نکات و استراتژی‌های ورزش کشتی

کشتی یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های جهان به شمار می‌رود و نه تنها ماهیچه‌ها بلکه مغز و استراتژی‌های هوشمندانه را نیز شامل می‌شود. برای آگاهی از برخی فنون و نکات سودمند درباره‌ی کشتی متن زیر را بخوانید.
سه‌شنبه، 20 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نکات و استراتژی‌های ورزش کشتی
مزایای استفاده از دستگاه ورزشی ارتعاشی

 

ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
کشتی یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های جهان به شمار می‌رود و نه تنها ماهیچه‌ها بلکه مغز و استراتژی‌های هوشمندانه را نیز شامل می‌شود. برای آگاهی از برخی فنون و نکات سودمند درباره‌ی کشتی متن زیر را بخوانید.
مزایای استفاده از دستگاه ورزشی ارتعاشی
بدون شک کشتی به یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها تبدیل شده است که میلیون‌ها طرفدار را به خود جذب کرده و کالاهای تجاری موفق و روی دادهای تلویزیونی را با هم ادغام می‌کند. یکی ازکانون‌های اصلی کشتی حرفه‌ای، کشتی کج یا دبلیو دبلیو ایی است (یک بنگاه رسانه‌ای است و عمده‌ی فعالیت آن در زمینه‌ی برگزاری و پخش مسابقات کشتی حرفه‌ای است) که تعداد بی شماری از طرف داران را در طول سال‌ها به خود جذب کرده و این تعداد روز به روز در حال افزایش است. این ورزش به شکل هنر رزمی باستان است که درآن کشتی گیران فنونی از قبیل بغل کردن حریف ، به ‌هم‌ زدن تعادل حریف، قفل، چهار میخ و روشهای دیگر کشتی را دنبال می‌کنند. اگر چه مسابقه کشتی بیشتر ماهیت فیزیکی دارد، ولی برای غلبه بر حریف و حفظ موقعیت برتر، نیاز به برخی از استراتژی‌های هوشمندانه برای بازی نیز هست. این مراکز بازی در اطراف کشتی گیران به حرکات ژیمناستیک مجهز می‌شوند، به ‌صورت گسترده آموزش دیده، از لحاظ فکری هوشمند و از نظرجسمی قوی و خوب ساخته می‌شوند.

نکاتی در مورد کشتی

یکی ازمهم‌ترین فنون کشتی این است که نگران نتیجه‌ی مسابقات نباشید و برحفظ خون سردی و آرامش خود متمرکز شوید و کاملاً برخویشتن مسلط باشید. اجازه ندهید هر گونه واکنش از طرف هوا داران، داوران و یا حریف ذهن شما را منحرف سازد; با استفاده از یک اصل تهاجمی وارد شده و در زمان درست از یک حمله‌ی مناسب استفاده کنید. بی ‌وقفه حمله کنید و یا به عبارت دقیق‌تر یک کشتی‌ گیر زنجیره‌ای باشد. اگردرحمله اول موفق نشدید فن دیگری را درحمله دوم به‌ کار گیرید و عدم تعادل حریف را که متعاقب حمله اول ایجاد شده است حفظ و سعی کنید درجریان بازی باقی بمانید. شما و حریفتان برای پیروزی در مسابقه شرکت کرده‌اید، بنا بر این اجازه ندهید افکاری از قبیل این که اگرحریف‌تان به‌شدت آسیب ببیند ممکن است چه حسی داشته باشد شما را از پا در آورد. ممکن است شما به عنوان یک انسان دارای چنین احساسات لطیفی باشید ولی شاید حریفتان فاقد آن‌ها باشد، و برای پیروز شدن در مسابقه نهایت پرخاشگری را به کار گیرد. بنا بر این استراتژی اصلی شما این است که تمام احساسات و عواطف خود را بیرون از رینگ بگذارید و مانند یک ببر وحشی و مهاجم باشید.
شما باید باور داشته باشید که قوی‌تر از حریف خود هستید و از این باور برای غلبه بر او و کنترل مسابقه استفاده کنید. ازطرف دیگر اگر حریف قوی‌تر از شما به نظر می‌رسد عاقلانه نیست که انرژی خود را در قدرت جنگی وی هدر دهید. در چنین مواردی، بر روی تکنیک‌ها و حرکات سریع خود متمرکز شوید. همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم هوشمندانه بازی کنید و از چابکی‌تان به نفع خود استفاده کنید. ابتدا دور از دید حریف سعی کنید اعصاب خود را آرام کرده و خود را جمع و جور کنید. وقتی عقب هستید، مطمئن شوید که موقعیت بدنی شما مناسب است و متعادل بمانید. حتی یک اینچ تلو تلو خوردن ممکن است فرصتی به حریف بدهد تا کنترل بازی را به دست بگیرد. انرژی خود را در مانور نگه‌ داشتن که باز نیستند هدر ندهید و همیشه از نگه ‌داشتن موقعیت‌های گوش به گوش اجتناب کنید. به جای آن پیشانی خود را بر پیشانی حریف بگذارید و اجازه ندهید حریف خستگی شما را احساس کند.
حمله کردن بهتر از دفاع محض است. به محض دمیده شدن در سوت یا بلافاصله بعد از فرض مقام نخست، حمله کنید و فضا را برای واکنش حریف آماده نکنید. او را با شگفتی بگیرید; این حرکت بالاترین امتیازها را در بازی نصیب شما خواهد کرد.
کنترل بر اعصاب به بهترین شکل ممکن، و در عین حال حفظ پرخاشگری دریک حد مناسب، دو استراتژی سودمند هستند که در هنگام کشتی ‌گیری باید به کار برد. بیشتر کشتی‌ گیران نمی‌توانند بر اعصاب خود مسلط شوند و زمانی‌که از کوره در می‌روند، مرتکب برخی از اشتباهات ناگوار می‌شوند که باعث از دست دادن کنترل و در نهایت بازی می‌گردد. بنا بر این خشم و منیت خود را متوقف کنید و به جای آن حریف را مجبور کنید تا کنترل خود را از دست بدهد و اشتباه کند. فنون و نکات بیشتری برای کشتی وجود دارد. بهتراست برای آگاهی از جزئیات این ورزش به جای جستجوی صرف درکتابها، از توصیه‌های یک مربی حرفه‌ای بهره‌مند شوید. بدون در نظر گرفتن تعداد و عمق جنبه‌های این ورزش، مهم‌ترین چیز حفظ بازی و نبرد فقط و فقط در بین طناب‌های رینگ است و نباید اجازه دهید مبارزه به بیرون و زندگی شخصی‌مان درز کند. ورزشکار کامل کسی است که زندگی حرفه‌ای و شخصی خود را از هم تفکیک کند. بدون شک هدف نخست هر کشتی‌گیر برد است. ولی مهم‌تر از آن، لذت بردن از روحیه‌ی مبارزه ‌جویی و احساس بخش ارزشمندی از بازی بودن است.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط