ریچارد برانسون مرد آینده فضا

این مرد کارش را از سحرگاه آغاز می کند. اگر ساعت 7 صبح سری به او بزنید مسلما او را خواهید دید که سخت مشغول کار است. البته وقتی که به او نگاه می کنید مسلما سختی کار را در چهره او نخواهید دید. شاید منظره ای این گونه ای
يکشنبه، 24 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ریچارد برانسون مرد آینده فضا
 ریچارد برانسون مرد آینده فضا

نویسنده: آرمین منتظری




 
این مرد کارش را از سحرگاه آغاز می کند. اگر ساعت 7 صبح سری به او بزنید مسلما او را خواهید دید که سخت مشغول کار است. البته وقتی که به او نگاه می کنید مسلما سختی کار را در چهره او نخواهید دید. شاید منظره ای این گونه ای ببینید؛ مردی با پای برهنه که یک لباس ملوانی به تن کرده و روی یک ننو که در گوشه ای از اتاق بزرگش در خانه ای در جزیره نکر (Necker) در اقیانوس هند، آویخته شده است، دراز کشیده و به دوردست ها نگاه می کند. مسلما یک دفترچه سیاه در دستش خواهید دید و همچنین مدادی که در گوشه لب خود می چرخاند. شاید در حال نوشتن نامه ای به روزنامه فایننشیال تایمز باشد. شاید می نویسد: «سلام، می توانم یک فنجان قهوه مهمانتان کنم؟»
برانسون در واقع روی همین ننو کار می کند. اگر فکر می کنید که دفتر کاری دارد و بساطی و خدم و حشمی، اشتباه می کنید. برانسون مرد ایده هاست. فکر کردن، همان کار کردن اوست. برانسون مرد ایده های ناب است. در حالی که روی ننوی محبوبش دراز کشیده است فکس می فرستد، به تلفن ها جواب می دهد و مشکلات و اختلافات خود را با شرکای کاری اش از روی همین ننو حل و فصل می کند. یک لپ تاپ، یک خط تلفن بی سیم و موبایل و یک مداد و یک دفترچه، همه وسایل کاری یکی از موفق ترین تجار جهان را تشکیل می دهد. وقتی برانسون کار می کند، تمامی خانه اش متشکل از دیوارهای شیشه ای رو به اقیانوس است، به جنب و جوش می افتند. از سقف خانه که از چوب برزیلی ساخته شده تا مبلمان جنس چوب ماهونش و همه مجسمه های بودایی درون خانه.
ریچارد برانسون مرد آینده فضا
آنها که برانسون را می شناسند می گویند که زندگی او حتی از افسانه های پریان نیز بهتر است. چه کسی فکرش را می کرد که این مرد 53 ساله در جایی قرار بگیرد که امروز قرار دارد. او رویاهایش را که امروز به یک امپراتوری تبدیل شده. از زمانیکه یک پسربچه بود آغاز کرد و امروز یک تاجر موفق است که امپراتوری اش به ارزش 7 میلیارد دلار ساخته. البته برانسون بزرگ ترین تاجر جهان یا موفق ترین آنها نیست بلکه ماجراجویی بی حد و حصر و میل و اشتیاق او به تجربه کردن همه چیز زندگی خود و چه در تجارت است که او را متمایز کرده. او در همه چیز دست دارد. لوازم خطوط هواپیمایی، لوازم آرایش، خطوط ریلی و اخیراً هم به سراغ بازار تلفن همراه رفته است. سابقه برانسون در کار، سابقه بسیار عجیی است برانسون نخستین کارش را در خانه و با برپا کردن صفحات موسیقی آغاز کرد. خرده فروشی کرد و بعد به کار خطوط هوایی رفت و بعد هم خطوط ریلی، برانسون ثروتمندترین تاجر دنیا هم نیست. دارایی های او اغلب شخصی هستند.
ریچارد برانسون مرد آینده فضا
برانسون مرد زندگی کردن است خودش می گوید هرگز به کار به عنوان «کار» نگاه نمی کند و به سرگرمی به عنوان «سرگرمی». اینها همه برای او زندگی هستند. برانسون علاقه زیادی دارد تا هر دقیقه و ثانیه زندگی اش را «زندگی» کند تا ذره آخر. از سال 1985 تاکنون برانسون به دنیا ثابت کرد که هر زمان بخواهد می تواند آدرنالین خونش را به حداکثر برساند و یک ماجراجویی جدی به راه بیندازد. برانسون شکستن رکورد طولانی ترین سفر با بالن و قایق را امتحان کرده است. چندین رکورد طی مسافت و سرعت را نیز امتحان کرده است که برخی از آنها شکسته شده است. اما یک کار را نتوانست هرگز انجام دهد؛ آن هم دورزدن دنیا با بالن. اگرچه این کار را دوبار امتحان کرد و یک بار بالنش در اقیانوس هند سقوط کرد و یک بار هم روی زمین و پایش نیز شکست. البته برانسون تنها برای ماجراجویی دست به این کارها نمی زند، لوگوی کمپانی معروفش Vrigin، همواره در سفرها به چشم می خورد و در واقع از این ماجراجویی ها استفاده رسانه ای هم می کند. در واقع این ماجراجویی منبعی رایگان برای تبلیغ کمپانی اش است. فکرش را بکنید که یک بالن عظیم الجثه که آرم کمپانی برانسون روی آن درج شده است بر آسمان کشورها به پرواز در بیاید.
برانسون در سال 1985 سعی کرد رکورد عبور از اقیانوس اطلس را با قایق بکشند. او نخستین بار برای انجام این کار از قایق Virgin Atlantic challenger 2 استفاده کرده. اما این قایق در آب های انگلیس واژگون شد و برانسون با کمک هلیکوپتر از خطر غرق شدن نجات پیدا کرد. این اتفاق از بسیاری از رسانه های دنیا پخش شد. در سال 1986، برانسون این بار با قایق cvirgin Atlantic challenger 2 و با کمک یک قایقران حرفه ای توانست رکورد عبور را دو ساعت بهبود ببخشد. یک سال بعد برانسون به فکر بالن سواری افتاد. برانسون روی ماجراجویی بعدی اش پول بسیار زیادی خرج کرد و بزرگ ترین بالنی را که تا به آن موقع آسمان به پرواز در نیامده بود ساخت. این بالن همچنین نخستین بالنی بود که با هوای داغ به آسمان می رفت و البته نام آن هم Virgin Atlantic Flyer، بود. این بالن غول آسا حجمی به اندازه 65 هزار متر مکعب داشت. برانسون با این بالن به پرواز درآمد و حتی توانست سرعت آن را به 209 کیلومتر بر ساعت نیز برساند. در سال 1996 برانسون توانست مسافت بین ژاپن و قطب کانادا را که بالغ بر 10 هزار و 800 کیلومتر بود با بالنی به حجم 74 هزار متر مکعب بپیماید. این بار برانسون رکوردشکنی کرده و توانسته بود با سرعت 394 کیلومتر بر ساعت این مسافت را طی کند. در خلال سال های 1995 تا 1998 برانسون و دوستانش سعی کردند تا بالن دنیا را دور بزنند. در اواخر سال 1998 آنها مسافت میان مورو کو و هاوایی را با بالن پرواز کردند و رکوردی به جای گذاشتند؛ اما نتوانستند سفر دور دنیای خود را کامل کنند و سه ماجراجوی دیگر پیشدستی کرده و به دور دنیا سفر کردند. برانسون همچنین رکورد سرعت عبور از کانال انگلیس را به وسیله خودرو نقلیه آبی - خاکی شکسته است. او این مسیر را یک ساعت و 40 دقیقه رفت، در حالی که پیش از او یک فرانسوی همین مسیر را شش ساعته گذر کرده بود.
منبع: دانستنیها شماره 29

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.