سوء استفاده دشمن از اختلاف شیعه و سنی

کسانی که شعار اتحاد و وحدت و برادری مسلمین را می دهند، اینها دشمن مسلمانان نیستند؛ دوست مسلمانانند، خیر مسلمانان را می خواهند و مایلند همه ی مسلمین عالم عزیز باشند. چه فایده یی دارد که در داخل جامعه ی اسلامی،
يکشنبه، 11 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سوء استفاده دشمن از اختلاف شیعه و سنی
سوء استفاده دشمن از اختلاف شیعه و سنی
 


 






 
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
کسانی که شعار اتحاد و وحدت و برادری مسلمین را می دهند، اینها دشمن مسلمانان نیستند؛ دوست مسلمانانند، خیر مسلمانان را می خواهند و مایلند همه ی مسلمین عالم عزیز باشند. چه فایده یی دارد که در داخل جامعه ی اسلامی، مسلمانان از مذاهب مختلف، رو به روی هم بایستند و به همدیگر ضربه بزنند؛ از آن طرف هم دشمن بایید، هر دوی اینها را محاصره کند، سرشان را به بهم بکوبد و خودش بنشیند، تماشا و استفاده بکند؟ این، خوب است؟
اگر ما می گوییم که شیعه و سنی در کنار هم قرار بگیرند، یعنی شیعه، شیعه بماند؛ سنی هم سنی بماند. ما چه موقع به عالم تسنن گفته ایم که منظورمان از وحدت این است که شما شیعه بشوید؟! ما چنین چیزی نگفته ایم. هر کس خواست شیعه بشود، ازطریق علمی و از راه مباحثات عالمانه شیعه بشود. انها هم آزادند که بروند کار خودشان را بکنند. ما نمی گوییم شما مذهبت را عوض کن؛ ما می گوییم شیعه و سنی باید همیشه سر عقل باشند؛ هم چنان که بحمدالله در دوران انقلاب اسلامی، در کشور ما مشاهده شد. نگذارند دشمن از اختلافات اینها سوء استفاده کند. برگزاری هفته ی وحدت، برای این است.

سوء استفاده دشمن از اختلاف شیعه و سنی

ای قلم به دستی که نشسته ی چیزی می نویسی و احساساتت- ولو احساسات پاک- و عقاید و ایمانت به تو حکم می کند که فلان کلمه را در ضدیت با آن فرقه ی مخالف و مقابل خودت بنویسی! بدان که با نوشتن این کلمه چه اتفاقی می افتد؛ بدان که با ایجاد عصبیت ها و دشمنی ها و مخالفت ها، چه کسی استفاده می کند.
منبع:www.khamenei.ir



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.