من کمی فراموش کار شدم

خیلی از کودکان و نوجوانان ما ساعی و کاری هستند ولی در موقع برگزاری امتحان و طرح سوالات ناگهان دچار فراموشی می شوند. این انصاف نیست به آنها افراد تنبل و کم کار بگیم بلکه باید به سابقه ی آنها توجه کنیم تا حقیقت روشن بشه.
شنبه، 19 بهمن 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
من کمی فراموش کار شدم
من کمی فراموش کار شدم

 






 

خیلی از کودکان و نوجوانان ما ساعی و کاری هستند ولی در موقع برگزاری امتحان و طرح سوالات ناگهان دچار فراموشی می شوند. این انصاف نیست به آنها افراد تنبل و کم کار بگیم بلکه باید به سابقه ی آنها توجه کنیم تا حقیقت روشن بشه.
چطور دلتون میاد این اطفال را از حقشان محروم کنید و با مردود کردن آنها شادی و امید به آینده را از آنها بگیرید! علوم پزشکی این امر را معلول علتی میدونه که موقتاً عارض شده و بزودی برطرف می شه شما والدین عزیز تا چه حد به طبیعت بچه هاتون و به اثرات تغذیه گوناگون در روحیه و حافظه ی آنها توجه دارید که به راحتی برچسب تنبلی را به آنها می زنید؟! یا شما محصلین عزیز تا چه حد متوجه این امر شدین و می دانید غذاهای مختلف و البته تنقلات و فست فودهای متنوع هر کدام اثر مخصوصی در ترشحات غدد درونی و اعمال بدنی دارند؟! بایدبگویم که...

1- آهای شمایی که خودت یا بچه ات طبیعتی سرد و تر دارید شما احتمالاً بلغمی مزاج هستید و باید از خوردن غذاهای سرد و رطوبی خودداری کنید. و به هنگام برگزاری امتحان یا سخنرانی یا برنامه های مشابه دیگر قبلاً چند روزی به طور متوالی روزانه یک تا دو مثقال اسطوخودوس را دم کرده بنوشید. این جوشانده می تونه فوق العاده مغزنون رو گرم کنه و به اعتدال بکشاند.
قوه حافظه تون را افزایش داده و موجب شادی و آرامش شما در موقع بروز این پیشامدها بشه!
2- آهای شمایی که طبیعتی سرد و خشک دارید و شماهایی که عصبی و خودخور هستید و در مواجهه با یک ناملایمتی مثل گرفتن نمره بد از امتحان سریع افسرده و غمگین می شوید، تاب و تحمل تون کمه و از اجتماع گریزان هستید شما احتمالاً سوداوی مزاجید.
شما هنگام وقوع پیشامدهای این چنینی آنچه را می دانید نمی توانید به درستی به یاد بیاورید. درسته؟
یا حتی گاهی در نوشتن هم دچار اشتباه شده و موقتاً املای کلمات را فراموش می کنید. درسته؟ اول باید به والدین شما توصیه کنیم که باید با اطفال خودشون با ملایمت صحبت کنند و آنها را بخندانند و به آنها امید بدهند که از عهده امتحان به خوبی بر می آیند. بعد هم از نظر تغذیه ای انجیر و کشمش کمک فراوانی می تونه به شما بکنه چون به لحاظ گرمی و تری که داره مغز و اعصابتون را تقویت می کنه. بد نیست گهگاهی هم دمکرده سنبل الطیب، گل گاو زبان ، لیمو عمانی رو مثل چای بنوشید که براتون بسیار مفیده.
3- آهای شمایی که طبیعتی گرم و خشک دارید. نکنه از اون دسته اید که زود از جا در میرید از اون دسته ای که هنوز برگه ی نفر آخر توزیع نشده برگه امتحانتون را تحویل داده و صحنه را ترک می کنید؟! خوب است بدانید که احتمالاً شما صفراوی مزاجید و در هنگام این ناملایمات یا ترس از امتحان و غیره بخار صفرا در بدن شما پخش شده و دچار خفگی و گیجی تون کرده. می دانید اصولاً فکر و خیال امتحان و طرح مطلب، بدن شما را از اینی که هست گرم تر کرده و بخار صفرا را انتشار داده و مغزتون را تحریک کرده و قوه ی حافظه تون را مختل ساخته است براحتی با خوردن غذاهای سرد و تر مثل ماست، خیار، کاهو، آلو و امثالهم به آرامش برسید و سریع به جلسه امتحان برگردید تا دیر نشده! ابوعلی سینای حکیم برای این دسته از اطفال پیش از برگزاری امتحانات دمکرده بنفشه (یک مثقال) و لیمو عمانی ( 2 عدد) را پیشنهاد نموده اند.
4- آهای شمایی که طبیعتی گرم و تر دارید دارای حواس کند هستید و معمولاً کسل می باشید، نکنه از اون دسته اید که مدام سر کلاس و سخنرانی ها در حال خمیازه کشیدن هستید؟!!

نکنه اصلاً حواستون به درس و کلاس و گوش دادن نیست؟!! شما ممکنه دموی مزاج باشید و خون در بدن شما بیش از حد معمول تولید شده باشه. پس چرا با خوردن روزی یک حب صبر زرد در روز این خون را از مغز به سایر اعضای بدن نمی کشانید؟ شما حتی می توانید از مبردات سرد و خشک مثل آبغوره، سماق و زرشک بهره ببرید. حالا متوجه شدین که بی انصافی چیست؟! متوجه شدین پزشکان متقدم طی هزاران سال آزمایش و تجربه جای هیچ تردیدی باقی نگذاشته اند که هیچ معلولی بی علت نیست؟!

جمله آخرم اینه که بیایید کمی بیاندیشیم...

ابن سینا با خوردن چیپس و پفک و دنیایی از فست فودهای مختلف، ابن سینای حکیم نشد...
فقط کافیه مزاج بچه های عزیزتان را تعیین کنید و راهکارهای سلامتی آنها را به کار ببندید تا شاهد موفقیت چشم گیر و روز افزون آنها باشید....همین!
منبع مقاله: فصلنامه طبیب سبز، شماره 3.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.