزدی اینترنتی و هک کردن سایت‌ها از این موارد است. بعضی می‌گویند ما از سایت‌های علمی استفاده می‌کنیم، در جواب باید گفت این طور نیست که شما به راحتی وارد این سایت‌ها گردید بلکه با کد و رمز مواجه می‌شویم و آنها به هر کسی اجازه ورود به اطلاعات این سایت‌ها را نمی‌دهند. از دیگر آسیب‌ها وجود گروه‌ها و نهادها گوناگونی است که به دنبال ترویج تفکرات انحرافی خود و ترویج فرهنگ هرزه گری و به اعتیاد کشاندن و مبتذل کردن جوانان هستند. متاسفانه با شروع فعالیت‌های شبکه اینترنت یکی از برنامه های اساسی آن مقابله با دین اسلام ناب بوده است، سایت‌های فراوان با اقدامی هماهنگ حملات خود را به مبانی اسلام آغاز می‌کنند و سعی در بد جلوه دادن فرهنگ غنی آن را دارند و مدام به دنبال پروژه اسلام هراسی هستند. از دیگر وقایع موجود در این شبکه کنترل و رصد تمام اتفاقات دنیا می‌باشد، وقتی انسان وارد این شبکه می‌شود با یک محیط خطرناک و آلوده مواجه می‌گردد و شما می‌بینید که تمام حرکات و فعالیت‌ها توسط افراد مخفی زیر ذره بین قرار می‌گیرد. یکی از ایرادات والدین این است که به سوالات جنسی بچه های خود به طور مناسب جواب نمی‌دهند، اینجا است که به اینترنت و سایت‌های مستهجن آن پناه می‌برند. یکی از آسیب‌های غیر اخلاقی این شبکه این است که وقتی نوجوان وارد آن می‌شود یک سری اعمال منافی عفت را مشاهده می‌کند که بسیار طولانی و لذت بخش به تصویر کشیده می‌شود در نتیجه او به دنبال کپی کردن از این اعمال است و می‌خواهد به نهایت لذت بردن جنسی از جنس مخالف خود برسد، در این حالت است که تمام کارهای را که در سایت دیده است عینا تکرار می‌کند، ولی خبر ندارد که اولا این اعمال واقعی نیست و ثانیا انجام این حرکات آسیب‌ها و خطرات جبران ناپذیری را بر او وارد خواهد کرد.
حالا آدمی برای در امان ماندن از این آسیب‌ها چکار باید انجام دهد؟ انسان باید کمتر وارد این شبکه گردد و فقط در موارد لزوم از آن بهره بگیرد و کاری کند که اعتیاد به آن پیدا نکند و به نوجوانان خود طریقه استفاده منطقی از این شبکه را آموزش و با وقایع موجود آن‌ها را آشنا کنیم و بدانیم که این شبکه محیطی شفاف و آرام برای جستجو و پرسه زدن در آن نیست و به خود اجازه وارد شدن در هر سایتی را ندهیم. سعی کنیم از ساعات حضور خود در اینترنت بکاهیم و کمتر خود را وابسته به آن کنیم، سعی کنیم از شبکه اینترنت برای برنامه های علمی و فرهنگی استفاده کنیم، بدون دلیل و برنامه اصلا وارد این شبکه نشویم و بدانیم که او ما را به طرف خود می‌کشاند و گمراه می‌کند. بدانیم شبکه اینترنت محل سالمی برای بازی و تفریح و پر کردن اوقات فراغت نیست. مواظب پیام‌های وارد شده به ایمیل خود باشیم و بدانیم یکی از ابزارهای گمراه کردن انسان‌ها همین پیام‌ها هستند.
کلید واژه : اینترنت – آسیب‌ها- معایب – مجازی- نوجوانان

مقدمه :

یکی از مهم‌ترین وسایل ارتباط جمعی که توسط بشر در این قرن اخیر کشف شده است استفاده از دنیای مجازی توسط شبکه جهانی اینترنت است. انسان‌ها در قرن بیستم از لحاظ علمی خیلی پیشرفت کرده‌اند که اصلا قابل قیاس با گذشته نیست، در قدیم مردم برای اطلاع از اوضاع دیگر شهرها و ملت‌ها به سفر می‌رفتند و یا پیک می‌فرستادند، ولی با رشد علمی در قرن جدید به مرور روزنامه و بعد رادیو و تلویزیون وارد عرصه خبر رسانی گردید. امروز قابلیت‌های دیگر وسایل ارتباط جمعی اصلا یارای رقابت با شبکه اینترنت را ندارد، شما تنها با چند کلیک کردن به هر کجایی که بخواهید سفر می‌کنید و از اوضاع و اخبار آن مطلع می‌شوید. با آمدن این شبکه در ابتدا تصور می‌شد که سیر اطلاعات و ارتباطات در آن به صورت شفاف و منطقی صورت می‌گیرد، ولی به مرور زمان اتفاقات دیگری صورت گرفت که با اهداف اولیه تاسیس این شبکه هم خوانی نداشت. وقتی که انسان وارد این شبکه می‌شود با یک فضای مبهم و آلوده مواجه می‌شود، اگر هم در دام سایت‌های غیر اخلاقی و انحرافی و ... آن بیفتد، بیرون آمدن از گرداب آن بسیار دشوار خواهد بود. بنده در این مقاله بنا دارم که آسیب‌ها و اثرات نا مطلوب استفاده از شبکه اینترنت را مورد بررسی قرار دهم، تا بدین وسیله ملاحظه کنیم که اثرات مثبت این شبکه بیشتر است و یا نقاط منفی آن. انشاء اله بنده بتوانم در حد توان این موضوع را مورد بحث قرار دهم و این مقاله مورد نگاه مثبت جامعه واقع شود.

آسیب‌های گوناگون شبکه اینترنت :

انسان در این چند دها اخیر از احاظ علمی خیلی رشد کرده است، مخصوصا در این پنجاه سال اخیر سرعت پیشرفت علمی زیاد شده است. انسان را با ماشین شروع کرد و به مرور به فکر قطار و تلویزیون و تلفن و هواپیما افتاد، کم کم سرعت این رشد علمی تندتر شد. یکی از عجیب‌ترین پیشرفت‌های بشر در این چند دهه اخیر تاسیس شبکه اینترنت است که اصلا این سیستم قابل قیاس با دیگر پیشرف های علمی نیست. شما پشت کامپیوتر شخصی خود در منزل می‌نشینید و با زدن چند کلید با تمام جهان مرتبط خواهید شد، شما به راحتی می‌توانید در فضای مجازی به یک مغازه سوپر مارکت و یا یک سایت شرکت تجاری و یا یک بانک وارد شوید و به فعالیت بپردازید، شما می‌توانید یه یک قاره دیگر آن هم با پنج هزار کیلومتر دورتر سفر کنید و با وارد شدن به سایت مورد علاقه خود کار مورد نظر را انجام دهید و بر گردید. این بزرگ‌ترین پیشرفت تکنولوژی در این سه دهه اخیر است. وقتی یک انسان غیر حرفه ای وارد شبکه اینترنت می‌گردد و وارد سایت‌های مختلف می‌گردد و از آخرین اخبار علمی، اقتصادی، هنری، سیاسی، ورزشی مطلع می‌گردد، از لحاظ او این فعالیت بسیار جالب است، ولی این ظاهر شبکه اینترنت است و قضییه به این سادگی نیست و به همین جا ختم نمی‌شود، بلکه آسیب‌های و خطراتی در کمین ما نشسته و ما را تهدید می‌کنند.
آسیب‌های روانی در استفاده غیر اصولی از اینترنت :

وسواس فکری :

یکی از آسیب‌هایی که انسان در اثر استفاده زیاد و بی رویه از شبکه اینترنت به آن دچار می‌شود وسواس است. وقتی انسان مثلا برای شستن ظرف‌های داخل آشپز خانه اقناع نمی‌شود و مدام می‌خواهد چندین بار آن‌ها را بشوید تا باور کند که آن‌ها تمیز شده‌اند به این فرد می‌گویند وسواس دارد. در شبکه اینترنت هم عین این ماجرا تکرار می‌شود، یعنی وقتی یک کاربر در روز اوقات زیادی را برای وارد شدن در این شبکه سپری کند کم کم به وسواس دچار می‌شود و مدام می‌خواهد وارد سایت‌های مختلف شود و دیگر سیرابی پیدا نخواهد کرد و این جاست که جدا کردن او از جلوی سیستم بسیار سخت و مشکل خوهد بود، چون وابستگی شدیدی به آن پیدا کرده است. (1)

هرزه گری :

متاسفانه شما وقتی وارد این شبکه می‌شوید با انبوه سایت‌های غیر اخلاقی مواجه می‌شوید که ما مورد هدف قرار می‌دهند و بسیار گسترده در این شبکه‌ها فعالیت می‌کنند. وقتی وارد این شبکه می‌شوید با ظاهر آرام و ساده آن مواجه، و از خطرات و آسیب‌های آن مطلع نیستید. متاسفانه در اینترنت نزدیک به چهارصد هزار سایت مستهجن وجود دارد و این سایت‌ها بیشترین ورود کاربران را به خود اختصاص داده‌اند. اکثریت افرادی که وارد این سایت‌ها می‌شوند افراد نوجوان و جوان جامعه هستند. وقتی کسی وارد این سایت‌ها می‌شود با انبوه فیلم‌ها و عکس‌ها و کلیپ‌های متنوع و مبتذل روبرو می‌گردد. شاید نوجوان ما در دفعه اول دیدن این تصاویر برایش غیر عادی و سخت باشد ولی به مرور این تصاویر با ترفندهای مختلف او را به سوی خود جذب خواهد کرد، اینجا است که مورد هجوم سایت‌های مبتذل قرار می‌گیرد. یکی از دلایل بلوغ زود رس در نوجوانان دیدن همین سایت‌ها می‌باشد. از دیگر اتفاقات این است که جامعه بی حیا و بی مهر و محبت می‌گردد و به سمت اباحه گری حرکت می‌کند، و نگاه انسانها به همدیگر دیگر انسانی نیست بلکه نگاه حیوانی می‌گردد. یک عده در این سایت‌ها به سراغ دختران و پسران نابالغ می‌روند و سعی در سوء استفاده جنسی از آنان دارند. مثلا عکس‌های برهنه و مبتذل آن‌ها را روی صفحه سایت به نمایش می‌گذارند و حتی در بعضی اوقات آن‌ها را به صورت برده به فروش می‌رسانند.
متاسفانه در سالیان اخیر صدها هزار کودک توسط شبکه های مافیایی در دنیا مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند. نگاه به این شبکه های مستهجن انگیزه های هوسی و جنسی را در جوانان تحریک می‌کند، در نتیجه است که در دام آن‌ها گرفتار می‌گردند. بسیاری از نوجوانانی که فریب این شبکه‌ها را خورده‌اند اصلا قدرت تشخیص رابطه سالم و ناسالم را ندارند اینجاست که گول تبلیغات فریبنده آن‌ها را می‌خورند. اگر شما برای وارد نشدن نوجوان خود به این جور سایت‌ها فیلتر هم بگذارید اگر حرفه ای باشد راه ورود را پیدا خواهد کرد و به آن وارد خواهد شد. پس فیلتر گذاشتن راه کافی برای جلوگیری از این مشکلات نیست، در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد. یکی از ایرادات والدین این است که به سوالات جنسی بچه های خود به طور مناسب جواب نمی‌دهند، اینجا است که به اینترنت و سایت‌های مستهجن آن پناه می‌برند. یکی از آسیب‌های غیر اخلاقی این شبکه این است که وقتی نوجوان وارد آن می‌شود یک سری اعمال منافی عفت را مشاهده می‌کند که بسیار طولانی و لذت بخش به تصویر کشیده می‌شود در نتیجه او به دنبال کپی کردن از این اعمال است و می‌خواهد به نهایت لذت بردن جنسی از جنس مخالف خود برسد، در این حالت است که تمام کارهای را که در سایت دیده است عینا تکرار می‌کند، ولی خبر ندارد که اولا این اعمال واقعی نیست و ثانیا انجام این حرکات آسیب‌ها و خطرات جبران ناپذیری را بر او وارد خواهد کرد که دفع بعضی بسیار سخت و دشوار خواهد بود مثل حمله قلبی ناگهانی و سکته قلبی. (2) در کشور آمریکا در هر سال حداقل یک میلیون دختر نوجوان به طور نامشروع باردار می‌شوند، که اکثر آنها به سقط جنین روی می‌آورند. شرکت‌ها و مافیاهای ترویج هرزه گری در دنیا قبل از تاسیس شبکه اینترنت به صورت زیر زمینی کار می‌کردند ولی با شروع به کار این شبکه در آن وارد شدند و سایت‌های متعددی را برای خود بوجود آوردند و علنا به تبلیغ این اعمال منافی عفت روی آوردند. جالب این است که در کشورهای غربی انجمن‌ها و اتحادیه های به عنوان دفاع از آزادی شروع به حمایت از این باندهای مافیایی کردند. آن‌ها صورت مسئله را عوض کردند و گفتند این اعمال تجاوز و آزار نیست بلکه تنها یک سرگرمی و بازی و با رضایت دو طرف است. این سایت‌ها با زدن رنگ و لعاب به محتویات برنامه های خود و با زبان پر چرب و زیبای خود شروع به فریب کودکان و نوجوانان می‌کنند، در نتیجه آنها به علت سادگی و عدم قدرت تمیز به دام این باندهای مخوف و جنایت کار می‌افتند. در این شرایط است که نوجوان معصوم و پاک جامعه به یک بزهکار و جنایتکار حرفه ای مبدل می‌گردد.

توجه

مشاهده عکس‌ها و کلیپ‌ها و فیلم‌های مستهجن روحیه انسان را به شدت تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و اعصاب آدمی را بر هم می‌زند، اینجا است که انسان با امراض مختلفی مواجه می‌شود. مثلا وقتی بعد از دیدن این تصاویر مبتذل به خیابان می‌رود و مردم را نگاه می‌کند، همان چیزی را که در این سایت‌ها دیده است از جامعه خود انتظار دارد و می‌خواهد عین تصاویر دیده شده در جامعه عمل کند. بعضی از دختران ما با عین همان پوشش غلیظ غیر اسلامی مثل پوشیدن لباسهای بسیار تنگ و چسبان وارد جامعه می‌گردند و بعضی هم از پسرها با تقلید از آن سایت‌ها به دنبال انجام اعمال منافی عفت حتی در داخل خیابان‌ها و کوچه‌ها هستند و متاسفانه از انجام این حرکات هم احساس شرمندگی نمی‌کنند. وقتی انسان به این سایت‌ها نگاه می‌کند قوه جنسی در او به شدت تحریک می‌شود، در این حالت است که به دنبال ارضاء خود می‌رود و از هر راهی و با هر وسیله ای به دنبال این نیت خود است، در این شرایط انسان از حالت انسانی خود فاصله می‌گیرد و به طرف ارتکاب فساد و فحشا سوق پیدا خواهد کرد. در بعضی از حالات به پست‌تر از حیوانات هم می‌رسد. یک سوال جدی در این جا ذهن را به خود جلب می‌کند، این است که آیا هدف خداوند از خلقت انسان این سبک زندگی بوده است؟ آیا انسان باید طوری زندگی کند که در خوردن و خواب و جنایت و تجاوز جنسی از حیوانات پست‌تر گردد؟ آیا خداوند متعال زمینه به گناه نیفتادن را در این عالم قرار نداده است؟ آیا هدف انسان رسیدن به کمال و سعادت نیست؟ متاسفانه بعضی از انسان‌ها کمال و خوشبختی خود را در پیروی کردن از امیال نفسانی خود می‌بینند و برای رسیدن به حد نهائی، آنقدر پافشاری و اصرار می‌کنند که ممکن است جان خود را در این راه از دست بدهند. مشکل انسان‌ها از جایی شروع شد که نگاه حیوانی جایگزین نگاه انسانی گردید و قبول کردند که مثل بقیه حیوانات ما یک نوع حیوان هستیم و فقط از لحاظ عقل کمی از آن‌ها قدرتمندتر هستیم. در حالی که سعادت و خوشبختی انسان بنابر قول خداوند عزیز تنها در رسیدن به قرب و نزدیکی خود خداوند است. قرآن کریم می‌فرماید : وَأَنَّ إِلَی رَبِّکَ الْمُنتَهَی (نجم 42) (3) این تن مادی را خداوند ابزاری قرار داده است تا انسان با استفاده صحیح و اصولی از آن بتواند به مقامات عالی و معنوی برسد. اگر انسان متوجه بشود اگر گول امیال و هوسهای خود و دنیا را نخورد، می‌تواند به چه جایگاه های بزرگ و رفیعی برسد، یک لحظه هم در این راه متعالی سستی به خود راه نمی‌دهد. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند :(یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ وَمَن یَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشَاء وَالْمُنکَر) نور 20 4 ای کسانی که ایمان آورده‌اید از گام‌های شیطان پیروی نکنید او شما را به انحراف و فحشا و منکر می‌کشاند. حالا بنده مقداری از طریقه عملی این خطوات الشیطان را برایتان توضیح می‌دهم. شما وقتی وارد اینترنت می‌شوید و مثلا می‌خواهید وارد سایت آموزش و پرورش شوید و بیانیه استخدامی آن را بخوانید، روی صفحه نمایش خود می‌نویسید آموزش تا می‌خواهید بقییه کلمات را وارد کنید، زیر کلمه نوشته شده لیست سایتهای احتمالی درج می‌شود و متاسفانه حداقل صد سایت مستهجل و هرزه جلوی شما رژه می‌روند مثل آموزش سکس و دختر ... شما اگر چشم خود را بر این سایت‌ها بستید و دنباله کلمه خود را نوشتید و وارد سایت آموزش و پرورش شدید، به مدد الهی از وسوسه شیطان رهایی پیدا کرده‌اید، ولی اگر این اتفاق رخ نداد و انسان گول آن‌ها را خورد و به خود گفت حالا بذار یه سر و گوشی بدهم تا ببینم در دنیا چه خبر است و یا دنیا دیده بهتر از ندیده است و یکی از این سایت‌ها را کلید کرد و وارد آن شد شاید در دفعه اول یک مقداری برای دیدن آن تصاویر مستهجن و لجن حیا داشته باشد ولی به مرور حیا از درون او بیرون خواهد رفت. در دفعات دیگر براحتی و با ارامش و با لذت تمام نشدنی به آن‌ها نگاه می‌کند، ما برای چند دقیقه وارد آن شده بودیم ولی در مکر این سایت‌ها غوطه ور می‌شویم.
اینجا است که این کار ما به یک فعالیت دائمی و همیشگی مبدل می‌گردد و ما طوری به دیدن این سایت‌ها معتاد می‌شویم که اگر کسی بخواهد اینترنت را از ما بگیرد، انگار ما را قبض روح کرده است. امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند بعضی از مردم را می‌بینید هنگامی که در شب طعامی جلویشان حاضر می‌شود حتما چراغ روشن می‌کنند تا ببینند چه غذایی است ولی اصلا به غذای روحشان اهمیت نمی‌دهند. (5) وقتی که انسان به دنبال هوس و نفس خود در سایتهای مبتذل اینترنتی وارد می‌شود برایش عوارضی پیش می‌آید، برخی از آن‌ها را برایتان نام می‌برم:
1.عقل انسان زایل می‌گردد 2- از لذت انس با خداوند محروم می‌گردد 3- دل و قلب انسان می‌میرد 4-پرده حیا و عصمت او پاره می‌گردد 5- موجب تولید فرزندان نامشروع در جامعه می‌گردد 6- او تبدیل به یک حیوان درنده می‌شود 7- شهوت پرست و عیاش می‌شود 8- بنیان خانواده‌ها از هم می‌پاشد و خانه مجردی جای آن را می‌گیرد. متاسفانه در سالیان اخیر یکی از موارد فرهنگ غلطی که از جامعه غربی به کشور ما سرایت کرده است داشتن خانه مجردی برای بعضی از متاهلین است. یک عده از آدم‌های شهوت ران با توجه به وضعیت مالی خوب خود، خانه های را اجاره و یا خرید می‌کنند و فقط برای ارضاء شهوات خود از آن استفاده می‌کنند. در این شرایط است که بنیان خانواده سست می‌شود و مردها و زن‌های جامعه به طرف فساد کشیده می‌شوند، که بسیار در تولید نسل انسان اثر خواهد گذاشت.

شبکه اینترنت برای انسان بیشتر مفید است یا مضر :

در این دو دهه اخیر استفاده از شبکه اینترنت در جامعه بشری به یک عضو بدون جانشین تبدیل گشته است، شما در هر فعالیتی از امور اجتماعی بشر که ملاحظه کنید، ردپای این شبکه را ملاحظه خواهید کرد. اگر در هر نوع فعالیتی مثل بانکداری، دانشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، شرکتهای بزرگ و ... که نگاه کنید می‌بینید که شبکه اینترنت همه کاره فعالیت‌های بشر شده است و اگر این شبکه نباشد بسیاری از فعالیت‌ها متوقف می‌شود و دیگر به آسانی انجام نمی‌گیرد.
وقتی شما در منزل خود به راحتی و با زدن چند کلید وارد سایتهای گوناگون در آن سوی دنیا می‌شوید و اطلاعات مورد نظر را دریافت خواهید کرد از این نظر شبکه اینترنت برای زندگی انسان بسیار مفید و لازم است، ولی معایب فراوانی هم توسط این شبکه انسان‌ها را تهدید می‌کند : 6
1.انسان با وارد شدن در آن کند ذهن و مصرف گرا می‌گردد، زیرا همه چیز برای او همیشه آماده می‌باشد.
2.کنترل سایت‌ها و ایمیل‌ها توسط آدمهایی ناشناس و به صورت نامحسوس
4.عدم وجود ارتباط شفاف در شبکه اینترنت
5.جاسوسی در اینترنت و هک کردن سایت‌ها
6.وارد شدن به سایتهای مفید و علمی و تکنولوژی‌های جدید امکان پذیر نیست و صاحبان آن نمی‌گذارند هر کس وارد آن شود.
7.دزدی اینترنتی : یک عده فرصت طلب با حمله به سایت‌ها مورد نظر اطلاعات آن را سرقت می‌کنند.
8.انسان معتاد به آن می‌شود و دیگر رها یافتن از آن سخت می‌شود.
9.وجود گروه های هرزه گر در اینترنت
10. وجود سازمانهای انحرافی با تفکرهای مخرب مثل وهابیت و بهائیت و شیطان پرستی ...که به تبلیغ افکار مسموم خود می‌پردازند.
زمان پیدایش شبکه جهانی اینترنت :
این سامانه در سال 1960 میلادی با هدف رسیدن به مهارت‌های جدید محاسباتی آغاز به کار کرد، بعد از مدتی دو کامپیوتر آمریکایی در دانشگاه لس آنجلس و کالیفرنیا 7 شروع به مبادله علمی کردند، ولی باز هم این آزمایش آن‌ها موفقیت آمیز نبود. چند سال گذشت و دانشمندان تفکرات و راههای مختلفی را برای راه اندازی این شبکه مجازی بکار بستند، در سال 1990 اتفاق خاصی افتاد این بود که این سامانه وارد جامعه جهانی گردید و از این سال بود که شروع به کار عملیاتی و جدی کرد و دیری نپایید که اکثر فعالیت‌های مختلف دنیا به سمت این شبکه متمایل شد و این شبکه به عضوی جدا ناپذیر از جامعه جهانی تبدیل گشت. در سال 1999 جمعیت استفاده کنندگان از اینترنت در دنیا به 250 میلیون رسید و آنقدر سرعت استفاده از آن بالا رفت که در سال 2008 انسانهای استفاده کننده از اینترنت به 5/1 میلیارد نفر رسیدند. (8)

گوگل و صاحبان آن :

وقتی شما می‌خواهید وارد شبکه اینترنت شوید بوسیله موتورهای جست جوگر نام سایت مورد نظر خود را می‌نویسید و داخل می‌شوید. کار به جایی رسیده است که بعضی از افراد فعال در شبکه اینترنت می‌گویند اینترنت با گوگل مفهوم دارد و حتما باید این دو در کنار هم باشند، تا استفاده از اینترنت ممکن شود. ما می‌خواهیم در این مقاله با پشت پرده گوگل و اهداف آن آشنا شویم ...
1.صاحبان اصلی گوگل سازمان جاسوسی سیا آمریکا می‌باشد که زیر نظر مستقیم صهیونیست‌ها کار می‌کند، این‌ها ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و در راستای منافع همدیگر حرکت می‌کنند. یکی از کارهای مهم گوگل در شبکه اینترنت جاسوسی در سایت‌ها می‌باشد. بدین وسیله تمام حوادث و اتفاقات را در این شبکه رصد می‌کند و به کنترل خود در می‌آورد. گوگل حمایت‌های مالی و اقتصادی فراوانی را از عوامل سازمان سیا (9) دریافت می‌کند، در نتیجه گوگل به ابزاری برای فعالیتهای مجازی و نامحسوس این سازمان در سر تا سر دنیا مبدل می‌گردد. یکی از شبکه های اجتماعی زیر مجموعه گوگل شبکه یوتیوب است که این شبکه به عنوان ابزاری برای نظارت بر کاربران در شبکه فعالیت می‌کند.
2.مدیر گوگل اریک اشمیت (10) می‌گوید در اینترنت حریم خصوصی معنا ندارد و ما تمام حرکات کاربران خود را رصد می‌کنیم و یا می‌گوید اگر کسی دلش نمی‌خواهد در اینترنت از جایی به جای دیگر برود و کسی مطلع نگردد، بهتر است اصلا نرود چون ما متوجه می‌شویم. شبکه گوگل آنقدر امور کاربران را زیر نظر دارد که دقیقا وقتی شما به اینترنت وصل می‌شوید و در حال ارتباط تلویزیونی با یک نفر دیگر هستید، قدرت آن را دارد که از منزل شما عکسبرداری کند و همه گفت و شنود شما را ضبط کند و یا آن قدر از فعالیت‌های هر کاربر در اینترنت مطلع است که می‌تواند پیش بینی کند که ما الان می‌خواهیم وارد چه سایتی در کدام کشور شویم. مدیر گوگل در حال حاضر عضو گروه مشاوران علم و تکنولوژی دولت آمریکا می‌باشد. (11)
3.یکی دیگر از کارهای گوگل فرصت طلبی آن است. در ماجرای انقلاب کشور مصر که در سال قبل اتفلق افتاد وقتی که ملاحظه شد مردم قیام کرده‌اند و هر لحظه امکان سقوط دیکتاتور حسنی مبارک وجود دارد، مسولان گوگل به مدیر شرکت خود در مصر وائل غنیم فرمان دادند که بر ضد دولت وارد عرصه گردد. در نتیجه او شروع به انجام سازماندهی تظاهرات مردم از طریق شبکه تویتر و فیس بوک کرد. بعد از مدتی او دستگیر شد، آن‌ها با شانتاژهای تبلیغاتی وانمود کردند که انقلاب مصر در اصل توسط آن‌ها بوجود آمده و این کار شبکه های زیر مجموعه آن‌ها بوده است، ولی این واقعیت نبود بلکه انقلاب مصر کاملا مردمی بود و توسط اقشار مختلف آن کشور راه اندازی شده بود، در اصل گوگل به دنبال موج سواری و فرصت طلبی در کشور مصر بود.
4. یکی دیگر از فعالیتهای آن رصد تمام تماسهای اینترنتی و رومینگ بین المللی است، که سعی می‌کند از اتفاقات موجود در این عرصه با خبر گردد و آن را کنترل کند
5.گوگل به هر دولتی که دوست داشته باشد کمک می‌کند تا از طریق شبکه های مجازی با مخالفان نظام مبارزه کند، و اگر هم با نظامی دشمن باشد به کمک معترضان و مخالفان آن دولت می‌آید و تا می‌تواند سیاست‌های آن نظام را به چالش می‌کشاند مثل آن چه ما در قضییه فتنه سال 88 دیدیم که شبکه فیس بوک و تویتر کاملا هماهنگ با آشوب طلبان عمل می‌کردند و این شبکه‌ها بستری را برای انجام حرکت‌های مجازی در اینترنت بر ضد کشورمان به وجود آورده بودند.
6.یکی دیگر از فعالیتهای گوگل محدود کردن آزادی در شبکه اینترنت است، در ظاهر شما فکر می‌کنید که به هر جایی می‌توانید قدم بگذارید ولی در واقع این طور نیست و کاملا حرکات شما در اینترنت تحت کنترل آن‌ها است.
7.گوگل تمام ایمیل‌های مشترکان را می‌خواند و از آن مطلع است.





نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
درعالم قیامت بین اهل بهشت با اهل جهنم چند نوع گفتگو وجود دارد ؟
درعالم قیامت بین اهل بهشت با اهل جهنم چند نوع گفتگو وجود دارد ؟
نحوه کاشت و نگهداری از گل پیله آ میکروفیلا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل پیله آ میکروفیلا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل خفاش: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل خفاش: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
گزارش چهارمین نمایشگاه دستاوردهای وقف
گزارش چهارمین نمایشگاه دستاوردهای وقف
نحوه کاشت و نگهداری از گل پدیلانتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل پدیلانتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل فرفیون زینتی (گل مرجان): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل فرفیون زینتی (گل مرجان): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل آلاله: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل آلاله: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نرگس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نرگس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل بگونیا هیمالیس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل بگونیا هیمالیس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل دراسنا پرچمی: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل دراسنا پرچمی: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
ویژگی دوران امام خمینی از منظر رهبر انقلاب
ویژگی دوران امام خمینی از منظر رهبر انقلاب
به کنسولگری ایران حمله کردید؟ باید انتظار پاسخ داشته باشید!
play_arrow
به کنسولگری ایران حمله کردید؟ باید انتظار پاسخ داشته باشید!
اولین تصویر از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران
play_arrow
اولین تصویر از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران
مخالفان نتانیاهو به خیابان‌های اسرائیل آمدند
play_arrow
مخالفان نتانیاهو به خیابان‌های اسرائیل آمدند
ابتهال زیبای السید محمد النقشبندی
play_arrow
ابتهال زیبای السید محمد النقشبندی