تولید انرژی پاک از باطری های آبی

دانشمندان دانشگاه استنفورد یک باطری ساخته اند که با استفاده از آب انرژی الکتریکی ایجاد می کند و می تواند برای تولید انرژی پاک در مقیاس بسیار گسترده مورد استفاده قرار گیرد. این تیم که به سرپرستی Yi Cui کار می کند
چهارشنبه، 27 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تولید انرژی پاک از باطری های آبی
 تولید انرژی پاک از باطری های آبی






 
دانشمندان دانشگاه استنفورد یک باطری ساخته اند که با استفاده از آب انرژی الکتریکی ایجاد می کند و می تواند برای تولید انرژی پاک در مقیاس بسیار گسترده مورد استفاده قرار گیرد. این تیم که به سرپرستی Yi Cui کار می کند تکنولوژی را توسعه داده است که از مزیت اختلاف میزان شوری بین آب دریا و آب تازه بهره می گیرد. تست های انجام شده در این زمینه شامل پر کردن باطری با آب تازه، اعمال مقداری ولتاژ و سپس جایگزین کردن محتوای باطری با آب دریا است که نتیجه آن تقویت ولتاژ و دستیابی به انرژی بیش تر است. Cui می گوید: ولتاژ حقیقتاً به میزان تمرکز بر یون های سدیوم و کلورینی که در اختیار دارید بستگی دارد. اگر زمانی که از آب تازه استفاده می کنید ولتاژ اندکی اعمال کنید و سپس در زمان به کارگیری آب دریا با ولتاژ بیش تری تخلیه کنید انرژی دریافت می کنید. شما در مقایسه با انرژی اولیه انرژی بیش تری به دست می آورید.
در حالی که باطری ها در اندازه های کوچک کار می کنند اما تیم توسعه اندازه کمی بزرگ تر را در نظر دارد. با قرار دادن ابزارهای مبتنی بر این تکنولوژی در دهانه رودخانه ها، یعنی جایی که آب تازه با آب دریا برخورد می کند تیم توسعه پیش بینی می کند که این امر می تواند حدود 2 تراوات انرژی پاک و قایل تجدید تولید کند که این مقدار در حدود 13 درصد کل انرژی مصرفی فعلی جهان است.
Cui ادامه می دهد که عامل محدود کننده؛ مقدار آب تازه در دسترس است. او می گوید: در واقع مقدار آب اقیانوس ها نامحدود است؛ اما متأسفانه مقدار آب تازه ای که در دسترس داریم نامحدود نیست. به منظور فائق آمدن بر این محدودیت، Cui در حال انجام تحقیقات جدیدی بر روی استفاده از آب فاضلاب تصفیه شده به جای آب تازه است. تیم توسعه هنوز تاریخ مشخصی را برای استفاده تجاری و گسترده از این تکنولوژی اعلام نکرده اند.
الکترودها در داخل آب تازه قرار داده می شوند. یک بار الکتریکی یون ها را به درون آب می کشد (1). آب تازه با آب دریا جایگزین می شود که این کار باعث افزایش عمده بار الکتریکی می شود (2). باتری تخلیه می شود (3) و این سیکل ادامه پیدا می کند.
منبع: نشریه بزرگراه رایانه شماره 143

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.