روبات‌های شکارچیِ عروس دریایی

این، تیمی متشکل از روبات‌های بدون سرنشین شناور است که برای تمیز کردن یک ناحیه و خرد کردن همه عروس‌های دریایی که می‌یابند، طراحی شده است. این دستگاه ، (عیناً) دارای آرواره‌ای است، که عروس‌های دریایی را به مقدار
سه‌شنبه، 21 آبان 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روبات‌های شکارچیِ عروس دریایی
روبات‌های شکارچیِ عروس دریایی

 

ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون



 
محققین در شمال آسیا، به دنبال روش‌هایی خودکار برای مقابله با ازدحام عروس‌های دریایی هستند.
روبات های خردکننده عروس دریایی (KAIST)
این، تیمی متشکل از روبات‌های بدون سرنشین شناور است که برای تمیز کردن یک ناحیه و خرد کردن همه عروس‌های دریایی که می‌یابند، طراحی شده است. این دستگاه ، (عیناً) دارای آرواره‌ای است، که عروس‌های دریایی را به مقدار 900 کیلوگرم بر ساعت می‌مکد (حدود 200 پوند بر ساعت).
این اختراع مربوط به مؤسسه‌ی علوم و فناوری پیشرفته‌ی کره می‌باشد. مهندس هیون میونگ و همکارانش، این دستگاه را برای کمک به پاک کردن آب‌های ماهی‌گیری دریا از ازدحام عروس‌های دریایی تولید کرده‌اند. به گزارش نشریه‌ی Yale Environment 360، طی 10 سال گذشته جمعیت عروس های دریایی به شکل چشمگیری افزایش یافته است، زیرا صید بی‌رویه، فضاهای زیست محیطی جدیدی را برای عروس‌های دریایی فراهم نموده است. عروس‌های دریایی بخشی از بسیاری از اکوسیستم‌های سالم اقیانوسی هستند، اما هنگامی که جمعیت آنها در یک ناحیه بیش از حد زیاد می‌شود، این شکارچیان حبابی، با بلعیدن تخم ماهی‌ها و پلانکتون‌هایی که اگر بلعیده نمی‌شدند ماهی‌ها از آن‌ها تغذیه می‌کردند، باعث نابودی جمعیت ماهی‌ها در آن ناحیه می‌شوند. این جانوران، مخصوصاً در شمال آسیا، یک معضل هستند. بر اساس گزارش KAIST، سالیانه 300میلیون وون (حدود 280000 دلار) به صنعت ماهیگیری کره خسارت وارد می‌کنند.
روبات های قاتل عروس های دریایی، که به گروه روبات‌های امحاء عروس دریایی و یا JEROS، نیز مشهورند، دارای دو موتور محرک می باشند که آنها را به جلو و عقب رانده و به صورت 360 درجه می چرخاند. کاربران، روبات‌ها را برنامه ریزی می‌کنند که به آن‌ها بگویند چه ناحیه‌ای را می‌خواهند تمیز کنند و سپس روبات‌ها را به آب می‌اندازند.
روبات‌های شکارچیِ عروس دریایی
JEROS، به دوربین‌هایی مجهز هستند که به آن‌ها در یافتن محل ازدحام عروس‌های دریایی کمک می‌کند. این روبات ها، همچنین به صورت خودکار، بدون کمک انسان، مسیر خود و دور موتور را در صف‌آرایی محاسبه می‌کنند. هنگامی که آن‌ها با عروس‌های دریایی روبرو می شوند، آن‌ها را می‌مکند و توسط یک پروانه پاره پاره می‌کنند.
براساس گزارش KAIS، تیم میونگ از سال 2009 بر روی JEROS کار می‌کند. امسال مهندسین،چندین روبات را برای مشارکت در صف‌آرایی جهت پاره پاره کردن هر چه مؤثر‌تر عروس‌های دریایی، به کار گرفتند.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط