عوامل نفرت از یهود (12)

یهود و تحریف کتاب‌های آسمانی

یکی از عواملی که موجبات انزجار و نفرت ملل جهان را نسبت به یهودیان فراهم آورده است، تلاش‌های حساب شده و پیوسته این طایفه در تحریف کتاب‌های آسمانی و ایجاد توطئه و انحراف در ادیان الهی است.
شنبه، 16 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
یهود و تحریف کتاب‌های آسمانی
یهود و تحریف کتاب‌های آسمانی

نویسنده: احمد کریمیان




 

عوامل نفرت از یهود (12)

یکی از عواملی که موجبات انزجار و نفرت ملل جهان را نسبت به یهودیان فراهم آورده است، تلاش‌های حساب شده و پیوسته این طایفه در تحریف کتاب‌های آسمانی و ایجاد توطئه و انحراف در ادیان الهی است.
این طایفه، انجیل را مورد تحریف قرار دادند و پاره‌ای از آیات و فصول آن را که شرح آلام و رنج‌های وارده از سوی آنان بر حضرت مسیح بود، حذف کردند، و حتّی به چاپ و نشر نسخه‌ای از انجیل اقدام کردند که در آن تمام آیات ناظر بر خشم خداوند نسبت به ملت یهود، حذف شده بود.(1)
برای آشنایی با عمق توطئه‌هایی که یهودیان بر ضدّ آیین مسیحیت اعمال کرده‌اند، کافی است نگاهی اجمالی به هویّت یکی از شخصیت‌های معروف صدر تاریخ مسیحیت، یعنی پولس بیفکنیم. وی در آغاز امر یک یهودی متعصّب با نام شاؤول بود که همواره نسبت به مسیحیان دشمنی می‌ورزید و موجبات آزار و شکنجه‌ی ایشان را فراهم می‌آورد؛ ولی پس از عیسای مسیح (ع) ناگهان اعلام کرد که مسیحی شده است. وی با ادّعای شگفتی مبنی بر آن که مسیح با نور خیره‌کننده‌اش بر او جلوه کرده و او را مأمور موعظه و تبلیغ مسیحیت کرده است، اعتماد مسیحیان را به خود جلب کرد.
نکته‌ی شایان توجّه آن است که برای نخستین بار او بود که اعلام کرد: عیسی فرزند خداست و بر این امر پای فشرد.
دو تن از نویسندگان انجیل‌های چهارگانه، یعنی مُرقس و لوقا، در سلک‌ شاگردان او که مدّعی بود تعالیم مسیحیت را از راه وحی و الهام دریافت می‌دارد، قرار گرفتند. لوقا تعالیم و سرگذشت پولس را در رساله‌ی اعمال رسولان آورده است.
بدین ترتیب، شاؤول یهودی توانست جوهره‌ی دیانت مسیحی را دچار تحریف و انحراف سازد.(2)
امّا تلاش و توطئه یهودیان برای تحریف قرآن کریم، از صدر اسلام تاکنون، بسیار گسترده‌تر از آن است که در این مختصر بیاید؛ ولی برای نمونه، تنها به ذکر دو مورد از صدر اسلام و عصر حاضر بسنده می‌کنیم:
الف) این گروه در عصر پیامبر (ع) کوشیدند تا به منظور ایجاد انحراف در دین جدید و گمراهی مردم، اولاً، الفاظ و کلمات قرآن را جابه‌جا کنند تا زمینه‌ی تحریف آن فراهم آید؛ ثانیاً با اشاعه‌ی فرهنگ یهودی و طرح مطالب به اصطلاح اسرائیلیات، در تفسیر و فهم آیات قرآن نیز ایجاد خلل و تباهی کنند.
بنابر روایت بخاری، وقتی پیامبر اکرم (ص) دید که آنان تورات را به زبان عبری می‌خوانند و به عربی برای مسلمانان شرح و تفسیر می‌کنند، فرمود: ایشان را تصدیق و تکذیب نکنید و بگویید به آن چه بر ما و شما نازل شده است، ایمان داریم و خدای ما و شما یکی است و ما تسلیم او هستیم.
آیه‌ی 78 سوره‌ی آل عمران در این باره چنین می‌فرماید:
(وَ إَنَّ مِنْهُمْ لَفَرِیقاً یَلْوُون أَلْسِنَتَهُمْ بِالکِتابِ لِتَحْسَبُوهُ مِنَ الکِتابِ وَ ما هُوَ مِنُ الکِتابِ وَ یَقُولُونَ هُوَ مِنْ عِنْدِ اللهِ وَ ما هُوَ مِنْ عِنْدِ اللهِ وَ یَقُولُونَ عَلی اللهِ اَلکَذِبَ وَهُمْ یَعْلَمُونَ.)(3)
ب) در عصر حاضر، نه تنها صهیونیست‌ها به چاپ و نشر قرآن تحریف شده اقدام کردند، بلکه تلاش‌های پی‌در‌پی فراوانی به منظور شکستن قداست قرآن کریم و بی‌اعتبار ساختن آن به عمل آورده‌اند.(4)
صهیونیست‌ها در یکی از روزنامه‌های غربی اعلام کردند که سگ‌های جزیره‌ی «باربادوس»، زمانی که مرگ خود را نزدیک احساس می‌کنند، خود را به نقطه‌ی مشخصّی از آن جزیره رسانده و گوری برای خود تعبیه کرده و در آن می‌میرند. حتی سگ‌های جزایر مجاور نیز با شنا کردن، خود را به آن جزیره رسانده و در همان نقطه می‌میرند.
آن‌ها اضافه کردند که گربه‌های جزیره‌ی «اوزیل» نیز به هنگام احساس مرگ، خود را به نقطه‌ای از جزیره رسانده و به آرامی در آن جا می‌میرند.
درج این افسانه‌ها و اکاذیب، از سوی صهیونیسم‌ در روزنامه‌های غربی، بدین منظور صورت می‌گیرد تا ضمن پوشاندن حقیقت و دفع هر گونه تردید، ساده‌اندیشان مسلمان را در باورهای دینی خود متزلزل ساخته و نسبت به این آیه از قرآن کریم دچار تردید و شبهه نماید که می‌فرماید:
(وَ ما تَدْرِی نَفْسٌ بِأَیِّ أَرْضٍ تَمُوتُ)؛(5)
هیچ کس نمی‌داند که در کدام نقطه از زمین خواهد مرد.
زمانی که روزنامه‌ی اخبارالیوم چاپ قاهره، در تاریخ 21 /10/ 1972/ م، در آخرین صفحه‌ی خود، مطلب بالا را به عنوان یکی از شگفتی‌های جهان جانوران نقل کرد، هدف صهیونیسم در جهت انتشار این خبر در کشورهای عربی و اسلامی تحقّق یافت.(6)
اما تحریفات و تصرّفاتی که این طایفه طی قرون و اعصار، در محتوای تورات، به عمل آورده‌اند، خود، داستان مسلّم و مبسوط دیگری است(7) که مجالی جدا می‌طلبد؛ اما ذکر یک نکته در این مقام، خالی از لطف و بهره نیست که این طایفه از دیرباز، در اتخاذ شیوه‌های ویژه، برای گریز و طفره از انجام احکام شریعت، دستی داشته‌اند.
پروفسور اسرائیل‌ شاهاک، طی صفحات 116- 124 کتاب تاریخ یهود- مذهب یهود، نمونه‌های متعددی از شیوه‌های گریز از قوانین شریعت (و توسّل به کلاه شرعی) را از سوی هم‌کیشان یهودی خود بیان داشته است که از آن میان، یکی نحوه‌ی دوشیدن شیر گاوها در روز شنبه است که امری حرام می باشد.
او (در صفحات 120- 121) می‌گوید: یهودیان، مشکل را بدین ترتیب حل کرده‌اند که شنبه صبح، یک یهودی به اصطبل می‌رود و سطل‌ها را زیر پستان گاوها می‌نهد (و این امر هیچ ممنوعیّت شرعی ندارد). سپس یکی از رفقای او با این نیت خیر وارد اصطبل می‌شود که شیر گاوها را بر زمین جاری سازد تا این حیوانات را از رنج تجمّع شیر در پستان‌هایشان برهاند؛ لکن اگر تصادفاّ در زیر گاوها سطلی وجود داشته باشد، آیا او شرعاً موظّف است که آن‌ها را بردارد؟ خیر! در هیچ کجای شریعت بر این امر تصریح نشده است. از این رو، او کارش را با همان نیّت خیر انجام می‌دهد و می‌رود. سرانجام رفیق مؤمن سوم که به اصطبل سری می‌زند، از سطل‌های پر از شیر شگفت‌زده می‌شود، به همین جهت آن‌ها را برداشته و در جای خنکی قرار می‌دهد، و این کار هم‌ خالی از هر گونه منع شرعی است!

پی نوشت ها :

1- همان، ص 120 (به نقل از: ایلیا ابوالروس، الیهودیه العالمیه و حرب‌ها المستمره علی المسیحیه، ص 18.
در ضمن روزنامه‌ی لبنانی الانوار در تاریخ 8/ 6/ 1990/م، طی مقاله‌ای با عنوان «الزوان فی الکتاب المقدّس» درباره دسایس اعمال شده از سوی یهود در آخرین بخش انجیل، یعنی مکاشفه‌ی یوحنّای رسول، به بحث پرداخته است. (ر.ک: محمد السماک، الصهیونیه المسیحیه، ص 36).
2- برای تفصیل بیش‌تر، ر.ک: عبدالرحمن حسن حبنکه المیدانی، مکاید یهودیه عبرالتاریخ، ص 34-36.
در ضمن روژه گارودی، نویسنده و فیلسوف فرانسوی نیز در کتاب به سوی جنگ دینی، همین مطلب را تحت عنوان «آن مسیح که پولس معرفی کرده است، عیسای مسیح (ع) نیست» مورد بررسی قرارداده است (ر.ک: روچیه جارودی، الاساطیر المؤسسه للسیاسه الاسرائیلیه، ترجمه‌ی محمد هشام، ص 23.)
3- ترجمه‌ی آیه: «همانا گروهی از آنان کتاب الهی را تغییر می‌دهند تا آن چه را خود بافته‌اند، شما از کتاب الهی پندارید، با آن که از کتاب خدا نیست. و می‌گویند: این از سوی خداست؛ اما از سوی خدا نیست، و با این که خود می‌دانند، به خدا دروغ می‌بندند». ر.ک: مقاله‌ی محمد فحام، شیخ اسبق جامعه الازهر، تحت عنوان «مؤامرات الیهود ضدّ محمد (ص)» در کتاب: محمد نظره عصریه جدیده، ص 7-20.
4- به چند نمونه از این تلاش‌های نفرت بار، توجّه فرمایید:
الف) چاپ آیات نخست سوره‌های مبارکه‌ی مریم و بقره، بر روی اوراق بسته‌بندی در بلژیک.
ب) حک عبارت «لا إله إلا الله» بر لایه‌ی درونی لباس‌های زیر در انگلستان.
ج) چاپ عکس زنان برهنه در مجله‌های سکسی لندن، در حالی که خود را با تکه روزنامه‌هایی که آیات قرآن کریم بر آن‌ها نقش بسته، پوشانیده‌اند.
د) ایجاد مراکز زنجیره‌ای فساد در شهر گلاسکو و دیگر شهرهای اروپایی با نام «مکه».
ه‍) حک کلمه‌ی جلاله‌ی «الله» بر تخت کفش‌های ورزشی، از سوی یک تولید کننده‌ی یهودی در قبرس.
و) شبیه‌سازی معماری اسلامی مساجد، برای جایگاه میمون‌ها در شهر بال سوئیس.
ز) تولید نوعی دستمال توالت در آمریکا، با چاپ مضامینی توهین‌آمیز بر ضد دانشمندان اسلامی بر روی آن. (ر.ک: علی اقلیدی‌نژاد، مقاله‌ی «روش‌های مسموم صهیونیسم و تبلیغات مرسوم ما»، روزنامه‌ی جمهوری اسلامی، مورخ 8/ 3 /81، ص 8).
گفتنی است در موسم حج سال 1424/ ه‍ .ق (بهمن ماه 1382)، آقای حسن غوشه (برادرزاده‌ی ابراهیم غوشه، سخن‌گوی حماس) مقیم ویریجینای آمریکا، می‌گفت: اخیراً به همت عده‌ای از مسلمانان متدّین و ثروتمند، سازمانی در آمریکا تأسیس شده است به نام: Central American Islamic Revolation (با علامت اختصاری C.A.I.R). این سازمان تعدادی از حقوق‌دانان خبره و ورزیده و آشنا به حقوق بین‌الملل و قوانین حقوقی آمریکا را استخدام کرده است تا از حقوق تضییع شده مسلمانان دفاع کنند.
از جمله اقدامات این سازمان، دادخواستی بود که بر ضدّ یک شرکت تولید وسایل ورزشی در آمریکا تنظیم و در نهایت، آن را محکوم ساخت تا تمام کفش‌های ورزشیِ تولیدیِ خود را که در زیر آن نام جلاله «الله» را حک کرده بود، از بازارهای جهانی، جمع‌آوری کند؛ اما چون شرکت مزبور از انجام تعهد عاجز ماند، پذیرفت که با هزینه‌ی شش میلیون دلار، در کنار مساجد و مدارس مسلمانان، اقدام به احداث زمین‌های ورزشی کرده و وسایل و امکانات مورد نیاز آن را تأمین کند.
5- لقمان (31) آیه 34.
6- محمد جواد مغنیه، من ذا و ذاک، ص 17.
در ضمن رژیم صهیونیستی، طی سال‌های اخیر به چاپ قرآنی اقدام کرد که در آن آیه‌های مربوط به یهود را متناسب با اغراض سیاسی و شیطانی خویش، دست‌خوش تحریف کرده و سپس آن‌ها را میان ملت‌های آفریقا و آسیا و برخی ملل اروپایی منتشر ساخت.
این اقدام صهیونیستی، عکس‌العمل به موقع گروهی از شخصیت‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات اسلامی را برانگیخت و موجب شد که این توطئه خنثا شود (کامل سعفان، الیهود تاریخاً و عقیده، ص 70-71).
7- جرج سارتون در کتاب تاریخ علم (ج1، ص 208، ترجمه‌ی عربی) می‌گوید: «متن توراتی که اینک در اختیار ماست، بارها به دست نسخه‌نویسان و شارحان و اصلاح‌گران، دست خوش جرح و تعدیل و اصلاح قرار گرفته است.»
او اضافه می‌کند: «آن چه در تورات امروز دیده می‌شود، تا پیش از نیمه‌ی نخست سده‌ی اول پیش از میلاد، وجود نداشت.»
گروهی از پژوهش‌گران نیز تصریح کرده‌اند که تورات، هفت قرن پس از وفات موسی نگارش یافته است. (ر.ک: قاسم حسن، العرب و المشکله الیهودیه، ص 32.)

منبع :کریمیان، احمد، (1384)، یهود و صهیونیسم: تحلیل عناصر قومی، تاریخی و دینی یک فاجعه، قم: مؤسسة بوستان کتاب (مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیّة قم)، چاپ دوم.

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط